Przeglądarka internetowa Chrome przeznaczona dla mobilnych urządzeń z systemem Android otrzymała wsparcie dla standardu WebVR.

Najnowsza wersja beta mobilnej przeglądarki internetowej Chrome dla Androida (Chrome 56 Beta) wzbogaciła się o obsługę standardu WebVR. Dzięki temu użytkownicy gogli typu Cardboard i Daydream mogą od teraz uruchamiać różnego rodzaju aplikacje VR bezpośrednio z internetu, z pominięciem instalacji na telefonie dodatkowego oprogramowania. Rozwiązanie na razie jest testowane, ale w już w styczniu powinna zostać wydana stabilna wersja programu.

W dalszej kolejności możemy spodziewać się implementacji WebVR w PC-owym wydaniu Chrome. Jeżeli tak się stanie dostęp do podobnej funkcjonalności otrzymają m.in. użytkownicy gogli Oculus Rift, HTC Vive oraz OSVR.

WebVR jest eksperymentalnym API opartym na JavaScript, który umożliwia dostęp do VR-owych treści wprost z poziomu przeglądarki WWW. Obecne z tego standardu korzysta już aplikacja Samsung Internet Browser for Gear VR przeznaczona dla mobilnych gogli Gear VR współprodukowanych przez Oculusa.

W przypadku PC-towych headsetów obsługę WebVR umożliwia eksperymentalna wersja Chrome o nazwie Chromium. Wirtualną rzeczywistość z poziomu internetu uruchomimy także dzięki projektowi MozVR.com i Mozilli w wersji Firefox Nightly. W przyszłości różnego rodzaju aplikacje wirtualnej rzeczywistości dostępne będą bezpośrednio z Microsoft Edge, domyślnej przeglądarki systemu Windows 10 oraz przeglądarki Carmel projektowanej przez firmę Oculus VR.