Polska firma Bivrost specjalizująca się w technologii strumieniowania wideo 360º VR oraz produkcji profesjonalnych rigów kamerowych i sferycznych kamer pozyskała już milion złotych w kampanii crowdfundingu udziałowego, która odbywa się na platformie CrowdWay.

Według przedstawicieli firmy Bivrost „nie później niż w 2020 roku będziemy oglądać Ligę Mistrzów za pomocą gogli VR”. Kto wie czy nie stanie się to przy udziale ich własnych rozwiązań. Warszawska spółka jest bowiem coraz bliżej pozyskania funduszy, które pozwolą jej m.in. kontynuować prace rozwojowe nad technologią strumieniowania wideo 360º oraz rozpocząć produkcję stelaży dla sferycznych kamer.

Polacy zebrali już milion złotych na platformie crowdfundingu udziałowego CrowdWay.pl i są coraz bliżej osiągnięcia wyznaczonego na 1,6 mln złotych celu. Sposób pozyskiwania środków podczas tego typu kampanii różni się od zbiórek organizowanych np. na Kickstarterze. Darczyńcy zamiast gotowego produktu otrzymają udziały w spółce.

W tym przypadku minimalna wpłata wynosi 8 tysięcy złotych, co przekłada się na zakup jednego udziału. Jak czytamy w opisie kampanii „można nabywać tylko całe udziały, zatem każda wyższa inwestycja powinna odpowiadać wielokrotności powyższej ceny emisyjnej udziału. Jednorazowa wpłata nie może przekraczać równowartości 6 udziałów, czyli 48 000 PLN.”

Polacy wyróżniają się na tle zagranicznych konkurentów szeroką ofertą produktową. Livestreaming 360-stopni i sferyczne kamery to tylko jedne z gałęzi działalności Bivrost. Firma posiada m.in. rozwiązania pozwalające tworzyć wysokiej jakości filmowe doświadczenia VR, stelaże (rigi) dla kamer 360º, a także playery wideo 360º oraz tzw. oprogramowanie stitchujące.

Poniżej możecie zobaczyć jak wygląda pełne spektrum rozwiązań oferowanych przez warszawską spółkę oraz porównanie z działalnością konkurencji.

Bivrost ma na swoim koncie już kilka sukcesów. Na początku tego roku przeprowadzili w 360-stopniach transmisję z Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Był to najdłuższy tego typu przekaz na świecie. W ciągu 14 godzin obejrzało go ponad 40 tysięcy osób.

Polacy mogą pochwalić się także współpracą z Intelem, dla których realizowali „livestreaming 360” podczas słynnych targów CES w Las Vegas. Warto ponadto wspomnieć o pilotażowym programie szkoleń medycznych z wykorzystaniem wideo 360 i gogli VR.

Firma jest również członkiem międzynarodowej inicjatywy OSVR zrzeszającej podmioty zainteresowane standaryzacją technologii wirtualnej rzeczywistości. M.in. dzięki temu BIVROST 360Player został dedykowanym playerem dla gogli OSVR HDK.

Kampania crowdfundingowa zakończy się 22 maja.

Zobacz także: BIVROST prezentuje kamerę do livestreamingu 360º oraz profesjonalny rig