Assassin’s Creed
Assassin’s Creed

Przygody płatnego zabójcy znanego z serii gier Assassin’s Creed obejrzymy w goglach wirtualnej rzeczywistości. Podczas zakończonej w ubiegłym miesiącu konferencji GDC 2016 zapowiedziano doświadczenie VR bazujące na ekranizacji filmu, który ma trafić do kin pod tym samym tytułem na przełomie roku. Teraz dowiedzieliśmy się coś więcej na temat samego Assassin’s Creed VR Experience.

Jak się okazuje Assassin’s Creed VR będzie czymś w rodzaju rozszerzenia wersji kinowej, pozwalającego stanąć w centrum najważniejszych wydarzeń pierwszej dużej ekranizacji gry. Materiały do VR-owej produkcji powstawały m.in. W Hiszpanii, Londynie czy na Malcie, równocześnie ze zdjęciami do pełnometrażowego filmu. Projekt powstaje we współpracy wytwórni Ubisoft Motion Pictures, 20th Century Fox, New Regency oraz Practical Magic VR, a także firmy AMD.

„Stworzenie tak złożonego i wciągającego wirtualnego świata wymagało niesamowitej mocy obliczeniowej. Poprosiliśmy zatem AMD o ich najnowszą kartę Radeon Pro Duo, zaprojektowaną od podstaw z myślą o technologii VR. O tym czy dana technologia VR jest doskonała lub jedynie dobra decydują detale. W przypadku Radeon decydują o tym unikalne funkcje AMD, jak asynchroniczność obliczeniowa czy technologia LiquidVR. Korzystaliśmy z platfromy Radeon Pro Duo i technologii LiquidVR podczas całego cyklu prodykcyjnego Assasin’s Creed VR nie bez powodu. Zapewnienie fanom doświadczeń świata wirtualnej rzeczywistości w najwyższej jakości wymaga ścisłej współpracy między kreatywnością a technologią. AMD pomaga nam przesuwać znane dotąd granice technologii VR.” – powiedział Matthew Lewis, prezes Practical Magic VR.

„20th Century Fox, New Regency i Ubisoft Motion Pictures są zachwycone współpracą z AMD podczas tworzenia wersji Assasin’s Creed VR, która pozwoli widzom i fanom przeżywać wybrane momenty z filmu w zupełnie nowej odsłonie” – powiedział Zachary Eller, wiceprezydent 20th Century Fox.