Quick News

Browary Warszawskie już niebawem w Wirtualnej Rzeczywistości

0

Informacja prasowa

Flagową inwestycję spółki Echo Investment – Browary Warszawskie – realizowaną w kwartale ulic Grzybowskiej, Wroniej, Chłodnej i Krochmalnej już wkrótce będzie można zobaczyć za pomocą specjalnej aplikacji VR, tworzonej przez Immersion – największą polską firmę, tworzącą aplikacje oraz gry w wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Browary Warszawskie to inwestycja powstająca w szczególnym miejscu centrum Warszawy. To również miejsce spotkania przyszłości z przeszłością miasta. Z jednej strony dynamicznie rozwijające się nowe inwestycje i infrastruktura, z drugiej – ślady historycznej, miejskiej zabudowy z dobrą energią pozostałą po dawnych, rzemieślniczych i przemysłowych sukcesach. Tu, w 1846 roku powstał warszawski browar Haberbusch i Schiele, największy w Królestwie Polskim i jeden z najważniejszych na piwowarskiej mapie Europy, prosperujący aż do czasów II wojny światowej.

Koncepcja nowej zabudowy miejsca, którą stworzyło Echo Investment, przywróci cały kwartał Warszawie i warszawiakom. W poszanowaniu dla historii, dążąc do przywrócenia naturalnej ciągłości rozwoju miasta, projekt tworzy ramy dla nowoczesnego, wielofunkcyjnego miejskiego środowiska. Do jego opracowania deweloper zaprosił renomowaną pracownię JEMS Architekci.

Z inicjatywy Echo Investment powstaje obecnie specjalna aplikacja VR, która pozwoli przyszłym mieszkańcom, pracownikom biur i wszystkim ciekawym rozwoju tego kwartału miasta zobaczyć gotowe Browary Warszawskie. Projekt tworzony przez Immersion da wszystkim możliwość wirtualnej wędrówki w skali rzeczywistej za pomocą techniki VR.

Prezentacja inwestycji Browary Warszawskie w VR pozwala na odczucie emocjonalnej reakcji na gotową przestrzeń, zobaczenie jej z perspektywy przechodnia lub z lotu ptaka. Klient ma niezwykłą szansę zobaczenia, ale i realistycznego doświadczenia tego, co otrzyma. VR staje się nowym must-have dla najwyższej klasy nieruchomości. Technologia ta jest potężnym narzędziem nie tylko w planowaniu i sprzedaży, ale także w budowaniu relacji z potencjalnym nabywcą już od pierwszych chwil. Prezentacja przyszłej nieruchomości w VR świadczy także o innowacyjności projektu oraz ogromnej wadze, jaką deweloper przykłada do stosowania najnowszych technologii w procesie prezentacji inwestycji.

Znamy pierwszych prelegentów European VR/AR Congress 2017

0

Wirtualna rzeczywistość, która uleczy zeza i pomoże w aktywizacji seniorów, a także odpowiedź na pytanie: jaka jest rola VR oraz AR w procesie cyfrowych zmian? – przedstawiamy pierwszych prelegentów European VR/AR Congress.

Maciej Szurek i Piotr Krukowski
Założyciele RemmedVR – firmy, która zajmuje się opracowaniem nowatorskiego rozwiązania leczenia zeza. Problem ten, który dotyczy nawet do 5% dzieci na świecie, jest leczony współcześnie przestarzałymi, stresującymi i nieatrakcyjnymi metodami. Opracowane przez prelegentów specjalnie zaprojektowane gogle oraz oprogramowanie, o którym opowiedzą podczas konferencji, pozwoli natomiast na leczenie w przyjazny dla pacjentów i rewolucyjny dla lekarzy sposób.

Grzegorz Piechota
Naukowiec Uniwersytetu w Oksfordzie i Harvardzkiej Szkoły Biznesu, analizuje wpływ nowych technologii na gwałtowne zmiany rynkowe w różnych sektorach, w tym w mediach.
Opowie zebranym o badaniach na temat zmian cyfrowych. Wyjaśni, co musi zawierać produkt, aby zmieniał zachowania konsumentów. Zdradzi także, jak podbijać rynki produktami i usługami opartymi o technologie VR i AR.

