Call of Duty – jedna z najpopularniejszych serii gier komputerowych z gatunku first-person shooter – oficjalnie wkracza do wirtualnej rzeczywistości. Co prawda na razie będzie to niewielki DLC przygotowany dla użytkowników gogli PlayStation VR, niemniej jednak jest to pierwszy krok Activision w tym kierunku.

Activision będzie kolejnym wielkim producentem gier komputerowych, który zdecydował się dołączyć do stale powiększającego się grona twórców treści na gogle VR. W trakcie Call of Duty XP 2016 – imprezy skierowanej dla fanów słynnej serii – zapowiedziano bezpłatny VR DLC dla gry Call of Duty: Infinite Warfare, będącej już 18 częścią słynnej wojennej strzelanki.

Dodatek wydany zostanie wyłącznie na konsoli PlayStation 4, dlatego też w wirtualnej rzeczywistości w nowego CoD-a zagrają posiadacze debiutujących już 13 października gogli PlayStation VR. Dzięki DLC usiądziemy za sterami myśliwca Jackal. Pokierujemy nim za pomocą pada, natomiast strzelanie do wroga odbywać się będzie poprzez zaznaczanie przeciwników wzrokiem. Autorzy DLC ‚Jackal Assault’ nie przewidzieli sterowania kontrolerami PlayStation Move.

Activision od 1979 roku prowadzi działalność związaną z produkcją i wydawaniem gier komputerowych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy jeszcze w ubiegłym roku twierdzili, że nie śpieszy im się z tworzeniem gier na gogle wirtualnej rzeczywistości. Zamiast tego wolą poczekać, aż rynek Virtual Reality dojrzeje, zanim będą mogli uzasadnić inwestycje na większą skalę. Wygląda więc na to, że sytuacja od czego czasu nieco się zmieniła. Na większe tytuły zapewne jeszcze sobie trochę poczekamy, jednak produkcja VR DLC dla Call of Duty to na pewno dobry prognostyk dla całej gamingowej branży VR.

Premierę gry Call of Duty: Infinite Warfare na konsolę PS4 zapowiedziano na 4 listopada. VR-owy dodatek zostanie udostępniony niewiele później.