Wszystko wskazuje na to, że twórcy Fallout 4 VR dotrzymają obietnicy i gra nie będzie jedynie doświadczeniem, lecz pełnoprawną produkcją przeznaczoną dla gogli wirtualnej rzeczywistości.

W ostatnim czasie mamy do czynienia z wysypem różnego rodzaju doświadczeń VR bazujących na znanych markach gier takich jak: Tomb Raider, Batman Arkham, Call of Duty: Infinite Warfare, Star Wars: Battlefront czy choćby właśnie wydane NBA 2K (NBA 2KVR Experience). Wszystkie one jednak łączy fakt, że są niewielkimi produkcjami, przy tworzeniu których deweloperzy dopiero uczą się nowego VR-owego fachu. Twórcy popularnej serii Fallout wybrali inną drogę.

Podczas czerwcowej konferencji E3 2016 Bethesda zapowiedziała, iż wydana w 2015 roku gra Fallout 4 otrzyma tryb Virtual Reality, który nie zostanie okrojony względem wersji na monitory. Todd Howard – jeden z twórców Fallout 4 – potwierdził właśnie w wywiadzie dla serwisu Glixel, że plany jego firmy nie uległy zmianie.

Według niego Bethesda nie martwi się o sprzedaż Fallout 4 VR, ani o to jak duży obecnie jest rynek VR, ponieważ to wszystko z czasem samo się uporządkuje. Firma woli iść tą drogą ponieważ może stworzyć coś wyjątkowego zamiast prostego doświadczenia, którego fani gry tak naprawdę wcale nie potrzebują.

Fallout 4 to jedna z największych i najbardziej utytułowanych gier ubiegłego roku. Czwarta odsłona popularnej serii gier osadzonych w post-apokaliptycznym, retrofuturystycznym świecie przenosi gracza na przedmieścia Bostonu, na krótko przed wybuchem wojny nuklearnej. Na filmiku powyżej możecie zobaczyć jak na wczesną wersję trybu VR zareagował Brian T. Delaney – aktor podkładający głos głównemu bohaterowi gry.

W tej chwili Fallout 4 VR potwierdzono wyłącznie w wersji na gogle HTC Vive. Aktualizacja wprowadzająca obsługę wirtualnej rzeczywistości pojawi się najpóźniej w 2017 roku. Drugą z gier Bethesdy, która otrzyma tryb VR będzie wydany w maju tego roku Doom.

  • Tadeusz Kowalski

    Jestem ciekaw wymagań sprzętowych, zwykła wersja potrzebuje dobrej klasy peceta, a co dopiero VR.

    • Raczej będzie to specyfikacja rekomendowana przez producentów HTC Vive, tj.:

      Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290 lub wyższa
      Procesor: Intel i5-4590 / AMD FX 8350 lub wyższy
      Pamieć RAM: 4GB+

      • Tadeusz Kowalski

        Ba takim configu będzie wyglądał gorzej niż trzecia część.

        • W goglach VR zawsze będzie wyglądać gorzej pod względem graficznym.

  • LOBO

    Grafika w Fallout 4 nie należy do najpiękniejszych. Miałem okazje trochę pograć, nawet po dodaniu tekstur 4K szału nie było, ale pod VR mimo wszystko może wyglądać ciekawie, zwłaszcza jeśli to nie będzie zwykła konwersja.