Anshar Studios – twórcy polskiej gry Detached – będą obecni na konferencji Digital Dragons, która odbędzie się w dniach 16-17 maja w Krakowie. Podczas imprezy będzie możliwość sprawdzenia kosmicznej przygodówki w akcji.

Fabuła Detached skupi się na rywalizacji pomiędzy dwoma korporacjami – Genesis i R17. Wybór jednej z nich wpłynie na ścieżkę fabularną, zadania, łamigłówki oraz styl prowadzenia rozgrywki przez gracza, który jako jedyny ocalały w katastrofie kosmicznej (poza rywalem w rozgrywce PvP) musi odnaleźć drogę powrotną do domu. Zanim tak się stanie czekać go będzie walka o zasoby, takie jak tlen czy paliwo, jednakże rywalizacja opierać się będzie bardziej na taktyce niż przemocy.

„Gdy po raz pierwszy w sierpniu 2013 wypróbowałem Oculus Rift, uznałem, że jest to sprzęt warty uwagi i chcę zrobić grę z jego wykorzystaniem. Pierwsza wersja Oculusa miała swoje minusy, ale oczami wyobraźni widziałem jego możliwości i rozwój, i że VR może znacząco wpłynąć na przyszłość gamingu” – powiedział Łukasz Hacura, producent i współzałożyciel Anshar Studios.

„Od tamtego czasu testowaliśmy w studiu różne mini prototypy, które najlepiej sprawdziłyby się na tego typu sprzęcie, np. maga rzucającego czary na przeciwników przy użyciu technologii Leap Motion, ale ze względu na niewystarczającą jakość pierwszej wersji tego narzędzia zarzuciliśmy temat. Myśleliśmy też o grze z gatunku horroru lub wyścigach aż w końcu, zainspirowani filmem „Gravity”, pod koniec 2013 roku doszliśmy do wniosku, że temat sci-fi będzie idealnie nadawał się do technologii VR” – dodaje.

Jednym z „ficzerów” gry będzie innowacyjny model PvP, pozbawiony przemocy, lecz ciągle bardzo emocjonujący. Ma to być czymś co wyróżni „Detached” na tle konkurencji.

„Podczas konferencji Digital Dragons w 2014 konsultowaliśmy nasz pomysł z innymi specjalistami z branży i stworzyliśmy całkiem niezły system kooperacji. Niestety okazało się, że największą przyjemność w grze sprawia możliwość eliminowania współgracza, więc model kooperacji działał odwrotnie do zamierzonego celu. Jedynym rozwiązaniem była minimalizacja interakcji, co nie mieściło się w naszych założeniach. Postanowiliśmy odrzucić pomysł systemu kooperacji i tak gra z Cooperative Survival First Person Experience stała się PvP Virtual Reality Experience”.

„Nie traktujemy VR’u jako chwytu marketingowego – nasza gra jest stale testowana na VR, jest to nasz kluczowy element developmentu. VR nie jest tylko dodatkiem, w studiu codziennie 1-2 osoby, z 5-cio osobowego zespołu pracującego nad Detached testuje grę w goglach” – dodaje Łukasz Hacura.

Anshar Studios zapowiedziało premierę Detached na trzeci kwartał 2016 roku, jednak już teraz na G2A można składać zamówienia przedpremierowe (w tej chwili cena wynosi 77,32 zł, docelowo około 100 zł). Gra otrzyma wsparcie dla gogli Oculus Rift i HTC Vive.