Quick News

European VR/AR Congress 2017 – ruszyła sprzedaż biletów

0

Informacja prasowa

Wirtualna rzeczywistość wraca do Warszawy. Od dzisiaj można kupić bilety na największą w tej części Europy konferencję poświęconą technologiom wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Najtaniej do końca sierpnia.

23 i 24 listopada European VR/AR Congress po raz kolejny zamieni wnętrza Centrum Nauki Kopernik w platformę wymiany wiedzy i doświadczeń na temat wirtualnej rzeczywistości. Przy okazji kolejnej edycji uwaga zostanie poświęcona również siostrzanej technologii, rozwijającej się w ostatnim czasie w niezwykłym tempie rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Kongres będzie okazją do wysłuchania prelekcji doświadczonych praktyków, którzy opowiedzą, w jakim stopniu korzysta się już z tych technologii w nauce, biznesie, życiu codziennym i rozrywce. Uczestnicy, podobnie jak w poprzednich edycjach, będą mieli okazję wysłuchać twórców aplikacji, producentów oprogramowania i sprzętu, entuzjastów oraz ewangelizatorów VR i AR, którzy opowiedzą o swoich doświadczeniach, sukcesach i porażkach. Podczas dwóch dni uczestnicy przetestują osobiście innowacyjny sprzęt, poznają najnowsze projekty powstałe w tych technologiach w Strefie Expo, a także dowiedzą się o praktycznym zastosowaniu VR i AR podczas warsztatów.

Ostatnia edycja zgromadziła ponad 400 gości z kilkunastu krajów. Swoje prelekcje wygłosili m.in.: Joe Robbins z Unity Technologies, Steve Dan (VRARA Londyn) Artur Kurasiński (Ghost VR) oraz Anton Skiter (Interactive Lab). Uczestnicy mogli przetestować m.in. Kontroler PlayStation VR Aim i grę Fairpoint, a także wziąć udział w warsztatach na temat wykorzystania VR na rynku nieruchomości czy marketingu.

Bilety dostępne są na stronie: vrarcongress.evenea.pl

Więcej informacji na temat kongresu: vrcongress.pl i FB /europeanvrarcongress.

Blade Runner 2049: Replicant Pursuit VR zadebiutuje 21 lipca na Gear VR

0

W piątek zadebiutuje doświadczenie wirtualnej rzeczywistości na bazie filmu „Blade Runner 2049”.

Zbliża się premiera filmu „Blade Runner 2049”, będącego kontynuacją „Łowcy androidów” z 1982 roku. W związku z tym powoli rusza machina marketingowa, której elementem będzie doświadczenie wirtualnej rzeczywistości Blade Runner 2049: Replicant Pursuit VR.

Aplikacja autorstwa Turtle Rock Studios (twórcy m.in. „Left 4 Dead”) jest pierwszym z trzech tego typu doświadczeń w uniwersum Blade Runner 2049, które trafią do Oculus Store, oficjalnego sklepu dla gogli Oculus Rift i Samsung Gear VR. Kolejne dwa zadebiutują przed październikową premierą filmu.

Blade Runner 2049: Replicant Pursuit VR zadebiutuje 21 lipca ze wsparciem dla mobilnych gogli Samsung Gear VR.

Oculus Medium pozwala teraz rzeźbić wraz z przyjaciółmi

0

Nowa aktualizacja dla aplikacji rzeźbiarskiej Oculus Medium wprowadza tryb multiplayer dla dwóch osób.

Oculus Medium, aplikacja dzięki której możemy w naturalny sposób kształtować, rzeźbić i malować obiekty bezpośrednio w środowisku wirtualnej rzeczywistości, doczekała się kolejnej aktualizacji. Wersja oznaczona numerem 1.2 wprowadza tryb multiplayer pozwalający na współdzielenie środowiska pomiędzy dwoma użytkownikami gogli VR.

Wspomniana funkcja nie oznacza niestety możliwości wspólnej pracy nad jednym obiektem. Użytkownicy Rifta oraz kontrolerów Oculus Touch, które są bezwzględnie wymagane do obsługi Medium, mogą jak na razie wzajemnie obserwować rozwój swoich projektów oraz komunikować się pomiędzy sobą.

Oculus Medium dostępne jest za darmo dla wszystkich właścicieli kontrolerów ruchowych Oculusa.

Twórcy „The Mage’s Tale” i „Wasteland 2” pracują nad VR-owym RPG z otwartym światem

0

Powstaje VR-owa gra RPG z otwartym światem tworzona przez autorów „Wasteland 2”.

