Informacja prasowa

Platforma wirtualnej rzeczywistości Virtuix Omni od teraz oficjalnie dostępna jest na polskim rynku. Za dystrybucję sprzętu w Polsce odpowiada firma Digital Vitra.

O ile same gogle VR były przełomem, który sprawił, że granica pomiędzy światem realnym i cyfrowym wyraźnie zatarła się, o tyle nadal problemem pozostał sposób poruszania się po meandrach cyfrowej rozrywki. Siedzenie w fotelu i kurczowe trzymanie kontrolera w dłoniach to jeszcze nie było to, na co czekali gracze. Z kolei próby poruszania się w plątaninie kabli groziły uszczerbkiem na zdrowiu… i zniszczeniami w mieszkaniu.

Uporać się z tym problemem próbowało wielu, jednak to Virtuix jako pierwszy zaoferował kompletne, komercyjne rozwiązanie pozwalające graczom w pełni przenieść się do wirtualnego świata. Platforma Omni zapewnia zarówno bezpieczeństwo gracza, jak i pełną swobodę ruchu w promieniu 360 stopni.

Gracz wchodzi na wklęsłą platformę w specjalnym, uzbrojonym w czujniki i ślizgacze obuwiu, przypinany jest pasami do obrotowej obręczy i na własnych nogach przemierza cyfrowe terytoria. Nie potrzeba specjalnego smarowania maty i nie ma tym samym ryzyka zabrudzenia obuwia czy zniszczenia ubrań. To sprzęt w pełni bezpieczny i bezinwazyjny w obsłudze, a do tego łatwy w transporcie i montażu (złożenie trwa 10 minut).

Bieżnia wirtualnej rzeczywistości Virtuix Omni

Virtuix Omni jest zgodny ze wszystkimi popularnymi goglami VR, jednak to na HTC VIVE Business Edition najefektywniej rozwija swoje skrzydła i to właśnie ten model producent rekomenduje jako optymalny wybór.

W co można zagrać?

Producent sprzętu udostępnia użytkownikom aplikację Omniverse z 15 grami perfekcyjnie zoptymalizowanymi z platformą – każdego miesiąca na listę trafiają kolejne tytuły. Oprócz tego, korzystać można z liczącej ponad 400 pozycji biblioteki gier VR na Steam.

Na Omni zagramy tym sposobem zarówno w unikalne tytuły jak TraVR czy Omni Arena, jak i w popularne produkcje ze SteamVR, np. Primordian, Karnage Chronicles czy Nature Treks VR. Aktualnie trwają rozmowy z producentem gry Serious Sam VR, która w wersji na Virtuix Omni okazać się może prawdziwym hitem.

Co więcej, Viruix Omni to rozrywka nie tylko dla jednego gracza, lecz także dla dwóch czy nawet czterech osób w tym samym czasie. O takich turniejach od zawsze marzyli gracze z całego świata.

Cena i dostępność

Z powodu wysokich kosztów produkcji i zastosowanej technologii, na Virtuix Omni w domu pozwolić sobie mogą jedynie nieliczni – cena samej platformy z akcesoriami przekracza 30 tys. zł.

Z tego tytułu producent skupia się aktualnie głównie na klientach biznesowych, pamiętając nawet o udostępnianiu komercyjnych wersji gier, na których firmy mogą legalnie zarabiać. W ofercie Digital Vitra, polskiego dystrybutora Virtuix Omni, dostępnych jest kilka rodzajów usług dostępu do sprzętu – od wynajmu na eventy, przez wynajem długoterminowy i leasing, po zakup bezpośredni. Z myślą o szkołach i firm deweloperskich powstała też niekomercyjna wersja Omni.

Już teraz dystrybutor wypożycza sprzęt, zaś pierwsze dostawy zamówień Virtuix Omni realizowane będą w listopadzie.

Więcej o Virtuix Omni dowiedzieć można się na stronie producenta oraz na profilu FB polskiego dystrybutora.

  • Giovanne

    Łeeee lipa, a tak się ładnie zapowiadało.
    Miały być gry AAA, i przystępna cena, a wyszły jakieś popierdółki i cena z kosmosu…

  • Matthew Orlowski

    Jak zawsze. Wielkie zbieranie pieniedzy na kickstarterze, obietnice bieżni po 1000$ (czy nawet 900 wtedy) ale oczywiście zrobiło się z tego urządzenie dostępne dla nielicznych.

  • Bahus

    „na Virtuix Omni w domu pozwolić sobie mogą jedynie nieliczni – cena samej platformy z akcesoriami przekracza 30 tys. zł.”
    buhahaha … nawet jakbym miał to kupić to szczerze co z tym zrobić… na du@#ie pojeździć? To co prezentują w tle to jakieś bajki, nie ma battlefielda w wersji VR no może poza VorpX’em który kulawo go przenosi ale nic poza tym. Tak więc po pierwsze z kim mamy latać i się strzelać a po drugie na jakiej grze. Na razie w zapowiedziach słownie jest jedna podobna do CS’a a i to nie do końca wiadomo co z niej wyjdzie.

  • Piotrek

    Mam w domu wersję z Kickstartera.
    Po czekaniu przez 4 lata wysłali mi ją do stanów gdzie mieszkałem do 2016 roku, a potem rodzina wysłała mi dalej tu do Polski.
    Problem z tą sprzedawaną w Polsce (i wszędzie indziej na swiecie) jest to, że są to wersje komercyjne i jak zrozumiałem z rozmowy telefonicznej z przedstawicielem nie ma możliwości na granie na nich w gry ze Steam, a tylko w te 15 komercyjne z Omniverse (liczone po 6 centów za minutę – typowy model do VR Arcades).
    Moje dzieciaki uwielbiają grać na Omni w np. Minecraft (natywnie), a ja w Skyrima przez VorpX.
    Prośba do wszystkich – jeśli nie próbowaliście, nie krytykujcie 🙂
    Pozdrowienia dla wszystkich – bez hejtu 🙂