Quick News

Aplikacja GeForce Experience umożliwia strumieniowanie gier VR na Facebooka

2

Podczas targów CES 2017 zapowiedziano nowości w aplikacji GeForce Experience dedykowanej użytkownikom kart graficznych Nvidii. Jedną z nich jest możliwość strumieniowania rozgrywki z gier bezpośrednio na Facebooka. Dotyczy to także produkcji przeznaczonych na gogle wirtualnej rzeczywistości. Zmiany weszły właśnie w życie wraz z najnowszą aktualizacją.

GeForce Experience jest aplikacją umożliwiającą aktualizacje sterowników do kart Nvidii, a od jakiegoś czasu także livestreaming do serwisów Twitch i YouTube. W związku z rosnącą popularnością usługi Facebook Live postanowiono dołączyć do nich najpopularniejszy portal społecznościowy. Nowością jest również możliwość strumieniowania rozgrywki z gier VR. Na razie jednak brakuje pewnych usprawnień pozwalających VR-owemu graczowi na interakcję z osobami śledzącymi przebieg gry na Facebooku.

Ponadto aktualizacja wprowadza opcję udostępniania 360-stopni ‚screenshotów’ z gier wykonanych za pomocą oprogramowania Nvidia Ansel. Tego typu zdjęcia udostępnione na Facebooku można oglądać w tej chwili jedynie w goglach Samsung Gear VR.

Sony zamyka studio odpowiedzialne za RIGS: Mechanized Combat League na PSVR

0

Firma Sony postanowiła zakończyć funkcjonowanie wewnętrznego studia Guerrilla Cambridge, odpowiedzialnego za jedną z najwyżej ocenianych gier na PlayStation VR – RIGS: Mechanized Combat League.

Twórcy konsoli PS4 i gogli PlayStation VR poinformowali o zamknięciu brytyjskiego studia Guerrilla Cambridge, które VR-owi gracze mogą kojarzyć z wydanej pod koniec ubiegłego roku gry RIGS: Mechanized Combat League. Sony tłumaczy decyzję o rozwiązaniu należącego do nich zespołu wprowadzaniem pewnych zmian w strukturze europejskich studiów, które pozwolą zrealizować strategiczne cele.

RIGS to jedna z najwyżej ocenianych gier na gogle PlayStation VR. Tytuł jest wieloosobową strzelanką pozwalającą na pojedynki 3 vs 3 rozgrywane na specjalnych futurystycznych arenach. Gracze zasiadają za sterami sportowych robotów i rywalizują w ramach ligi MCL (Mechanized Combat League). Sterowanie mechami odbywa się przy pomocy gamepada, podobnie jak w typowych grach akcji, natomiast do celowania w przeciwników wykorzystujemy ruchy własnej głowy.

Studio Guerrilla Cambridge (wcześniej znane jako SCE Cambridge Studio) w swojej niemal 20-letniej karierze zasłynęło m.in. z produkcji takich jak Killzone, MediEvil czy Ghosthunter. Gra RIGS: Mechanized Combat League jest jedynym VR-owym tytułem zaprojektowanym przez Brytyjczyków.

Transmisja „Live VR” z meczu NBA za darmo dla użytkowników gogli Gear VR i Daydream

2

Dobra wiadomość dla osób rozważających wykupienie dostępu do VR-owych transmisji z rozgrywek koszykarskiej ligi NBA. W nocy z wtorku na środę będzie można za darmo przetestować jakość przekazu i obejrzeć w wirtualnych goglach cały mecz z perspektywy kibica znajdującego się w hali.

O godzinie 2:30 nocy z wtorku na środę (17/18 stycznia) odbędzie się mecz ligi NBA pomiędzy San Antonio Spurs a Minnesota Timberwolves. Nie byłoby w tym być może nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że spotkanie będzie można obejrzeć na żywo w goglach wirtualnej rzeczywistości – całkowicie za darmo.

VR-owa transmisja z meczu przeprowadzona zostanie w bezpłatnej aplikacji NextVR dostępnej w sklepie Oculus Home dla mobilnych gogli Samsung Gear VR oraz w Google Play dla gogli Daydream. Będzie to jeden z co najmniej 25 meczów, których bezpośredni przekaz w standardzie VR został zaplanowany w tym sezonie. Kolejne spotkania zostaną udostępnione wyłącznie abonentom wycenianej na 76 złotych miesięcznie usługi NBA League Pass.

