Popularny chiński sklep internetowy Alibaba wchodzi do Virtual Reality. Powołane w tym celu laboratorium GnomeMagic Lab opracuje stosowne technologie umożliwiające dokonywanie zakupów bezpośrednio w wirtualnej rzeczywistości.

Alibaba to jedna z największych na świecie platform sprzedażowych licząca około 400 milionów użytkowników, z czego prawie 2 miliony stanowią Polacy. Koncern Alibaba Group poinformował w oficjalnym komunikacie o zadaniach nowo powołanej jednostki. GnomeMagic Lab opracuje sprzętowe i programowe technologie pozwalające wprowadzić wirtualną rzeczywistość do platformy sprzedażowej.

Plany obejmują umożliwienie użytkownikom serwisu przeglądanie oferty sprzedawców Alibaba.com przy pomocy gogli Virtual Reality. Z kolei sprzedawcy otrzymają specjalne narzędzia pomagające w przygotowaniu swojej oferty dla posiadaczy headsetów VR.

Ponadto Alibaba zamierza wprowadzić wirtualną rzeczywistość także do swoich dwóch innych serwisów. Mowa o platformie dla filmów wideo ala YouTube – Youku Tudou oraz serwisie Alibaba Pictures.

O tym, że chiński koncern poważnie myśli na temat nowoczesnych technologii pisaliśmy nieco ponad miesiąc temu, kiedy to Alibaba oraz kilka innych firm zainwestowało w start-up rozszerzonej rzeczywistości Magic Leap łącznie blisko 794 milionów dolarów.