Marcin Czub
Adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Zachwycił publiczność podczas poprzednich edycji prezentując projekty łączące dziedzinę psychologii i medycyny z technologią wirtualnej rzeczywistości. Tym razem przedstawi badania oraz przykłady zastosowań VR w aktywizacji osób starszych. Wyjaśni, jak w tym wypadku działa VR oraz omówi kontrowersje związane ze skutecznością tego typu treningów.

European VR/AR Congress odbędzie się 23-24 listopada w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Jest największym w Polsce wydarzeniem poświęconym wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Na kongresie wystąpią najlepsi specjaliści z obu tych branż z Polski i ze świata. Uczestnicy imprezy będą mogli wziąć udział w warsztatach z praktycznego wykorzystania tych technologii oraz – w części Expo – obejrzeć najciekawsze produkcje i przetestować najnowszy sprzęt.

Więcej informacji na temat listopadowej edycji kongresu znaleźć można na stronie internetowej wydarzenia: www.vrcongress.pl oraz na Facebooku: FB/EuropeanVRCongress.

Star Wars: Battlefront II jednak bez trybu Virtual Reality

0

Wyjaśniła się sprawa wsparcia dla gogli PSVR w grze Star Wars: Battlefront II.

W maju pojawiły się pewne doniesienia związane z grą Star Wars: Battlefront II, według których druga część osadzonej w świecie „Gwiezdnych wojen” strzelanki miała otrzymać zawartość dedykowaną goglom wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR. Świadczyła o tym nie tylko podobna produkcja powiązana z „jedynką” – Star Wars: Battlefront – Łotr 1: Misja VR X-wing, lecz także tajemnicze wypowiedzi szef działu technicznego studia Criterion oraz fakt pojawienia się znaczka „PlayStation VR – Zgodność” w newsletterze rozsyłanym przez Sony.

Niestety, w rozmowie z brytyjskim serwisem Metro twórcy gry – John Stanley oraz Matt Webster – zaprzeczyli jakoby w Battlefront II miałyby pojawić się jakiekolwiek treści Virtual Reality. Panowie co prawda przyznali, że wirtualna rzeczywistość dla Criterion jest czymś ważnym, jednak zacytowali słowa szefa EA, który kilka miesięcy temu powiedział, iż VR będzie przyszłością gier, ale w następnej dekadzie.

Premiera Star Wars Battlefront 2 zapowiedziana została na 17 listopada.

Galaxy Note 8 zadziała z poprzednią wersją gogli Gear VR. Samsung odradza

0

Samsung Galaxy Note 8 prawdopodobnie zadziała z wcześniejszymi modelami gogli Gear VR, choć producent odradza tego typu praktyki.

Na 15 września Samsung zapowiedział premierę swojego nowego flagowca Galaxy Note 8. Wraz ze smartfonem zadebiutuje nowa wersja mobilnych gogli Gear VR, która w zasadzie niczym nie będzie się różnić od obecnie sprzedawanego modelu. Zostanie ona wydana z uwagi na rozmiar Note 8, który według Samsunga miał po prostu nie zmieścić się w obudowie headsetu.

Okazuje się, że nie jest to do końca prawdą. Serwis UploadVR dotarł do osoby, która miała już okazję przedpremierowo przetestować Note 8. Co ciekawe telefon udało mu się dopasować do starej obudowy i jednocześnie uruchomić usługi związane z wirtualną rzeczywistością. Co na to Samsung? Firma wydała następujące oświadczenie:

„Wprowadzamy nowy model headsetu Gear VR, który został dostosowany do wymiarów Galaxy Note8, jednocześnie zapewniając kompatybilność wsteczną. Nie zalecamy dopasowywać Note 8 do starszych wersji Gear VR.”

Twórca hacka „Revive” dołącza do inicjatywy OpenXR

0

Autor hacka Revive pomoże opracować otwarty standard VR/AR.