Więcej na temat transmisji VR przeprowadzonych przez firmę NextVR z innych dyscyplin sportowych znajdziecie w tym miejscu.

Hyperbook rozszerza ofertę gamingowych laptopów ‚VR-Ready’ (Intel Kaby Lake i GTX 1050 / 1050Ti)

0

Informacja prasowa

Hyperbook® wprowadza do swojej oferty nowe modele laptopów wyposażonych w najnowsze procesory 7 generacji Intel Kaby Lake oraz karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 1050 i GTX 1050Ti. Nowa oferta Hyperbook® skierowana jest zarówno dla graczy i entuzjastów najnowszych technologii dla których liczy się największa moc i wydajność zarówno w grach jak i w pracy i dla tego segmentu prezentowane są pierwsze laptopy z desktopowym procesorem 7 generacji Intel Core I7-7700K.

Nowa oferta skierowana jest również dla osób szukających uniwersalnego laptopa o wysokiej wydajności, dobrej cenie i zaawansowanych funkcjach. Dzięki najnowszym procesorom Intel Kaby Lake nastała nowa era mobilnych multimediów – to najbardziej zaawansowana i najwydajniejsza architektura CPU na świecie. W połączeniu z kartami graficznymi NVIDIA GeForce GTX 1050 / 1050Ti nowe Hyperbooki oferują większą moc obliczeniową, mniejsze zużycie energii, nowe technologie Gamingowe NVIDIA GeForce oraz idealny stosunek jakości do ceny!

Procesory oparte na architekturze Intel Kaby Lake zapewniają wyższą wydajność i mniejsze zużycie energii, a dzięki wykorzystaniu udoskonalonego procesu 14 nm oraz pełnej sprzętowej obsłudze instrukcji VP9/HEVC, świetnie sprawdzą się w domowym Media Center. W połączeniu z nowymi kartami graficznymi serii NVIDIA GeForce GTX 1050 lub 1050Ti gwarantują płynną rozgrywkę w najbardziej wymagających tytułach.

Hyperbook® wprowadza na rynek osiem nowych modeli wykorzystujących najnowszą architekturę procesorów Intel Kaby Lake. Każdy z tych laptopów można skonfigurować, zaczynając od komputerów z procesorami mobilnymi, a kończąc na prawdziwej potędze czyli desktopowym CPU Intel Core i7-7700K. Nowe modele laptopów Hyperbook® wyposażone w układy graficzne NVIDIA GeForce GTX 1060, GTX 1070, GTX 1080 i 1080 SLI zostały oznaczone literami VR co oznacza, że posiadają certyfikat VR Ready czyli są one w pełni przystosowane do współpracy z goglami VR takimi jak Oculus Rift czy HTC VIVE. Karty graficzne z serii NVIDIA GeForce GTX 10xx oparte są na architekturze NVIDIA Pascal, zapewniając nawet trzykrotnie wyższą wydajność w porównaniu do kart graficznych poprzedniej generacji. Oferują również nowe, innowacyjne technologie gamingowe oraz niespotykane wrażenia w rzeczywistości wirtualnej. Stworzono ją z myślą o spełnianiu wymagań urządzeń wyświetlających kolejnej generacji, w tym również nowoczesnych gogli VR, ekranów o ultra wysokiej rozdzielczości oraz konfiguracji wielomonitorowych i wbudowanych Gamingowych ekranów 120Hz. Architektura NVIDIA Pascal zapewnia obsługę technologii NVIDIA GameWorks™, dzięki czemu możesz cieszyć się niezwykle płynną rozgrywką i wrażeniami w kinowej jakości. Do Twojej dyspozycji jest również nowa, rewolucyjna technologia przechwytywania obrazu o zakresie 360 stopni.

Tandem procesorów Intel Kaby Lake oraz kart graficznych NVIDIA GeForce GTX 1050 to idealne połączenie dla wszystkich entuzjastów multimediów oraz gier komputerowych. Niezawodność i wszechstronność nowych układów pozwoli cieszyć się wysoką wydajnością podczas pracy i zabawy.

