Amazon szuka pracowników do zespołu, który opracuje „zupełnie nowe VR-owe doświadczenie zakupowe.”

Firma Amazon poszukuje kierownika ds. rozwoju oprogramowania Virtual Reality wynika z ogłoszenia o pracę zamieszczonego na stronie amazon.jobs. Największy na świecie sklep internetowy zamierza „zrewolucjonizować zakupy online na całym świecie” poprzez „zupełnie nowe VR-owe doświadczenie zakupowe.” Z kolei w ofercie pracy na stanowisko kierownika ds. technologii VR możemy wyczytać, że usługa będzie mogła pochwalić się „nowymi cechami, których branża nigdy wcześniej nie widziała.”

Czym dokładnie będzie zakupowe doświadczenie VR możemy w tej chwili jedynie się domyślać. W ogłoszeniu znajdziemy natomiast nawiązanie do gogli Oculus Rift, Gear VR, HTC Vive, PlayStation VR oraz platformy Google Daydream.

W ubiegłym roku informowaliśmy o zaangażowaniu innych największych światowych platform sprzedażowych w rozwój własnych rozwiązań umożliwiających dokonywanie zakupów w headsetach VR. Australijski oddział eBay wraz z lokalną siecią handlową Myer wypuścił aplikację przeznaczoną na mobilne gogle wirtualnej rzeczywistości typu Cardboard, przy pomocy której można oglądać różnego rodzaju sklepowe produkty przedstawione w postaci modeli 3D. Jednakże opcja ta dotyczy jedynie najpopularniejszych produktów dostępnych w sklepie. Większość z nich to jednak wciąż dwuwymiarowe zdjęcia.

Wyszukiwanie i obsługa sklepu odbywa się za pomocą głowy. Aby wybrać dany produkt wystarczy skierować na niego wzrok i poczekać kilka sekund. Aplikacja wyświetli wówczas dodatkowe informacje takie jak rozmiar, cena, dostępność, opcje wysyłki czy specyfikacja.

Tymczasem chiński Alibaba ma pomysł na bardziej interaktywne zakupy. Platforma zakupowa Buy+ umożliwia już przeglądanie, a nawet przymierzanie produktów takich jak torebki, buty, bielizna czy odzież na wirtualnych modelach.

Zhao Haiping – inżynier w firmie GnomeMagic Lab opracowującej programowe technologie dla platformy sprzedażowej Alibaby – twierdzi, iż w niedalekiej przyszłości będziemy mogli doświadczyć zakupów na słynnej nowojorskiej Piątej Alei bez wychodzenia z domu.