Nvidia szacuje, że na całym świecie jedynie 15 milionów komputerów spełnia wymagania technologii VR. Ta liczba ma się jednak podwoić do końca przyszłego roku.

Obecnie jednym z największych problemów stojących przed technologią Virtual Reality jest brak komputerów spełniających podstawowe wymagania umożliwiające płynną pracę w cyfrowym środowisku. Są one drogie, ponieważ producenci najbardziej zaawansowanych technicznie gogli dostępnych na rynku konsumenckim (Oculus Rift i HTC Vive) jakiś czas temu ustawili sprzętową poprzeczkę, której muszą trzymać się twórcy różnego rodzaju VR-owych gier i aplikacji.

W trakcie niedawnej konferencji VRX 2016 w San Francisco firma Nvidia poinformowała, że obecnie w użyciu znajduje się 15 milionów komputerów VR-Ready wykorzystujących ich karty graficzne. Sytuacja ta jednak będzie się dosyć szybko zmieniać, bowiem do końca przyszłego ich liczba podwoi się. Co ciekawe wśród użytkowników tych 15 milionów PC-ów, jedynie nie więcej, niż 5% posiada gogle VR.

Przedstawione statystyki nie uwzględniają jednostek wyposażonych w konkurencyjne karty graficzne firmy AMD, która dotychczas nie ujawniła podobnych informacji. Nie wiadomo także w jaki sposób Nvidia wyliczyła kompatybilne z goglami PC i czy zostały uwzględnione nowe minimalne wymagania podane przez twórców Rifa podczas październikowej konferencji Oculus Connect 3.

Tymczasem w marcu przyszłego roku powinny zadebiutować pierwsze dev-kity gogli promowanych przez Microsoft, które ponoć mają zadziałać już na komputerach ze zintegrowaną kartą graficzną. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.

  • Bahus

    Ja odnoszę wrażenie że nadal zbyt skupiają się na sprzęcie zamiast rozwijać profesjonalne produkcje jak symulatory które są najmocniejszą stroną VR. Na razie potencjalny klient tej technologii ma średnio około 40 lat i po dniówce raczej woli spędzać czas przy VR w pozycji siedzącej niż latać po całym domu. Choć pewnie i tacy się znajdą.
    Inna sprawa że po którejś aktualizacji gogli oculus np. DCS World zaczął się zwyczajnie przycinać. Te same ustawienia, te same sterowniki a obraz jest zrywany przy supersamplingu x2 czy nawet x1 i krawędzie postrzępione.
    Sprzęt na bank nie ma nic do tego bo raczej daje radę.
    Core i7 6700K 4,2Ghz ; 32Gb DDR4 3Ghz ; System – M2 Samsung 950Pro ; DCS World zainstalowany na SSD Plextor PX512M7VC ; zasilacz Corsair RM850.

  • mark

    Polityka wszystkich jest taka żeby wyciągać kasę od ludzi a reszta później.