Z okazji premiery nowych układów, przygotowano ofertę specjalną. Już dziś można zamawiać w przed-sprzedaży model Hyperbook N85 z procesorem Intel Core I7-7700HQ lub I5-7300HQ oraz kartą graficzną NVIDIA GeForce GTX 1050 i uzyskać maksymalny rabat nawet do 400 złotych! Sprawdź TUTAJ

MSI zwiększy poziom wydajności aplikacji Virtual Reality

0

Informacja prasowa

MSI – nr 1 w branży gier przewyższa osiągi i przekracza możliwości, dostarczając 7. generację procesora Intel® Core i7, co zapewnia nowy wymiar rozwiązań 4K Gaming i wrażeń VR!

Czy może być za szybko? W MSI stale czujemy czyjś oddech na plecach. Dlatego wdrażamy najnowsze technologie w naszych produktach przeznaczonych do gier i dla naszych „fanów smoka”. Zarówno procesor Intel® 6. generacji Skylake, jak i karta graficzna NVIDIA GeForce® GTX1060 (1070,1080) sprawiły, że różnica między laptopami a stacjonarnymi komputerami dla graczy stała się w zasadzie żadna. Teraz zostanie jeszcze bardziej zmniejszona dzięki wprowadzeniu procesora Intel® 7. generacji KabyLake. Gracze mogą oczekiwać wzrostu wydajności jednostki centralnej od 15% (w wersji non-OC) do 25% (w wersji OC).

Oto przykłady, do czego można wykorzystać nowo odkrytą moc: większa szybkość obliczeń, obsługa formatu wideo 4K, multimediów i wirtualnej rzeczywistości VR.

Lepsze wrażenia VR dzięki ulepszeniu procesora

Ci, którzy mają to szczęście i posiadają zestaw VR, taki jak HTC VIVE, doświadczą jeszcze lepszych wrażeń VR dzięki najnowszemu procesorowi 7. generacji Core i7. Od swojego debiutu wirtualna rzeczywistość zyskuje coraz większą popularność na całym świecie. Jeśli kiedykolwiek mieliście okazję zanurzyć się w VR, zgodzicie się, że ta popularność to nie przechwałki i marketing lub zachwalanie towaru, lecz własne zasługi tego rozwiązania. Jak to teraz powiązać z MSI i platformą 7. generacji Core i7? Po pierwsze, MSI jest jedynym producentem certyfikowanym do współpracy z HTC, a to oznacza, że wszystkie swoje notebooki dla graczy wyposażone w najnowsze karty graficzne NVIDIA Pascal są przygotowane do obsługi VR. Po drugie, MSI wyposaży w procesor 7. generacji Core i7 wszystkie swoje linie produktów przeznaczonych dla graczy, pozwalając użytkownikom wirtualnej rzeczywistości uruchamiać aplikacje VR jeszcze szybciej i płynniej.

Pierwszy na świecie układ ulepszenia dźwięku w wirtualnej rzeczywistości od Nahimic VR

Nie jest tajemnicą, że MSI skupia się na czymś więcej niż tylko na grach. Głównym elementem naszego zainteresowania jest również VR. Teraz, dzięki pierwszemu na świecie systemowi Nahimic VR z dźwiękiem 7.1, przewidzianemu wyłącznie do notebooków MSI dla graczy (wybrane modele), użytkownicy VR mogą cieszyć się nową jakością w doświadczaniu wirtualnej rzeczywistości.

Na targach CES przedstawiliśmy system Nahimic 2+, który będzie dostępny we wszystkich nowych notebookach dla graczy. System będzie obsługiwać więcej funkcji i będzie lepiej współpracować z grami VR. Udoskonalono interfejs profilu i wraz z systemem Nahimic VR z technologią Nahimic 2+ rozwiązanie zostanie zoptymalizowane do modeli HTC VIVE już na początku 2017 roku.

7+10, Brothers in Arms

Oprócz nowego procesora, MSI wprowadzi do swojego arsenału kartę graficzną NVIDIA GeForce® GTX1050 Ti GTX1050, aby gracze różnego kalibru mogli cieszyć się jeszcze bardziej spersonalizowanym notebookiem, czy to w pracy, szkole czy podczas likwidowania hord zombie – dosłownie WSZĘDZIE.

