Kolejny producent smartfonów wkracza do wirtualnej rzeczywistości. Podczas berlińskich targów IFA 2016 zaprezentowano samodzielne bezprzewodowe gogle Alcatel Vision VR.

Francuska spółka Alcatel-Lucent jest kolejną firmą, która zapowiedziała samodzielne gogle wirtualnej rzeczywistości. Niedawno pisaliśmy o podobnych projektach gogli typu „all-in-one” opracowywanych przez czołowych producentów mikroprocesorów. Mowa m.in. o firmie Intel, która w ubiegłym miesiącu zaprezentowała headset Project Alloy będący nietypowym połączeniem możliwości technologii Virtual Reality z rozszerzoną rzeczywistością (AR). Kilka dni temu, podczas IFA 2016 zobaczyliśmy inny ciekawy pomysł, tym razem od firmy Qualcomm – Snapdragon VR820. Oferta Alcatela może nie będzie tak imponująca jak powyższe projekty, jednak warto przynajmniej przyjrzeć się jej możliwościom.

Na pokładzie Alcatel Vision VR znajdziemy podwójny 3,8-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 1080×1020, 8-rdzeniowy procesor, 3 GB pamięci RAM, 32 GB pamięć wbudowanej, a także różnego rodzaju czujniki odpowiadające za śledzenie ruchów głowy użytkownika gogli oraz baterię (3000 mAh), która powinna zagwarantować kilka godzin pracy. Wbudowane soczewki pozwolą osiągnąć zakres pola widzenia na poziomie 120-stopni.

Podobnie jak wspomniane wcześniej headsety Alcatel Vision jest urządzeniem całkowicie samodzielnym. Oznacza to, że gogle będą wolne od kabli i nie będzie trzeba ich nigdzie podłączać, ani do komputera, ani do smartfona. Aczkolwiek gdybyśmy chcieli producenci headsetu wyposażyli go w moduły Wi-FI, Bluetooth 4.0 oraz LTE. Działanie urządzenia opierać się będzie na systemie Android.

Alcatel Vision trafi do sprzedaży dopiero w przyszłym roku (w pierwszej kolejności w Chinach), a jego sklepowa cena przewidywana jest w przedziale 500-600 dolarów. Producent obiecuje, iż na premierę gogli udostępnionych zostanie około 50 gier współpracujących z Vision VR, a także dostęp do wszystkich 360-stopniowych filmów publikowanych na YouTube i Facebooku.

Wraz z goglami Alcatel planuje wypuścić także dwie opcjonalne kamerki 360º, które po podpięciu do smartfona pozwolą na rejestrację sferycznych materiałów w postaci filmów i zdjęć.