Nvidia szacuje, że na całym świecie jedynie 15 milionów komputerów spełnia wymagania technologii VR. Ta liczba ma się jednak podwoić do końca przyszłego roku.

Obecnie jednym z największych problemów stojących przed technologią Virtual Reality jest brak komputerów spełniających podstawowe wymagania umożliwiające płynną pracę w cyfrowym środowisku. Są one drogie, ponieważ producenci najbardziej zaawansowanych technicznie gogli dostępnych na rynku konsumenckim (Oculus Rift i HTC Vive) jakiś czas temu ustawili sprzętową poprzeczkę, której muszą trzymać się twórcy różnego rodzaju VR-owych gier i aplikacji.

W trakcie niedawnej konferencji VRX 2016 w San Francisco firma Nvidia poinformowała, że obecnie w użyciu znajduje się 15 milionów komputerów VR-Ready wykorzystujących ich karty graficzne. Sytuacja ta jednak będzie się dosyć szybko zmieniać, bowiem do końca przyszłego ich liczba podwoi się. Co ciekawe wśród użytkowników tych 15 milionów PC-ów, jedynie nie więcej, niż 5% posiada gogle VR.

Przedstawione statystyki nie uwzględniają jednostek wyposażonych w konkurencyjne karty graficzne firmy AMD, która dotychczas nie ujawniła podobnych informacji. Nie wiadomo także w jaki sposób Nvidia wyliczyła kompatybilne z goglami PC i czy zostały uwzględnione nowe minimalne wymagania podane przez twórców Rifa podczas październikowej konferencji Oculus Connect 3.

Tymczasem w marcu przyszłego roku powinny zadebiutować pierwsze dev-kity gogli promowanych przez Microsoft, które ponoć mają zadziałać już na komputerach ze zintegrowaną kartą graficzną. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.