Studio inXile Entertainment, twórcy m.in. gry The Mage’s Tale VR oraz klasycznej komputerowej produkcji o nazwie „Wasteland 2” pracują nad kolejnym tytułem przeznaczonym na gogle wirtualnej rzeczywistości. Niestety w tej chwili wiadomo jedynie, iż będzie to gra typu RPG z otwartym światem wykorzystująca jedną z marek należących do firmy inXile. Według ich szefa możemy spodziewać się rozgrywki zbliżonej do „ARK: Survival Evolved” oraz „H1Z1”.

Produkcja gry będzie możliwa dzięki funduszom japońskiej firmy Gumi VR, która wsparła inXile kwotą 4,5 miliona dolarów. Choć oficjalnie nie została jeszcze zapowiedziana, pojawi się prawdopodobniej na trzech VR-owych platformach – Oculus Rift, HTC Vive i PlayStation VR.

Techniki VRWorks obsługiwane przez silnik Unreal Engine 4.16 i Unity 2017.1

0

NVIDIA opublikowała nową wersję bibliotek VRWorks dla Unreal Engine w wersji 4.16 oraz Unity 2017.1. Dzięki temu programiści korzystający z tych silników mogą łatwo korzystać z takich funkcji jak Lens Matched Shading (LMS), Single Pass Stereo (SPS), VR SLI czy Multi-res Shading (MRS).

Funkcja Lens Matched Shading wykorzystuje sprzętowe funkcje kart graficznych z architekturą NVIDIA Pascal w celu poprawy cieniowania, optymalizacji renderowanego obrazu oraz zapewnienia optymalnej wydajności buforu wyświetlanych ramek.

Single Pass Stereo, kolejna funkcja dostępna w architekturze Pascal, redukuje szerokość pasma geometrycznego o blisko 50%, uwalniając cenne zasoby, aby sprostać bardziej złożonym scenom.

VR SLI umożliwia programistom wykorzystanie systemów złożonych z wielu kart graficznych do osiągnięcia najwyższej wydajności.

Techniki NVIDIA VRWorks, w tym MRS, SPS, LMS oraz VR SLI, są już dostępne także dla wszystkich programistów korzystających z opublikowanego w tym tygodniu silnika Unity 2017.1. Zawiera on nowe rozszerzenia, które umożliwiają wykorzystanie wtyczki VRWorks dostępnej poprzez Unity Asset Store.

CastleStorm VR i Dino Frontier już wkrótce na PlayStation VR

0

Dwie strategiczne gry VR zadebiutują w sierpniu ze wparciem dla gogli PlayStation VR.

W najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych gier dedykowanych konsolowym goglom PlayStation VR. Pierwszego dnia sierpnia w sklepie PS Store zadebiutuje CastleStorm VR oraz Dino Frontier.

CastleStorm VR tu strategiczna gra w stylu tower defense autorstwa węgierskiego ZEN Studios, która powstała na bazie produkcji o tym samym tytule wydanej w 2013 roku na komputery osobiste oraz konsole PS3 i Xbox 360. Zadanie gracza polega głównie na budowaniu średniowiecznych fortyfikacji oraz obronie przed nacierającymi hordami najeźdźców i próbie odbicia wrogiego zamku. CastleStorm VR charakteryzuje się kolorową oraz lekko komiksową oprawą graficzną i momentami przywodzi na myśl słuszne skojarzenia z serią Angry Bird.

Tytuł zadebiutował rok temu ze wsparciem dla gogli Oculus Rift i Samsung Gear VR. Wersja na PSVR kosztować będzie 63 zł.

Drugą nowością, która również pojawi się 1 sierpnia jest Dino Frontier – strategia czasu rzeczywistego. Tym razem zadanie gracza polegać będzie na zarządzaniu miasteczkiem na Dzikim Zachodzie. Jako jego „Wielki Burmistrz” będziemy musieli zadbać nie tylko o zapewnienie mieszkańcom odpowiednich surowców koniecznych do przetrwania i ekspansji naszej osady, lecz także o ochronę przed krwiożerczymi… dinozaurami. Gra wyceniona została na 149 złotych.

Lone Echo – nowy zwiastun

0

Opublikowano nowy zwiastun „exclusiva” Oculus Rift – Lone Echo.

Lone Echo – rozwijana w wolnym tempie pierwszoosobowa, narracyjna sieciowa przygodówka z naciskiem na interakcje z postaciami sterowanymi przez sztuczną inteligencję – zadebiutuje w sklepie Oculus Store już 20 lipca. W związku z tym opublikowano nowy zwiastun jednego z lepiej zapowiadających się VR-owych tytułów.