Karta GTX 1050 Ti ma o 15% większą wydajność w porównaniu z kartą GTX965M. Zamierzamy zastąpić na rynku produkt GTX960M produktem GTX 1050 dla wymagających graczy i zaawansowanych użytkowników. Jeśli szukasz najnowszych technologii gamingowych lub jako zwykły użytkownik po prostu szukasz znakomitego notebooka, który może zrobić wszystko i nie trzeba go będzie modernizować przez długi czas, to właśnie MSI może być dla Ciebie najlepszą opcją do sprawdzenia.

MSI wprowadza we wszystkich swoich seriach komputerów procesor 7. generacji Core i7

Na targach CES 2017 MSI zaprezentuje wprowadzane na rynek na początku roku swoje serie kart graficznych GT83VR, GT73VR, GT72VR, GT62VR, GS73VR, GS63VR, GS43VR, GE72VR, GE62VR, GP62VR, GP72VR, GP62MVR, GP72/GP62 i GL72/GL62, aby wraz z firmą Intel wyjść naprzeciw oczekiwaniom wszystkich użytkowników, którzy pragną lepszych wrażeń w wirtualnej rzeczywistości oraz wymagają obsługi formatu wideo 4K i gier.

MSI zawsze stara się zapewnić swoim fanom i użytkownikom najnowsze, najlepsze i najwydajniejsze platformy gamingowe. Najważniejsze jest to, że notebooki dla graczy muszą być wyposażone w najbardziej efektywny system chłodzenia, aby zapewnić niezakłóconą rozgrywkę przez wiele godzin, bez przegrzewania notebooków. „True Gaming PC, we are Gaming” to nasza podstawowa koncepcja projektowania notebooków wynikająca z radości i pasji. Nie chcemy nic więcej, niż zapewnić wszystkim użytkownikom i „fanom smoka” najlepsze wrażenia w grach i najwyższą wydajność komputerów dzięki naszym produktom. Nie wystarczą nam specyfikacje takie same, jak u innych producentów.

Znów pierwszy na świecie – system dźwiękowy wysokiej rozdzielczości

W MSI ulepszyliśmy również wrażenia dźwiękowe dzięki przetwornikowi ESS SABRE HiFi audio DAC, obsługującemu dźwięk wysokiej rozdzielczości. Sprawia to, że karty serii MSI GT83VR o częstotliwości próbkowania 32 bity / 384 kHz oraz serii GT73VR, GS73VR, GS63VR i GS43VR o częstotliwości próbkowania 24 bity / 192 kHz zapewniają najwyższą jakość dźwięku przez wzmacniacz SABRE HiFi DAC na wyjściu dla dowolnych zaawansowanych zestawów słuchawkowych.

Oculus VR nawiązuje współpracę ze stacją BBC Earth

0

Producent gogli Oculus Rift nawiązał współpracę z brytyjską stacją telewizyjną BBC Earth, w ramach której powstanie seria doświadczeń VR.

Firma Oculus VR oraz stacja BBC Earth poinformowały o podpisaniu umowy partnerskiej. Jej pierwszym efektem będą trzy doświadczenia przeznaczone na gogle wirtualnej rzeczywistości poświęcone trzem różnym gatunkom zwierząt – niedźwiedziowi czarnemu (Bear Island), rysiowi (Cat Flight) oraz chrząszczom (Oogie).

Producenci serii wykorzystają zarówno materiały kręcone w technice 360º jak i elementy generowane komputerowo. Powstaną z nich gry i filmy interaktywne w nowatorski sposób prezentujące życie dzikich zwierząt.

Wszystkie produkcje ukażą się jeszcze w tym miesiącu na platformach Oculus Rift i Samsung Gear VR. Przez pierwsze trzy miesiące dostępne będą do pobrania za darmo. W planach są już kolejne VR-owe doświadczenia.

„Planeta małp” otrzyma doświadczenie VR

0

Studio 20th Century Fox przygotowuje doświadczenie wirtualnej rzeczywistości oparte na filmowej marce „Planeta małp”.

