Chiński sklep internetowy Alibaba oraz kilka innych firm zainwestowało w start-up Magic Leap łącznie blisko 794 milionów dolarów. Wiele wskazuje na to, że tajemniczy projekt jest już bliżej niż dalej ostatecznego debiutu na rynku konsumenckim.

To nie pierwsza tak duża inwestycja w Magic Leap, bowiem o urządzeniu zrobiło się głośno już w 2014 roku, kiedy to firma Google postanowiła zainwestować w start-up ponad 542 miliony dolarów. Do niedawna wiadomo było jedynie, że urządzenie będzie opierać się na połączeniu rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR).

W październiku zeszłego roku szef Magic Leap – Rony Abovitz – ujawnił co nieco na temat tego tajemniczego start-upu. Wiadomo, iż urządzenie będzie niewielkim samodzielnym komputerem, który bez obawy będzie mógł być używany publicznie, a do tego ma być na tyle tani, że jego produkcja osiągnie liczbę milionów egzemplarzy. Twórcy snują wizję uniwersalnej platformy, która w przyszłości miałaby zająć miejsce smartfonów. Wszystko to co możemy zrobić na współczesnym telefonie, będzie można zrobić na Magic Leap. I zapewne o wiele więcej, o ile firma wywiąże się z obietnic zaprezentowanych na dwóch dotychczas opublikowanych materiałach wideo.

Na chwilę obecną nie wiadomo na jakiej zasadzie działać będzie Magic Leap ani jak wygląda samo urządzenie. Patenty, które posiada firma pokazują zastosowanie sprzętu również na zewnątrz i w wielu różnych sytuacjach. Przykładowo kosząc trawnik będziemy mogli przy okazji zagrać w mini-gierkę i wraz z trawą kosić wirtualnych przeciwników. Pacjenci szpitali w ramach wypoczynku przeniosą się na tropikalną plażę, natomiast klientom supermarketów wyświetlać się będzie lista zakupów i aktualny rachunek.

To wszystko może być aktualne już w najbliższym czasie, gdyż firma niedawno rozpoczęła przygotowywać linie produkcyjne, które zamierza uruchomić w dawnej fabryce Motoroli. Rony Abovitz, który określa technologię Magic Leap mianem “Mixed Reality Lightfield”, ujawnił dziś na blogu start-upu, że jego firma prowadzi obecnie zaawansowane przygotowania związane z planami rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji urządzeń. Mimo wszystko Magic Leap CEO twierdzi, że na pełnoprawny produkt i prawdziwą rewolucję będziemy musieli trochę zaczekać.

  • Mark

    Ciekawe możliwości są nieskończone od nawigacji po gry i wideokonferencje itp.