Quick News

HTC inwestuje w kolejne 33 start-upy z branży VR/AR

0

Firma HTC ujawniła listę 33 start-upów związanych z technologiami wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, w które zainwestuje w ramach funduszu Vive X Accelerator.

Poznaliśmy kolejne firmy z branży VR/AR, które uzyskają wsparcie finansowe twórców gogli HTC Vive. Tajwańska firma w ubiegłym roku przeznaczyła na ten cel 100 milionów dolarów. Aby móc ubiegać się o dołączenie do programu Vive X należy złożyć stosowaną aplikację do jednego z czterech biur ulokowanych w San Francisco, Pekinie, Shenzhen oraz w Tajpej.

Spośród 700 zgłoszeń HTC wybrało kolejne 33 start-upy, które dołączą do 33 dotychczasowych beneficjentów funduszu. Wśród nich znajdziemy m.in. producentów sprzętu, gier, różnego rodzaju aplikacji (np. typu ‚social VR’), a nawet firmę planującą wykorzystywać technologię VR w trenowaniu piłkarzy.

San Francisco
  • cognitiveVR
  • Construct Studio
  • Forbidden Mechanics
  • HyperfairVR
  • Limitless
  • Mindesk
  • Realiteer
  • The Rogue Initiative
  • Subdream
  • Vertebrae
Pekin
  • Mint Muse
  • Hexa
  • Vito
  • Invrse Reality
  • PlusOne
  • Multiverse
  • Red Accent
  • Byond
  • OVA StellarX
Tajpej
  • Opaque Space
  • Snobal
  • Memora
  • Xikaku
  • Appnori Inc.
  • VRANI
  • TEGway
Shenzhen
  • Transmind
  • Aurora
  • Kiwi Technology
  • Shengda
  • Brokencolors
  • bHaptics
  • SoccerDream

Każda z tych firm otrzyma ze strony HTC zarówno finansowe jak i merytoryczne wsparcie. Według przedstawicieli funduszu umowy nie zawierają żadnych zapisów zabraniających im zarabianie na swoich produktach na konkurencyjnych VR-owych platformach.

Oprogramowanie Oculus Rift w wersji 1.13 wprowadza kolejne poprawki dla trackingu oraz kanał testów publicznych

0

Opublikowano nową wersję sterowników dla gogli Oculus Rift. Wprowadza ona m.in. kolejne poprawki dla systemu trackingu oraz możliwość testowania Oculusowego oprogramowania w wersji beta.

Pojawiła się nowa wersja oprogramowania dla gogli Oculus Rift oznaczona numerem 1.13. Podobnie jak poprzednie wydanie przynosi głownie zmiany związane z nie do końca poprawnie działającym systemem śledzenia ruchów gracza, m.in. naprawia problem z nieprawidłowo wyświetlaną wysokością.

Nowością jest kanał testów publicznych Oculus Rift. Co to oznacza?

„Program Kanał testów publicznych Oculus Rift pozwala członkom społeczności przetestować wstępne wersje kompilacji oprogramowania Oculus i pomóc w procesie jego tworzenia. Wspólnie możemy poprawić jakość funkcji i aktualizacji naszego oprogramowania, dlatego czekamy na wszelkie propozycje, zgłoszenia błędów oraz opinie na temat nowych funkcji i zmian.

Do kanału testów publicznych można dołączyć w dowolnym momencie. Podczas rejestracji pojawi się opcja zgłaszania błędów i problemów wykrytych podczas testowania potencjalnych zmian. Każdy zarejestrowany użytkownik może także w każdej chwili zrezygnować z udziału w programie. Należy pamiętać, że rejestracja w kanale testów publicznych oznacza udział w testowaniu wersji beta oprogramowania Oculus, które nie jest gotowym produktem. W związku z tym mogą występować zarówno drobne błędy, jak i poważne awarie aplikacji. W przypadku wystąpienia błędów powodujących dyskomfort lub zatrzymanie działania funkcji bezpieczeństwa (np. systemu zabezpieczającego) zalecamy zaprzestanie używania systemu Rift lub używanie go ze szczególną ostrożnością.”

