W oczekiwaniu na premierę polskich gogli Cmoar VR, producenci urządzenia zaprezentowali bezprzewodową kamizelkę przenoszącą ruchy gracza do wirtualnej rzeczywistości – Cmoar Suit.

Kamizelka Cmoar Suit powstaje w tajemnicy już od jakiegoś czasu, jednak w związku z kolejnym opóźnieniem premiery gogli Cmoar VR (tym razem związanym z dostosowaniem urządzenia do standardów platformy Google Daydream VR), firma postanowiła ujawnić pierwsze informacje na temat swojego nowego projektu. Otwiera on zupełnie nowe możliwości dla mobilnej rzeczywistości wirtualnej.

Podczas gdy będące częścią projektu Cmoar VR kontrolery ruchowe Cmoar odpowiadają za śledzenie położenia dłoni w przestrzeni, kamizelka jest w stanie określić jak blisko siebie trzymamy kontrolery oraz na jakiej wysokości. Ale to nie wszystko. Urządzenie jest w stanie śledzić położenie górnej części ciała. Dzięki kamizelce możemy nie tylko rozglądać się po wirtualnym świecie, lecz także przechylać się na boki, do przodu, bądź do tyłu. Jak to wygląda w praktyce możecie zobaczyć poniżej.

Kostium będzie całkowicie bezprzewodowy, a opóźnienia nie powinny przekroczyć 1ms. Cmoar Suit jest obecnie na etapie finalizacji projektu i już niedługo powinien pojawić się w sprzedaży w cenie 249 dolarów. Kamizelka podobnie jak gogle VR ma być kompatybilna z platformą SteamVR.

Jeżeli chodzi o gogle Cmoar VR, które są w tym momencie priorytetem, poinformowano, że wysyłka pierwszych egzemplarzy przeznaczonych dla osób, które wsparły w ubiegłym roku crowdfundingową zbiórkę na Kickstarterze, odbędzie się na przełomie września i października. Nastąpiło w tej kwestii opóźnienie związane z ujawnieniem przez firmę Google nowych wytycznych dotyczących platformy Daydream będącej następcą projektu gogli Cardboard.

Cmoar final 2

Konieczne okazało się wprowadzenie pewnych zmian w projekcie Cmoar VR, które dotyczą zarówno gogli VR jak i dedykowanych kontrolerów. Dotychczas planowane było sprzedawanie dwóch sztuk, jednakże standardy Daydream przewidują obsługę wirtualnej rzeczywistości jednym kontrolerem, stąd porzucenie tego pomysłu. Wdrożenie podwójnych kontrolerów byłoby bezcelowe, ponieważ deweloperzy i tak będą tworzyć gry i aplikacje funkcjonujące przy użyciu jednego. Nie dotyczy to jednak przypadku omawianej wcześniej kamizelki VR.

Pomimo tego, że urządzenie przeznaczone jest do pracy ze smartfonami, polska firma oferuje opcjonalny zakup dodatkowego wyświetlacza o rozdzielczości Full HD lub 2K. Bardzo możliwe, że do oferty dołączy wkrótce podwójny 3,81-calowy wyświetlacz AMOLED (2 x 1080×1200), identyczny z tymi, które możemy znaleźć w konsumenckich wersjach gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Gogle Cmoar VR zostały w ubiegłym miesiącu publicznie zaprezentowane podczas imprezy Digital Dragons 2016.

  • Danax

    Mam ich aplikacje do odtwarzania wideo. Fajna jest.

    Co do kamizelki, pomimo szacunku dla twórców moim zdaniem to się nie przymnie, ponieważ u Oculusa i Sony powstaną systemy podobne do Microsoft Kinect, wykrywające ruchy bioder i rąk bez potrzeby zakładania kamizelki.

    • T800

      A ja myślę że się przyjmie. Taka kamizelka może oddawać feedback różnych sytuacji. Od postrzału, po dotknięcie czegoś. Dla immersii ma to ogromne znaczenie uważam. Jeżeli nie w tej wersji, to w następnej można coś takiego zrobić. A póki co produkt dzięki kompatybilności ze steamvr jest w potencjalnym zasięgu użytkowników Vive… skoro kogoś stać na zestaw vive i odpowiedni komp, również potencjalnie może być zainteresowany. Kwestia dobrego marketingu i będzie sukces. Ode mnie zamówienie będzie na pewno 😀

      • Mate

        Myślę, że twórcom nie chodzi o haptic feedback, ale bardziej o przeniesienie całkowite ruchów gracza do VR. Czujniki Vive i oculuca wykrywają tylko głowę i kontrolery, a w aplikacjach społecznościowych będzie potrzebny tracking całego ciała. Wygląda mi to na trochę uproszczoną wersję PERCEPTON NEURON i uważam że jest to krok w bardzo właściwym kierunku. Pooglądajcie sobie filmiki z tym urządzeniem, na przykład te Alpha testy w Altspace VR, jaki kontrast ze standardowym awatarem: https://www.youtube.com/watch?v=-ibqRFsaeuk albo https://www.youtube.com/watch?v=W2KWqbBhCNg – myślę że to jest przyszłość VR i gratuluję polskiej ekipie wyczucia tego.