Dobra wiadomość dla fanów VR-owego simracingu. Assetto Corsa – jeden z najlepszych współczesnych symulatorów wyścigów samochodowych – otrzymał wsparcie dla gogli HTC Vive.

Włoskie studio Kunos Simulazioni opublikowało nową aktualizację wypuszczonej pod koniec 2014 roku simracingowej gry Assetto Corsa. Najważniejszą nowością z punktu widzenia miłośników wirtualnej rzeczywistości jest natywne wsparcie dla OpenVR, co oznacza, że symulator wzbogacił się o obsługę gogli HTC Vive oraz OSVR.

Do tej pory Assetto Corsa umożliwiała rozgrywkę wyłącznie w goglach VR jednej marki – Oculus Rift. Tytuł posiadał eksperymentalne wparcie dla wszystkich dotychczasowych modeli Oculusa, począwszy od wydanej w 2013 roku pierwszej deweloperskiej wersji headsetu (Oculus Rift DK1), na której mogliśmy uruchomić wczesne wersje gry. Użytkownicy konkurencyjnych gogli HTC Vive co prawda także mogli wziąć udział w VR-owej rozgrywce, jednak potrzebowali do tego „hacka” Revive.

Assetto Corsa jest produkcją adresowaną do fanów maksymalnego realizmu w grach wyścigowych, będąc obecnie jednym z najbardziej popularnych tego typu symulatorów. W serwisie Steam oceniło ją dotychczas niemal 9 tysięcy graczy, z czego zdecydowana większość (88%) wystawiło pozytywną opinię. Tytuł wydany został jakiś czas temu także na konsoli PS4 jednak jak na razie nie doczekał się wsparcia dla gogli PlayStation VR.

Prace nad grą prowadzone są od 2008 roku, kiedy to mające swoja siedzibę na terenie toru wyścigowego Vallelunga studio Kunos Simulazioni zaprosiło do współpracy inżynierów i zawodowych kierowców. W rezultacie stworzono zaawansowany autorski silnik charakteryzujący się w opinii wielu miłośników simracingu realistycznym modelem jazdy. W grze znajdziemy szereg licencjonowanych torów oraz modeli samochodów szczegółowo odwzorowanych na podstawie skanów laserowych. Tytuł zezwala na instalację opcjonalnych modyfikacji stworzonych przez graczy.

Podstawowa wersja Assetto Corsa sprzedawana jest na Steamie w cenie 29,99€. Wsparcie dla gogli wykorzystujących OpenVR znajduje się obecnie w wersji beta.

  • Bahus

    Bardzo dobrze. Kolejny tytuł wielkiego formatu w kolekcji posiadaczy Vive i OSVR, nie tylko Oculusa.

  • T800

    Z wyścigów VR Asetto Corsa jest dla mnie najlepszym na ten moment jeżeli weźmie się pod uwagę całokształt. Ładniejszą grafikę ma pCars plus warunki pogodowe, za to model jazdy znacznie gorszy. AC wygląda bardzo dobrze, engine jest ciągle usprawniany, fizyka bardzo dobra. Ogólnie wypada bardzo dobrze. Niech w następnej części dorzucą zmienne warunki pogodowe i pCars 2 będzie miał bardzo ciężko, przynajmniej przy obecnej fizyce z tego co pokazali.