Firma Adobe zaprezentowała narzędzie umożliwiające edycję materiałów filmowych zarejestrowanych w formacie 360º bezpośrednio w goglach wirtualnej rzeczywistości.

Podczas konferencji Adobe MAX 2016 twórcy Adobe Premiere Pro – jednej z najpopularniejszych aplikacji umożliwiających edycję plików wideo – zaprezentowali edytor CloverVR. Jest to narzędzie, dzięki któremu nagrania zarejestrowane kamerami 360º będziemy mogli obrabiać „od wewnątrz”, czyli przy użyciu gogli VR.

Edycja filmów 360º bezpośrednio w wirtualnej rzeczywistości wydaje się ciekawym rozwiązaniem, tym bardziej że tego typu nagrania świetnie nadają się do oglądania na ekranach różnego rodzajów headsetów VR. Dzięki narzędziom takim jak CloverVR twórcy sferycznych materiałów będą mogli na bieżąco podglądać efekty swoich prac. Na nagraniu, które wkleiliśmy poniżej możecie zobaczyć jak już w niedalekiej przyszłości może wyglądać praca montażystów 360-stopniowych filmów VR.

Na razie firma nie ujawniła informacji na temat tego kiedy CloverVR dołączy do pozostałych narzędzi Adobe.

Kilka dni temu poznaliśmy dalsze szczegóły na temat podobnej inicjatywy, nad którą pracują twórcy popularnego silnika gier Unity. Nowe narzędzie umożliwi deweloperom tworzącym gry i doświadczenia VR projektowanie aplikacji bezpośrednio z poziomu wirtualnej rzeczywistości. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.