Do przedsprzedaży trafiły pierwsze modele windowsowskich gogli Mixed Reality od Acera i HP w wersji deweloperskiej.

Firma Microsoft rozpoczęła procedurę przedsprzedaży deweloperskich wersji gogli mieszanej rzeczywistości Acer Windows Mixed Reality oraz HP Windows Mixed Reality. Urządzenia, które wyceniono odpowiednio na 299 i 329 dolarów, dostępne są w tej chwili wyłącznie dla deweloperów mieszkających w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Oba headsety są swego rodzaju połączeniem typowych przewodowych gogli wirtualnej rzeczywistości z okularami rozszerzonej rzeczywistości Microsoft Hololens. Podobnie jak zapowiedziany w styczniu headset Lenovo VR produkty Acera i HP wyposażone zostaną w dwa wyświetlacze OLED o rozdzielczości 1440×1440 / 90 Hz (dla porównania rozdzielczość Oculus Rift i HTC Vive to 2x 1080×1200), oraz dwie kamerki odpowiedzialne za śledzenie pozycyjne w tzw. technologii trackingu typu ‚inside-out’.

Tak samo jak AR-owe Hololensy będą one w stanie wychwycić głębię otoczenia, dzięki czemu nie będziemy potrzebować systemów trackingu takich jak stacje bazowe SteamVR Lighthouse czy sensory Oculusa.

 

Jedną z ciekawostek będzie możliwość błyskawicznego odchylenia gogli, na tyle aby programiści mogli bez zdejmowania headsetu dokonać zmian w kodzie źródłowym. „Ficzer” ten pojawi się również w wersji konsumenckiej, więc przyda się w codziennym użytkowaniu, np. po to, aby szybko spojrzeć na telefon, napić się wody, czy choćby chwilę odpocząć od cyfrowej rzeczywistości. Alex Kipman z firmy Microsoft potwierdził, że wersja obie wersje nie będą się od siebie różnić.

W kolejce czekają już kolejni producenci, którzy przygotowują własne headsety MR bazujące na technologii Microsoftu. Zapowiedziały się już m.in. firmy Dell, Asus, 3Glasses oraz wspomniane wcześniej Lenovo. Ich konsumenckie modele gogli Mixed Reality mają pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.

Przy okazji dzisiejszej zapowiedzi poznaliśmy oficjalną rekomendowaną specyfikację komputerów dla windowsowskich gogli. W obu przypadkach jest identyczna i przedstawia się następująco:

  • System operacyjny – Windows 10 (z aktualizacją Creators Update)
  • Procesor – Intel Desktop i7 (6+ Core) lub AMD Ryzen 7 1700 (6 Core, 12 threads)
  • Karta graficzna PC – NVIDIA GTX 980/1060 | AMD Radeon RX 480 (równa lub wyższa)
  • Karta graficzna notebook – NVIDIA GTX 965Ml | AMD RX 480M (równa lub wyższa)
  • Pamięć RAM – 16 GB lub więcej

Microsoft ujawnił dziś także kontrolery ruchowe dla gogli z serii Windows Mixed Reality. Więcej na ich temat przeczytacie w tym miejscu.

Zamówienia przedpremierowe na gogle MR można składać w oficjalnym sklepie Microsoft (Acer & HP). Ich realizacja rozpocznie się w sierpniu.

  • Bahus

    6 rdzeniowce do tego to chyba lekka przesada, w połączeniu z RX480 czy GTX 980/1060 ?
    Powinien spokojnie wystarczyć 4/8 z mocniejszą kartą jak 1080 czy 1080Ti i osiągać lepsze wyniki.

    • AdireQ

      Podejrzewam że mocny procesor potrzebny jest do wizualnego śledzenia konstelacji na kontrolerach. Można to akcelerować na GPU a mimo to w Oculusie się na to nie zdecydowali (może nie chcieli ryzykować wysycenia GPU co skutkowałoby obniżeniem framerate).

      Zastanawiam się gdzie jest Google ze swoim Tango. Są pionierami w dziedzinie postrzegania przestrzennego dla urządzeń mobilnych i jako pierwsi zademonstrowali komercyjne urządzenie takiej wielkości zdolne do jednoczesnego mapowania i śledzenia na dużym obszarze. Mam nadzieje że na przyszłotygodniowym I/O zaprezentują VR który jest czymś więcej niż tabletem tango w cardboardzie.

    • Weź pod uwagę, że jest to specyfikacja rekomendowana. Minimalna ma być podobno o wiele niższa.

      http://www.vrhunters.pl/poznalismy-oficjalne-minimalne-wymagania-gogli-microsoftu-w-marcu-pierwsze-dev-kity/

  • Ryakuma

    Wie ktoś może, czy będą kompatybilne ze SteamVR?