Ponad 8 miesięcy twórcy gogli Oculus Rift kazali nam czekać na kontrolery ruchowe współpracujące z headsetem. Wszystko wskazuje na to, że było warto. Oculus Touch jak dotychczas zbiera w mediach branżowych bardzo pozytywne recenzje, a ponadto wprowadza wyczekiwany przez wielu tzw. tryb „roomscale”, dzięki któremu możemy w wirtualnej rzeczywistości fizycznie przemieszczać po określonym obszarze pokoju.

To ważny dzień dla użytkowników gogli Oculus Rift. Twórcy urządzenia na Mikołajki zaplanowali premierę kontrolerów ruchowych Oculus Touch, dzięki czemu użyteczność VR-owej platformy Oculusa zrównała się z konkurencyjnym systemem SteamVR. Użytkownicy gogli HTC Vive już w dniu premiery (początek kwietnia) uzyskali możliwość doświadczenia obecności swoich dłoni w wirtualnej rzeczywistości, a także system umożliwiający fizyczne poruszanie się po cyfrowych światach.

Część osób, które złożyły zamówienia przedpremierowe na Oculusowe kontrolery może od dziś cieszyć się dużo większą swobodą ruchów, niż dotychczas, porównywalną z tym co oferuje producent HTC Vive. Oculus VR rozpoczął wysyłkę zestawów, w których oprócz dwóch kontrolerów otrzymamy także dodatkowy czujnik systemu śledzenia pozycyjnego. Dokupując trzeci w cenie 79 dolarów i rozstawiając je w różnych częściach pomieszczenia otrzymamy pełnoprawny tryb „roomscale”. System Oculusa posiada jednak nieco mniejszy zasięg śledzenia użytkownika, niż konkurencja.

Jak na razie Oculus Touch zbiera bardzo pozytywne recenzje w zagranicznej prasie. Serwisy IGN oraz Wired wystawiły kontrolerom oceny 9/10. PC Mag ocenił je na 4,5/5, natomiast TIME na 4/5. Wciąż czekamy na redakcyjne egzemplarze, które pozwolą nam dogłębniej przetestować ich możliwości, tymczasem zachęcamy do zapoznania się z naszymi pierwszymi wrażeniami, które opublikowaliśmy we wrześniu.

Oculus Touch sprzedawany jest w cenie 199 dolarów (Rift + Touch = 798 dolarów). Wraz z zestawem otrzymamy dostęp do 8 bezpłatnych tytułów projektowanych z myślą o kontrolerach ruchowych. Ponadto w sklepie Oculus Home zadebiutowały w sumie 53 tytuły posiadające wsparcie Touch’y, z czego 5 zostało udostępnionych w specjalnej ofercie Oculus Touch Launch Bundle wycenianej na 90 dolarów. Znajdziemy w niej m.in. polską „superstrzelankę” SUPERHOT VR, a także The Climb, I Expect You to Die, Kingspray Graffiti oraz Space Pirate Trainer.

Ciąg dalszy na stronie 2

  • LOBO

    Wczoraj Oculus wysłał mi dodatkowy sensor, a dzisiaj wysłali mi Oculus Touch. Całość powinienem mieć we wtorek. Trzeba przyznać, że Oculus wyciągnął wnioski z końca marca, gdy ruszyła sprzedaż Rifta i nie ma większych problemów w dostarczaniu kontrolerów. Ja Rifta zamówiłem dwa tygodnie po premierze (jakoś połowa kwietnia), termin wysyłki miałem maj/czerwiec, następnie zmieniło się na lipiec, a następnie na nieznany. Ostatecznie anulowałem zamówienie i załatwiłem sobie Rifta w inny sposób. Byłem wściekły na Oculusa a przecież to samo przeżywali ludzie który zamówili Rifta w styczniu w pierwszych minutach zamawiając można powiedzieć „kota w worku” (nie było jeszcze wtedy żadnych poważnych recenzji tego urządzenia w wersji konsumenckiej). Wiele osób czekało na sprzęt ponad pół roku, masakra. Z Oculus Touch już było inaczej – preorder 10 października, wysyłka od 6 grudnia, część osób dostała sprzęt nawet już przez 6 (cześć preorderowców Rifta), w wielu sklepach Saturn, MediaMarkt, BestBuy można było w okolicach 6 grudnia kupić Touch od ręki (oczywiście nie w Polsce). Amazon ma chyba jakieś kłopoty z dostarczaniem. W przyszłym tygodniu będę mógł testować tzw. roomscale przy użyciu 3 sensorów, ludzie piszą, że jest całkiem nieźle. HTC Vive już nie będzie miał takiej przewagi pod tym względem, choć z testów wynika, że minimalnie wygrywa jeśli chodzi o obszar, ale znacząco już przegrywa pod względem kontrolerów 🙂

  • Folo

    Może jakiś poboczny wątek z dostępnymi u nas, DZIAŁAJĄCYMI z Riftem i sensorami przedłużaczami USB 3.0 i HDMi?