Valve opublikowało wyniki majowej ankiety, która przeprowadzana jest co miesiąc wśród użytkowników cyfrowego sklepu z grami Steam. Po raz pierwszy w historii firma postanowiła sprawdzić ilość użytkowników gogli wirtualnej rzeczywistości.

Jak wynika z ankiety największą popularnością wśród gogli VR cieszy się headset HTC Vive, którego Valve jest jednym ze współproducentów. Okazuje się, że 0,09% użytkowników platformy Steam posiada w/w urządzenie. Nie wiadomo jak duży może być w tym przypadku błąd statystyczny, jednak z grubsza można założyć, że jedna na tysiąc osób na Steamie posiada już dostęp do technologii SteamVR.

W zestawieniu ujęto także konkurencyjne gogle firmy Oculus VR, których wyniki okazały się nieco słabsze. Pierwsza konsumencka wersja Oculus Rift jest w posiadaniu 0,03% społeczności Steam. Z kolei do drugiej deweloperskiej wersji gogli (Oculus Rift DK2) przyznaje się 0,02% użytkowników platformy. Oculus Rift DK1 wskazało w ankiecie 0,00% graczy.

Oculus Rift CV1

Przewagi HTC Vive nad Oculusem nie należy brać dosłownie, bowiem użytkownicy Rifta mogą kupować gry i aplikacje VR również bezpośrednio z oficjalnego sklepu dla gogli. Tymczasem posiadacze HTC Vive są niejako „zmuszeni” do korzystania z platformy Steam.

Warto wziąć także pod uwagę, że firma Oculus VR ciągle nie uporała się z zamówieniami przedpremierowymi. Urządzenie zadebiutowało na przełomie marca i kwietnia, lecz ciągle realizowane są preordery złożone pierwszego dnia zapisów. Co więcej, zestawów z Riftem nie otrzymała jeszcze część Europejczyków, która złożyła zamówienie w ciągu pierwszej godziny od startu preorderów. Składając zamówienie dziś możemy spodziewać się dostawy najwcześniej w sierpniu.

Debiutujące w tym samym czasie gogle HTC Vive ustrzegły się tego typu problemów. Przedpremierowe zamówienia realizowane są na bieżąco. Obaj producenci nie ujawnili jeszcze oficjalnych danych sprzedaży. Wciąż nie wiadomo kiedy omawiane headsety pojawią się na sklepowych półkach.

Pełne wyniki ankiety znajdziecie w tym miejscu.

  • JohnH

    Nie jest źle imho. Raz że tego nie ma jeszcze w sklepach i trzeba sciągac ze stanów, dwa że jest w cholere drogie, trzy że realizacja preorderów sie przeciąga, cztery że mało gier, pięć że wiele osób nawet nie miało okazji jeszcze jakichkolwiek gogli przymierzyć, a i tak już 1 na 1000 graczy ma VR. Strzelam, że do końca roku będzie już ze 2%.

    Nie wiem czy wiecie ale Pool Nation VR dostał się do top 10 best-sell na Steam.

  • Koalzer

    JA od razu nie POLECAM ŻAdnych gogli (mam occulusa już prawie rok i do tej pory cały czas są jaja jak zrobić jakąs gre) steam raz działa z goglami raz nie. Polecam poczekać jeszcze z 5 lat jak nie więcej dopóki to już będzie normalne do używania a nie pierdolenie się z 20 stronami jak jakąś gre skonfigurować a i tak się ona zjebie.

    • Morosov

      No jak debil jesteś. VR jest dla developerów w tym momencie bardziej niż dla graczy, więc nie wiem czego ty oczekujesz. Ale z drugiej strony bardzo łatwo jest w tym momencie zadebiutować.