W końcu poznaliśmy szczegóły na temat referencyjnego modelu mobilnych gogli Daydream VR, które według specjalistów szybko przegonią popularnością headset Samsung Gear VR, uznawany obecnie za najlepsze tego typu urządzenie. Daydream View – następca kartonowych gogli Cardboard – wykonany będzie z… materiału.

Podczas specjalnej konferencji „Made by Google” firma z Mountain View zaprezentowała pierwszy headset wirtualnej rzeczywistości należący do ekosystemu Daydream. Urządzenie, które zajmie miejsce kartonowych gogli Cardboard wykonane zostało z materiału.

Mobilne gogle Daydream View będą modelem referencyjnym , na bazie którego powstaną współpracujące z VR-ową platformą Google headsety firm trzecich.

Tuż przed ujawnieniem szczegółów na temat Daydream View poznaliśmy pierwsze smartfony „Daydream-ready”. Będą to urządzenia o nazwie Google Pixel oraz Google Pixel XL (więcej na ten temat pisaliśmy już tutaj).

Telefony łączyć się będą z goglami bezprzewodowo i od razu po włożeniu do środka obudowy przełączą się do trybu Virtual Reality. Prawdopodobnie już niedługo własne smartfony „Daydream-Ready” wypuszczą kolejni producenci. Swoje produkty zapowiedziały już firmy: Samsung, Huawei, Xiaomi, LG, Alcatel, Asus i ZTE.

Obudowa Daydream View wyłożona została materiałem „dżersej” w trzech kolorach: Snow, Slate oraz Crimson. Gogle mają być przez to lżejsze (waga: 220 g) i wygodniejsze w użytkowaniu od rozwiązań konkurencji. Jedną z cech produktu będzie możliwość korzystania z headsetu przez osoby noszące okulary.

Za obsługę gier i aplikacji VR w goglach Daydream odpowiadać będzie niewielkich rozmiarów 40-gramowy bezprzewodowy Kontroler z wyglądu przypominający pilot dostępny w zestawie z konsumenckim Oculusem. Jednakże w praktyce jego działanie można porównać do „Wiimote” – kontrolera konsoli Wii.

Wyposażono go w 9-cio osiowe moduły IMU zapewniające precyzyjne śledzenie ruchów pilota w przestrzeni oraz baterię 220 mAh z czasem pracy do 12 godzin, a także złącze USB typu C umożliwiające szybkie ładownie. Oprócz sterowania w grach urządzenie będziemy mogli wykorzystać także do interakcji z interfejsem, m.in. obsługi sklepu z oprogramowaniem kompatybilnym z platformą. Po zakończeniu VR-owej sesji pilot będzie można wygodnie spakować wewnątrz obudowy zamieniając go miejscami ze smartfonem.

Daydream View

Wraz z goglami zapowiedziano także pierwsze VR-owe aplikacje, które prawdopodobnie pojawią się wraz z premierą systemu. Jedną z nich jest doświadczenie bazujące na twórczości J.K. Rowlings – znanej na całym świecie angielskiej autorki książek z serii Harry Potter. Więcej na temat gier i aplikacji VR na gogle Daydream pisaliśmy tutaj.

Daydream View pojawi się w sprzedaży w listopadzie w cenie 79 dolarów. Urządzenie kupimy w internetowym sklepie Google, Best Buy oraz Verizon.

  • Respawn

    No cóż, liczyłem co najmniej na ekran 4K ale może Samusng coś takiego wprowadzi. Ktoś wie czy z Daydream będzie można korzystać jak ze zwykłych Cardbordów z dowolnym smartem?

    • enC

      Z aplikacji cardbordowych pewnie tak, z tych nowych pewnie nie. Chociaz w sumie to nie wiem.

      • Atakitamitu

        Mozna bedzie korzystac dokladnie jak z cardboard tylko trzeba zpelniac wymagania min. dla platformy – dowolny smartfon z Android Nugat (7) , procesor minimu snapdragon 820, ekran o zageszczeniu pix min 440. Czyli dzis do wyboru mamy „az” 4 telefony – z tego dwa od google. Ps uwazam takie posuniecie za wlascjwe – do VR nie nadaja sie smartfony z procesorami slabszymi od snapdragona 810. Google chce w ten sposob promowac dobre produkty VR. Dzis te najlepsze sa hejtowane i maja niska ocene bo cyt. „Slabo zoptymalizowane, tnie itp” – podczas gdy to sprzet nie wydala.

  • Staś

    A najważniejsze informacje których tu nie ma, to jakie soczewki i jakie fov będą miały Google. Mam bobo z4 i narazie konkurencji nie widzę.

    • Google tego oficjalnie nie podaje, ale jest to podobno około 90-stopni i zależy od smartfona.

      • staś rema

        Dzięki to lipa, gdzieś czytałem że 96* ale mało to zmienia widocznie wolą postawić na ostrość detali i niższą pikselozę niż na większe fov.
        Oprócz bobo Z4 mam też bobo z3 90* i bobo z2 60* wybieram jednak 110* bobo z4 nawet przy mniejszej ostrości.