Zbliża się premiera przystawki TPCAST zmieniającej gogle HTC Vive w urządzenie bezprzewodowe. Akcesorium zadebiutuje jeszcze w tym miesiącu w Chinach.

W listopadzie ubiegłego roku do przedsprzedaży trafiła przystawka TPCAST, dzięki której gogle HTC Vive będą w stanie uzyskać łączność bezprzewodową z komputerem. Niestety oferta dostępna była wówczas jedynie dla Chińczyków, a co więcej pierwsza partia rozeszła się w ciągu kilkunastu minut. Nieco później ogłoszono, iż urządzenie trafi do sprzedaży na całym świecie w drugim kwartale tego roku, a jego cena wyniesie 249 dolarów. Póki co twórcy przystawki zamierzają zrealizować listopadowe zamówienia.

Pierwotnie wysyłka przystawek na rynek chiński miała rozpocząć się w pierwszym kwartale tego roku. Firmie TPCAST nie uda się już dotrzymać tego terminu, ale właśnie poinformowała, że pierwsi nabywcy mogą oczekiwać przesyłki pod koniec kwietnia. Ujawniono również, iż pierwsze jednostki zostaną wyposażone w większą baterię, która będzie pozwalana na ponad pięć godzin pracy. Dotychczas planowano wypuścić wersję wyposażoną w akumulator zapewniający jedynie 1,5 godziny pracy, a wersja 5-godzinna miała zostać wydana dopiero w późniejszym terminie.

Według producentów podłączane do headsetu akcesorium zapewni komfortową pracę w warunkach nieodbiegających od standardu wyznaczonego przez twórców HTC Vive. Mowa tu oczywiście o opóźnieniach w przesyle obrazu, które nie powinny mieć miejsca z uwagi na wykorzystanie przełomowej technologii komunikacji bezprzewodowej 60 GHz. Według producentów opóźnienie wyniesie około 2ms (wcześniej podawano 15ms) i nie przekroczy zalecanego dla VR progu 20ms.

Przystawka powstała w ramach programu akceleracyjnego Vive X, wspomagającego startupy tworzące akcesoria dla HTC Vive, dlatego też z tego rozwiązania, przynajmniej na początku, skorzystają jedynie użytkownicy gogli produkowanych przez HTC. Jakiś czas temu zaczęły pojawiać się jednak doniesienia o podobnych rozwiązaniach projektowanych m.in. dla gogli Oculus Rift przez firmy Scalable Graphics (KwikVR), Nitero, Rivvr, Immersive Robotics (IMR) oraz Quark VR.