Kilka dni temu informowaliśmy o powstającym doświadczeniu VR na bazie filmu Alien: Covenant. Odpowiadające za nie studio 20th Century Fox ujawniło podczas konferencji prasowej na targach CES 2017 pracę nad kolejnym tego typu projektem, tym razem opartym na filmowej marce „Planet of the Apes”.

W trakcie imprezy zaprezentowano na goglach Oculus Rift składającą się z jednej sceny wersję demonstracyjną doświadczenia, jednak wiadomo, że „Planeta małp VR” będzie dłuższa i ukaże się także na innych VR-owych platformach. Dotychczas nie ujawniono szczegółów fabuły, ale nie będzie ona oparta na historii z nowego filmu „Wojna o planetę małp”, który zadebiutuje na ekranach kin w lipcu tego roku. Choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone, możemy spodziewać się premiery aplikacji mniej więcej w podobnym terminie.

Doświadczenie zostanie wyprodukowane przez Imaginati Studios.

Huawei Mate 9 Pro oraz ZTE Axon 7 kolejnymi smartfonami „Daydream-ready”

0

Huawei Mate 9 Pro oraz ZTE Axon 7 to kolejne modele smartfonów, który zadziałają z mobilnymi goglami Daydream.

Zaledwie wczoraj informowaliśmy o smartfonie Asus Zenfone AR, który będzie urządzeniem kompatybilnym z mobilną platformą Daydream VR, a dziś podobne produkty ujawniły chińskie firmy Huawei oraz ZTE.

Pierwszy z nich – Huawei Mate 9 Pro – to urządzenie wyposażone w 5,5-calowy wyświetlacz AMOLED o rozdzielczości 1440 x 2560 pikseli oraz ich zagęszczeniu na poziomie około 534 ppi. Ponadto znajdziemy w nim 8-rdzeniowy procesor Kirin 960, 4 GB pamięci RAM oraz wbudowaną baterię o pojemności 4000 mAh. Wsparcie dla Daydream otrzyma również Huawei w wersji Porsche Design Mate 9. Ujawniono także, iż chiński producent pracuje nad własnym modelem gogli Daydream opartym na bazie projektu referencyjnego.

ZTE Axon 7 to z kolei smartfon, który dostępny jest już na rynku mniej więcej od połowy zeszłego roku. Oprócz 5,5-calowego wyświetlacza AMOLED 1440 x 2560 znajdziemy w nim czterordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon 820, 4 GB pamięci RAM oraz akumulator o pojemności 3250 mAh. Aktualizacja systemu Android do najnowszej wersji o numerze 7 wprowadzi wsparcie dla gogli Daydream.

Nową urządzenia już wkrótce dołączą do Google Pixel oraz Lenovo Moto Z i Moto Z Force – jedynych jak dotychczas smartfonów „Daydream-ready”. W niedługim czasie możemy oczekiwać podobnych zapowiedzi od kolejnych producentów, m.in. Samsunga, LG, HTC, Xiaomi oraz Alcatela.

Twórcy Second Life pokazali sposób tworzenia wirtualnych światów w Project Sansar

0

Opublikowano materiał, na którym możemy zobaczyć proces tworzenia wirtualnych światów w aplikacji społecznościowej Project Sansar, będącej czymś w rodzaju VR-owej wersji Second Life.

Studio Linden Lab opublikowało materiał przedstawiający narzędzia, dzięki którym będziemy mogli kreować wirtualne światy w tworzonej przez nich aplikacji social VRProject Sansar. Jeżeli jeszcze nie słyszeliście o tej inicjatywie, to najłatwiej będzie porównać ją do wirtualnego świata Second Life, który szczyty popularności osiągnął w drugiej połowie ubiegłego dziesięciolecia. Teraz za sprawą rozkwitu wirtualnej rzeczywistości twórcy „Drugiego życia” zwietrzyli szansę na powrót do świetności.

