Długo wyczekiwana pierwsza VR-owa gra Ubisoftu w końcu ujrzała światło dzienne. Użytkownicy gogli Oculus Rift mogą już wcielić się w orły i toczyć podniebne pojedynki nad ulicami Paryża.

Eagle Flight to pierwsza gra wirtualnej rzeczywistości wyprodukowana przez Ubisoft, studio znane m.in. z serii Assassin’s Creed. Tytuł pozwala na wcielenie się w postać orła i toczenie podniebnych pojedynków nad ulicami Paryża pomiędzy dwoma trzyosobowymi zespołami graczy. Początkowo gra demonstrowana była na różnego rodzaju pokazach w formie dema technologicznego prezentującego możliwości konsolowego headsetu Sony PlayStation VR, lecz z czasem studio postanowiło przekształcić Eagle Flight w pełnoprawną produkcję.

Wirtualne loty wykonujemy nad stolicą Francji – 50 lat po tym jak ludzkość zniknęła z powierzchni ziemi. Kontrola nad miastem powoli przejmowana jest przez naturę oraz m.in. orły, które przejęły kontrolę nad paryskim niebem. Naszym zadaniem jest poszukiwanie łupów oraz obrona własnego terytorium. Autorzy odwzorowali wiele znanych zabytków Paryża takich jak Wieża Eiffla czy katedra Notre-Dame, do których można będzie rzecz jasna wlatywać.

Sterowanie w Eagle Fight odbywa się za pomocą sensorów, w które wyposażone są gogle VR. Trajektoria lotu zależy od ułożenia głowy, natomiast kontroler wykorzystamy jedynie do przyśpieszania, zwalniania oraz atakowania przeciwników. Technika ta ma przyczynić się do zmniejszenia potencjalnych efektów choroby lokomocyjnej, która przy tego typu intensywności rozgrywki może dać się graczom mocno we znaki.

Poniżej możecie obejrzeć polski zwiastun Eagle Flight, opublikowany w dniu premiery gry.

Eagle Flight znajdziemy w Oculus Store – oficjalnym sklepie dla gogli Oculus Rift – w cenie 39,99 dolarów.

8 listopada gra otrzyma wsparcie PlayStation VR, lecz już teraz w PlayStation Store prowadzona jest przedsprzedaż. Konsolowa wersja wyceniona została na 160 złotych. Z kolei na 20 grudnia zapowiedziano premierę Eagle Flight na gogle HTC Vive.

W planach wydawniczych Ubisoftu na ten rok znajdziemy jeszcze dwie inne gry VR: Star Trek: Bridge Crew – (premiera 29 listopada – Oculus Rift / HTC Vive / PlayStation VR) oraz Werewolves Within (premiera 6 grudnia – Oculus Rift / HTC Vive / PlayStation VR).

  • Folo

    Jeszcze nie kupiłem ale grałem w partyjkę 3 na 3 orły na WGW w zeszłym tygodniu i muszę przyznać, że grało się naprawdę wyśmienicie 🙂

  • LOBO

    Podobno opinie o tej grze są mocno podzielone. Gracze krytykują mocno ograniczony widok, który ponoć ma pomogać w tym aby nie było nudności podczas grania. Dla mnie ta gra jest za droga, żeby kupować kota w worku. Gdyby była dostępna na Steamie to można byłoby sobie ją sprawdzić i odzyskać pieniądze w razie czego a tak po samych opiniach to wolę nie ryzykować. Może jak będzie jakaś świąteczna przecena 50% Off 🙂

  • LOBO

    Tutaj jest tego przykład: https://www.youtube.com/watch?v=XzAgKgBEEAc
    Oczywiście żadne zwiastuny ani gameplaye tego nie pokazują. Moim zdaniem Oculus gra nie fair sprzedając gry AAA które kosztują po 30-50 euro nie dając możliwości sprawdzenia gry. VR to zupełnie coś innego niż gry wideo 2D, oni przecież doskonale to wiedzą. Pamiętam szumne zapowiedzi Oculusa, że powstanie Oculus Home, gdzie każdą gre użytkownik będzie mógł sprawdzić w trybie VR przed zakupem itd. Obiecanki-cacanki. Oculus Home po blisko 7 miesiącach od premiery Rifta jest cały czas w fazie beta (!) , parę dni temu pojawiła się wersja 1.9. Mam nadzieje, że w grudniu wraz ze sprzedażą Oculus Touch wyjdzie wersja 2.0, która będzie miała wbudowanego Guardiana i wreszcie jakiś tryb demo VR. No ale generalnie to już inna dyskusja.

    • Też mam nadzieję, że po premierze Touch’y wezmą się za sklep. Na początek wystarczyłyby screenshoty 360 i sferyczne zwiastuny.