Gra przeniesie nas do roku 2126 gdzie wcielimy się w „skórę” robota o imieniu Jack. Jej twórcy opracowali bazujący na fizyce autorski system poruszania się po wirtualnym środowisku opierający się na generowanych proceduralnie animacjach dłoni. Jak możecie zauważyć na poniższym nagraniu gracz jest w stanie w naturalny sposób złapać się wszelkich elementów otoczenia oraz różnego rodzaju obiektów.

Produkcja studia Ready at Dawn zostanie wydana wraz z bezpłatnym trybem wieloosobowym o nazwie Echo Arena dedykowanym rozgrywkom e-sportowym. Pięcioosobowe zespoły „astronautów” zmierzą się w kosmicznych zawodach, których zasady można śmiało porównać z piłką ręczną. Jedną z różnic, pomijając stan nieważkości, będzie możliwość uderzania przeciwników pięściami.

Echo Arena została podczas targów E3 zapowiedziana jako jedna z dwóch gier, które dołączą do organizowanych przez ESL rozgrywek VR Challenger League. Gra dostępna jest już w przedsprzedaży w sklepie Oculus Home, gdzie została wyceniona na 40 dolarów. Do dnia premiery możemy zakupić ją w cenie 35 dolarów.

Fantastic Contraption zadebiutuje 11 lipca w wersji dla PlayStation VR

0

Poznaliśmy cenę i datę premiery gry Fantastic Contraption na PlayStation VR.

Już 11 lipca na PlayStation VR zadebiutuje logiczno-zręcznościowa produkcja studia Northway Games – Fantastic Contraption. Tytuł został wyceniony na 20 dolarów.

Celem gry stworzonej od podstaw z myślą od wirtualnej rzeczywistości jest budowanie przedziwnych maszyn, których późniejszym zadaniem jest przetransportowanie różowej piłki w konkretne miejsce docelowe. Aby tego dokonać konstrukcja musi pokonać czekające na nią po drodze przeszkody.

Gra pierwotnie została wydana w kwietniu zeszłego roku ze wsparciem gogli HTC Vive, a następnie Oculus Rift. Wersja na PSVR otrzyma niedostępne nigdzie indziej dodatkowe poziomy.

Okazja: Kupując zestaw Oculus Rift + Oculus Touch w Niemczech zapłacisz jedynie 454 Euro

8

Dobra informacja dla osób zainteresowanych zakupem Oculus Rift. Niemiecki oddział MediaMarkt sprzedaje gogle w zestawie z kontrolerem ruchowym Oculus Touch w cenie 454 Euro.

Niemiecki MediaMarkt przygotował dla miłośników wirtualnej rzeczywistości interesującą ofertę. Zamawiając gogle Oculus Rift wraz z kontrolerem ruchowym zapłacimy zaledwie 453,99 Euro. Decydując się na zakup takiego zestawu zaoszczędzimy aż 259 Euro.

Przeliczając cenę na złotówki zapłacimy nieco ponad 1920 zł. Niestety oferta skierowana jest wyłącznie do osób mieszkających w Niemczech, niemniej jednak istnieje możliwość odebrania zamówienia w lokalnej placówce MediaMarkt.

Nie wiadomo jak długo potrawa promocja. Aby złożyć zamówienie należy na stronie mediamarkt.de osobno dodać do koszyka oba produkty.

Regularna cena zestawu Oculus Rift + Oculus Touch wynosi 708 Euro.

Ace Combat 7 VR – gameplay PSVR

0

Tak prezentować się będzie tryb wirtualnej rzeczywistości w grze Ace Combat 7.

Pojawił się nowy materiał przedstawiający gameplay z trybu wirtualnej rzeczywistości w kolejnej części lotniczej gry z serii Ace Combat. Tytuł otrzyma wsparcie gogli PlayStation VR w ograniczonym zakresie.

Ace Combat 7 podobnie jak poprzednie części pozwoli nam zasiąść za sterami odrzutowych myśliwców. Fabuła gry osadzona została w alternatywnej rzeczywistości objawiającej się nie tylko odmiennym stanem sytuacji geopolitycznej, lecz także rozwojem technologii, który doprowadził do powstania unikalnych odrzutowców. Twórcy AC 7 oprócz kampanii fabularnej zapowiadają także tryb multiplayer, w którym zmierzymy się z innymi wirtualnymi pilotami.

W maju japońskie studio Bandai Namco poinformowało, iż nie wyrobi się w tym roku z premierą Ace Combat 7. Miłośnicy popularnej lotniczej serii będą musieli wstrzymać się przynajmniej do przyszłego roku, ponieważ producenci nie są jeszcze wystarczająco zadowoleni z jakości, którą dotychczas udało im się uzyskać.

Obserwuj nas

12,286FaniLubię
25ObserwującyObserwuj
385ObserwującyObserwuj

Zobacz także