Komputery Apple w końcu otrzymają możliwość współpracy z topowymi goglami Virtual Reality.

Rozpoczęła się organizowana przez Apple konferencja WWDC 2017 (World Wide Developer Conference). Podczas keynote otwierającego imprezę twórcy iPhone’a sporo czasu poświęcili wirtualnej rzeczywistości.

Apple to jedyna tak wielka firma z branży technologicznej, która dotychczas nie zapowiedziała własnego produktu do wirtualnej, bądź rozszerzonej rzeczywistości, nawet pomimo poczynienia w tym kierunku znacznych inwestycji. W najbliższym czasie wciąż się na to nie zanosi, aczkolwiek z San Jose, gdzie odbywa się konferencja, dotarły do nas pierwsze oficjalne przesłanki świadczące o zainteresowaniu technologią Virtual Reality.

Pierwsze komputery Apple VR-Ready

Na początku 2016 roku Palmer Luckey – twórca gogli Oculus Rift – zapytany o to kiedy możemy spodziewać się wsparcia headsetu dla komputerów Apple powiedział, że stanie się to wtedy, gdy Apple wypuści w końcu dobry komputer.

„To zależy od Apple. Jeśli kiedykolwiek wydadzą dobry komputer, zrobimy to.” (…) „Po prostu sprowadza się to do faktu, że Apple nie priorytetyzuje wysokiej klasy procesorów graficznych. Można kupić warty 6000 dolarów Mac Pro z topowej linii AMD FirePro D700 i nadal nie spełniać naszych rekomendowanych wymagań” – oznajmił wówczas Luckey dodając, że jeśli firma zmieni swoje podejście nic nie stanie na przeszkodzie, aby takie wsparcie ze strony Oculusa się w przyszłości pojawiło. Do dziś, a minęło od tego czasu 15 miesięcy, żaden z Mac-ów nie spełnia wymagań Rifta. Na szczęście wkrótce powinno się to zmienić.

Apple ogłosiło, iż jeden z zapowiedzianych dziś 27-calowych komputerów iMac z tegorocznej serii spełni wymagania stawiane przez topowe gogle wirtualnej rzeczywistości dzięki układowi graficznemu AMD Radeon Pro 580. Ponadto podobne możliwości otrzyma nowy iMac Pro, który przedstawiany jest jako najmocniejszy komputer osobisty w ofercie giganta z Cupertino. Oba produkty opisywane są jako „znakomita platforma do tworzenia treści VR”.

Mac OS ze wsparciem SteamVR

W trackie keynote pojawiła się także informacja o wsparciu systemu Mac OS dla SteamVR, dzięki czemu VR-owe gry i aplikacje dostępne w popularnym cyfrowym sklepie Valve uruchomimy w goglach HTC Vive. Z uwagi na to, iż SteamVR w wersji PC obsługuje również konkurencyjny Oculus Rift, istnieje duża szansa, że użytkownicy tego headsetu także będą mogli cieszyć się wirtualną rzeczywistością na komputerach Apple.

Na razie to jednak tylko domysły. Na scenie pojawiło się demo opracowane przez studio Industrial Light and Magic (oddział Lucasfilm), w którym przy użyciu edytora VR silnika Unreal Engine zademonstrowano w sposób w jaki programiści mogą tworzyć wirtualne treści bezpośrednio z poziomu wirtualnej rzeczywistości.

Podczas gdy „VR-Ready iMac” trafił do sprzedaży w USA już dziś, na premierę nowego iMac Pro poczekamy do grudnia.

  • AdireQ

    „To zależy od Apple. Jeśli kiedykolwiek wydadzą dobry komputer, zrobimy to.”

    xD

    „Można kupić warty 6000 dolarów Mac Pro z topowej linii AMD FirePro D700 i nadal nie spełniać naszych rekomendowanych wymagań”

    xDD

    Przepraszam. Musiałem.