Project Sansar określany jest przez Linden Lab mianem platformy wirtualnych doświadczeń. Jej celem będzie demokratyzacja wirtualnej rzeczywistości i stworzenie nowego, kreatywnego medium. Platforma ta umożliwi swoim użytkownikom tworzenie i udostępnianie własnych wieloosobowych doświadczeń, a także zarabianie na nich. Ma być to na tyle łatwe i intuicyjne, że powinny poradzić sobie z tym wyzwaniem osoby na każdym poziomie zaawansowania. Twórcy aplikacji planują wprowadzić wirtualną walutę, za pomocą której będziemy się rozliczać. Jej kurs będzie płynny, zależny od popytu i podaży, jednak na początek za 100 „Sansar Dollar” zapłacimy mniej więcej 1 dolara amerykańskiego i odwrotnie.

Studio nie wypełni wirtualnego środowiska własnymi doświadczeniami lub elementami przeniesionymi z Second Life. Zamiast tego pozwoli użytkownikom kształtować świat od początku samodzielnie. Dotychczas prace nad projektem prowadzone są w ramach programu „Creator Preview” skierowanego do osób, które chciały jako pierwsze uczestniczyć w tworzeniu nowego świata VR. Na udostępnionym właśnie nagraniu możemy zobaczyć jak wygląda proces projektowania wirtualnych światów Sansar przy użyciu narzędzi edytorskich, które za jakiś czas zostaną udostępnione wszystkim użytkownikom.

Pierwsze zajawki przedstawiające lokacje wykreowane dotychczas, m.in. Mars, egipski grobowiec czy salę kinową, zostały udostępnione już jakiś czas temu i możecie zobaczyć je poniżej.

Użytkownicy aplikacji reprezentowani będą przy pomocy awatarów potrafiących wyrażać ekspresję. Komunikacja pomiędzy nimi przyjmie tradycyjne formy czatu tekstowego i głosowego. Zapowiedziano wysoką jakość wizualną środowiska, dźwięku 3D oraz symulację fizyki. Sansar ma być przede wszystkim wielką platformą skupiającą wiele innych dostępnych obecnie doświadczeń i aplikacji VR z dużym naciskiem na funkcje społecznościowe.

Jeżeli tylko Linden Lab sprosta postawionemu przez siebie wyzwaniu wszystko wskazuje na to, że mamy szansę na pierwszy poważny VR-owy „Metaverse”. Data premiery Project Sansar nie została jeszcze ustalona.

Procesor Snapdragon 835 szansą na szybszy rozwój branży ‚mobile VR’

1

Wyciekła specyfikacja najnowszego mobilnego procesora firmy Qualcomm – Snapdragon 835 – który zostanie zaprezentowany podczas targów CES 2017. Może mieć on duże znaczenie dla rozwoju branży mobilnych gogli VR.

Tuż przed rozpoczęciem targów CES 2017, które oficjalnie ruszą w najbliższy czwartek, wyciekły dane na temat nowego mobilnego procesora Snapdragon 835. Jeżeli informacje się potwierdzą, a wiele na to wskazuje, branża ‚mobile VR’ zyska spory zastrzyk dodatkowej mocy obliczeniowej.

Qualcomm Snapdragon 835 zostanie wyposażony w osiem rdzeni Kryo 280, które poprawią ogólną wydajność o 27 procent względem dotychczasowego lidera – Snapdragona 821. Z kolei układ graficzny Adreno 540 względem Adreno 530 to progres na poziomie 25 procent. Aż o 40 procent zmniejszy się zapotrzebowanie na energię, co pozwoli m.in. na 7 godzin stumieniowania filmów w rozdzielczości 4K.

Jak to wszystko przełoży się na wirtualną rzeczywistość dokładnie nie wiadomo. Niemniej jednak Qualcomm twierdzi, że procesor pozwoli on na uruchomienie nowej generacji mobilnych doświadczeń VR i AR. Poprawie na pewno ulegną algorytmy odpowiedzialne za dźwięk 3D, a co dla wielu może okazać się wybawieniem, zmniejszy się opóźnienie w przesyle obrazu względem obrotu głowy użytkownika mobilnych gogli.

Informacji na temat pierwszych smartfonów wyposażonych w procesor Snapdragon 835 powinniśmy oczekiwać w okolicach lutego.

Obserwuj nas

10,609FaniLubię
26ObserwującyObserwuj
293ObserwującyObserwuj