Crytek ogłasza dalszy rozwój inicjatywy akademickiej VR First i nawiązanie strategicznego partnerstwa z Instytutem Inżynierów Elektryków i Elektroników (IEEE).

IEEE to największa na świecie organizacja skupiająca profesjonalistów z branży, wspierająca rozwój technologii m.in. poprzez akredytację kursów i dostarczanie zasobów edukacyjnych sieci ponad 2,3 tys. uniwersytetów na całym świecie. Instytut dołączył do grona renomowanych partnerów skupionej na VR inicjatywy akademickiej Cryteka.

„Partnerstwo IEEE Digital Senses Initiative z programem VR First to dla nas zaszczyt. Jesteśmy przekonani, że wirtualna rzeczywistość, jak też rzeczywistość rozszerzona, będą miały wielki wpływ na wszystkie aspekty przemysłu” – mówi Yu Yuan, przewodniczący IEEE Digital Senses Initiative.

„Stworzenie laboratoriów w placówkach uniwersyteckich oraz uczelniach i umożliwienie studentom poznawanie w nich najnowszych technologii VR, będą istotnymi warunkami przygotowującymi kolejne pokolenie innowatorów, którzy zaimplementują te technologie do naszego życia codziennego” – dodaje Tom Coughlin, dyrektor IEEE Region 6 i przewodniczący komitetu IEEE Consumer Electronics Society Future Directions Committee.

„Współpraca z IEEE znacząco poszerza potencjalny zasięg VR First i podkreśla nasze zaangażowanie w program, aby wywarł on autentyczny wpływ na badania nad wirtualną rzeczywistością i jej rozwój od samych podstaw” – komentuje partnerstwo z IEEE Ferhan Özkan, Senior Business Development Manager Partnerships & Alliances w Cryteku.

Oprócz IEEE Crytek nawiązał także niedawno współpracę z siedmioma uczelniami w Ameryce Północnej, które wprowadzą program VR First przy wsparciu firm AMD, Leap Motion, OSVR i Razer.

VR First jest inicjatywą akademicką stworzoną, aby dostarczyć najnowocześniejsze technologie wszystkim zainteresowanym w poznawaniu mocy i potencjału wirtualnej rzeczywistości. Program zachęca placówki naukowe z całego świata do stworzenia dedykowanego laboratorium VR na ich kampusie przy współpracy z firmą Crytek i innowatorami w dziedzinie sprzętu VR. Beneficjenci VR First będą mieli nie tylko pełny dostęp do kodu źródłowego pakietu programistycznego CRYENGINE, ale także możliwość bezpłatnego korzystania ze sprzętu w oddziałach VR First. VR First ma umożliwić rozwój przyszłych talentów i zapewnić instytucjom akademickim na całym świecie odpowiednie wyposażenie, pozwalające na spełnienie ich ambicji na tym nowym, ekscytującym polu naukowym.

Więcej informacji o VR First znajduje się na stronie vrfirst.cryengine.com.