Jules Blok, twórca nieoficjalnego oprogramowania Revive umożliwiającego uruchamianie gier i aplikacji z Oculus Store na goglach HTC Vive, poinformował przez swoją stronę w serwisie Patreon o dołączeniu do grupy roboczej pracującej nad standardem OpenXR.

Inicjatywa założona przez Khronos Group jest próbą opracowania nowego, otwartego standardu, który umożliwi programistom wsparcie wszystkich modeli gogli VR i okularów AR za pośrednictwem jednego interfejsu API. Nad rozwiązaniem od jakiegoś czasu pracują już takie firmy jak: Google, NVIDIA, Samsung, Valve oraz Oculus VR. Premiera OpenXR planowana jest na rok 2018.

„Podobnie jak Revive, OpenXR jest próbą ujednolicenia rynku VR. Jednak w odróżnieniu od Revive jest rozwijany przy współpracy z twórcami platform, m.in. Oculusem i Valve. Cieszę się, że mam okazję uczestniczyć w opracowywaniu nowego standardu” – czytamy w komunikacie opublikowanym przez autora Revive. Poinformował on także, że twórcy inicjatywy postanowili nie pobierać od niego opłaty członkowskiej wynoszącej 3500 dolarów.

RIGS VR we wrześniu za darmo dla subskrybentów PlayStation Plus

0

Abonenci usługi PlayStation Plus we wrześniu będą mogli pobrać za darmo grę RIGS na gogle PlayStation VR.

Sony ujawniło listę gier, które od 5 września przez miesiąc dostępne będą za darmo dla subskrybentów usługi PlayStation Plus. Jednym z tytułów będzie dedykowana goglom PlayStation VR produkcja o nazwie RIGS.

RIGS to jedna z najwyżej ocenianych gier na gogle PlayStation VR. Dzieło studia Guerrilla Cambridge (twórcy Killzone Mercenary) jest wieloosobową strzelanką pozwalającą na pojedynki 3 vs 3 rozgrywane na specjalnych futurystycznych arenach. Gracze zasiadają za sterami sportowych robotów i rywalizują w ramach ligi MCL (Mechanized Combat League). Sterowanie mechami odbywa się przy pomocy gamepada, podobnie jak w typowych grach akcji, natomiast do celowania w przeciwników wykorzystujemy ruchy własnej głowy.

Aktualnie cena abonamentu PS Plus wynosi 240 zł (12 miesięcy), 100 zł (3 miesiące) lub 33 zł (1 miesiąc). Darmowe gry pobrane w ramach usługi możemy uruchomić nie tylko przez pierwszy miesiąc, musimy jednak posiadać aktywną subskrypcję.

Sparc od twórców „Eve: Valkyrie” dostępny na PlayStation VR

0

Sparc dostępny dla użytkowników PSVR.

W sklepie PS Store zadebiutowała kolejna VR-owa produkcja twórców Eve: Valkyrie – Sparc. Tytuł znany wcześniej także jako Project Arena otrzymał wsparcie gogli PlayStation VR.

Sparc nazywany jest przez twórców prawdziwym sportem, bowiem aby osiągnąć w grze mistrzostwo gracz będzie musiał się sporo nagimnastykować. W rozgrywce przypominającej grę w dwa ognie wezmą udział dwie osoby, która staną naprzeciw siebie w specjalnej futurystycznej arenie w kształcie długiego korytarza. Zadaniem gracza jest trafienie piłką w rywala i jednocześnie unikanie piłek lecących w jego stronę. Te będą mogły się odbijać od ścian, sufitu i podłoża rykoszetem, co znacznie utrudni obronę.

Autorzy Sparc zrezygnowali z możliwości poruszania się po wirtualnej arenie, dlatego też główną rolę w zwycięstwie odegrają uniki. Nie będzie także możliwości celowania w nogi, ponieważ reprezentujące graczy awatary zbudowane zostały z samej głowy i korpusu.

Gra stworzona została na silniku Unreal Engine 4. Oprócz multiplayera znajdziemy w niej także tryb dla jednego gracza oraz funkcje społecznościowe – rozgrywkom z perspektywy widza mogą przyglądać się inni gracze.

Sparc można zakupić w PS Store w cenie 125 złotych. Tytuł w późniejszym terminie zadebiutuje prawdopodobnie także ze wsparciem dla gogli Oculus Rift i HTC Vive.

Obduction wkrótce ze wsparciem PSVR

0

Duchowy następca kultowej serii Myst już wkrótce w wersji na gogle PlayStation VR.

W cyfrowym sklepie dla konsoli PlayStation 4 zadebiutowała eksploracyjno-logiczna przygodówka Obduction. Produkcja twórców kultowej serii Myst oraz gry Riven w przeciwieństwie do wydanej w ubiegłym roku wersji PC nie otrzymała jeszcze wsparcia dla gogli VR. Ma to jednak nastąpić wkrótce.

Podobnie jak poprzednie tytuły studia Cyan, w tym wspomniany Myst, najnowsza produkcja jest pierwszoosobową przygodówką. Historia opowiedziana w Obduction „porywa” gracza na drugi koniec wszechświata, gdzie musiał on zbadać zastałe środowisko i odnaleźć drogę powrotną do domu. Oprócz zapierających dech w piersiach lokacji, twórcy gry przygotowali również bogatą warstwę fabularną, swobodę w poruszaniu się i kolejności wykonywania zadań, nieszablonowe zagadki, a także moralne wybory, które wiążą się z poważnymi konsekwencjami.

Gra została sfinansowana na Kickstarterze, gdzie udało się zebrać ponad 1,3 miliona dolarów.

Obduction w wersji VR sprzedawany jest obecnie na Steamie (HTC Vive i Oculus Rift), a także w Oculus Store (Oculus Rift) w cenie 29,99 €/$.

F1 2017 na razie bez trybu VR

0

Twórcy F1 2017 rozważają dodanie trybu Virtual Reality.

W piątek odbyła się premiera wyścigowej gry F1 2017 (PC, PS4 oraz Xbox One), za którą odpowiada studio Codemasters. Niestety w przeciwieństwie do ich poprzedniej produkcji – DiRT Rally – tym razem nie otrzymaliśmy wsparcia dla gogli VR.

Lee Mather, dyrektor kreatywny Codemasters, w rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz ujawnił, że jego studio rozpatrywało wprowadzenie trybu VR, jednakże na ten moment realizacja tego pomysłu została wstrzymana. Powodem takiego działania okazała się duża liczba różnego rodzaju informacji wyświetlanych na monitorze, które trudno byłoby zaprezentować w wirtualnej rzeczywistości. To z kolei wiązałoby się z wieloma zmianami względem podstawowej wersji, które producenci musieliby wykonać. W związku z tym, że żadne kompromisy nie wchodzą w grę, w tej chwili nie uruchomimy F1 2017 w Virtual Reality.

Codemasters nie powiedziało jednak ostatniego słowa. Tryb VR w F1 2017 ciągle jest rozważany.

Gran Turismo Sport z pierwszym zwiastunem trybu Virtual Reality

1

Pierwszy trailer Gran Turismo Sport dla PSVR.

Na kanale PlayStation opublikowano pierwszy oficjalny zwiastun trybu wirtualnej rzeczywistości dla gogli PlayStation VR, który znajdzie się w grze Gran Turismo Sport.

W nagraniu, które możecie zobaczyć poniżej wzięli udział członkowie GT Academy, czyli inicjatywy pomagającej wyścigowym graczom stać się profesjonalnymi kierowcami.

Tryb VR posiadać będzie niestety spore ograniczenia. Gran Turismo Sport w goglach PSVR uruchomimy wyłącznie w formie „szybkiego wyścigu” gdzie zmierzymy się tylko z jednym przeciwnikiem. Na szczęście do wyboru będziemy mieli każdy dostępny w grze pojazd.

GT Sport zostanie wydany 17 października wyłącznie na konsoli PS4. Wyścigowa produkcja w dniu premiery zaoferuje 137 pojazdów oraz 19 tras.

Obserwuj nas

12,598FaniLubię
25ObserwującyObserwuj
383ObserwującyObserwuj

Zobacz także