Zmian doczekało się także doświadczenie startowe First Contact, uruchamiane automatycznie wszystkim nowym użytkownikom kontrolerów ruchowych Oculus Touch. Aplikacja wprowadza w tajniki obsługi urządzenia będąc swego rodzaju przewodnikiem. Jej twórcy przygotowali dla nas kilka nowych niespodzianek.

Pełną listę zmian w wersji 1.13 znajdziecie w tym miejscu.

Vive Video – oficjalna aplikacja kinowa dla HTC Vive – ze wsparciem… Oculus Rift

0

Oficjalna aplikacja kinowa dla gogli HTC Vive wzbogaciła się o wsparcie dla konkurencyjnych gogli Oculus Rift.

W styczniu tego roku użytkownicy HTC Vive doczekali się w końcu oficjalnej aplikacji kinowej. W oficjalnym sklepie Viveport dla gogli zadebiutowała wówczas opracowana przez HTC Creative Labs aplikacja przeznaczona do oglądania w wirtualnej rzeczywistości różnego rodzaju materiałów wideo. Dotychczas Vive Video dostępne było do pobrania za darmo wyłącznie w oficjalnym sklepie HTC Vive – Viveport. Teraz aplikacja zadebiutowała na Steamie wraz ze wsparciem dla konkurencyjnych gogli Oculus Rift oraz OSVR.

Dzięki Vive Video możemy wyświetlić w trybie kinowym dowolne nagrania w formatach 2D, 3D, 180° oraz 360°. Jej autorzy przygotowali także możliwość zmiany otoczenia, po którym można się poruszać.

Do niedawna użytkownicy HTC Vive, aby oglądać filmy w goglach VR musieli liczyć na oprogramowanie firm niezależnych, podczas gdy producenci gogli PlayStation VR i Oculus Rift już od dnia premiery oferowali taką funkcjonalność.

Poznaliśmy datę premiery gry „Giant Cop: Justice Above All” na Oculus Rift

0

Jeszcze w tym miesiącu ze wsparciem dla gogli Oculus Rift zadebiutuje „Giant Cop: Justice Above All” – produkcja, w której wcielimy się w gigantycznego, 60-metrowego policjanta patrolującego ulice miasta Micro City.

Other Ocean Interactive, producenci zapowiadanej na gogle HTC Vive gry wirtualnej rzeczywistości Giant Cop: Justice Above All, ujawnili podczas zeszłorocznych targów E3, że ich tytuł zostanie wydany na wyłączność… na platformie Oculus Rift. Na szczęście produkcja ma być jedynie czasowym ‚exclusivem’ Oculusa. Tuż po wydaniu wersji na Rifta, którą właśnie zapowiedziano na 30 marca, twórcy gry zabierają się do pracy nad edycją na gogle HTC Vive.

W grze wcielimy się rolę gigantycznego, 60-metrowego policjanta patrolującego ulice fikcyjnego miasta Micro City. Zadaniem tytułowego bohatera jest podążanie za poleceniami swojego przełożonego oraz głosem ludu i dosłowne wyłapywanie nieposłusznych obywateli. Dosłowne, ponieważ dokonywać tego będziemy przy pomocy własnych dłoni, a następnie „przerzucali” złoczyńców na miejscowy komisariat Policji lub zwyczajnie „wyrzucali” z miasta.

W związku ze zbliżającą się premierą studio Other Ocean Interactive opublikowało nowy zwiastun Giant Cop: Justice Above All. Gra wyceniona została na 25 dolarów.

Nvidia publikuje FCAT VR – program do testowania kart graficznych pod kątem Virtual Reality

0

Nvidia udostępniła nowe narzędzie przeznaczone do testowania kart graficznych pod kątem środowiska Virtual Reality.

Firma Nvidia opublikowała następcę wypuszczonego kilka lat temu narzędzia FCAT dedykowanego twórcom gier i sprzętu komputerowego, recenzentom oraz samym graczom, którzy chcieliby szczegółowo przetestować płynność rozgrywki na dowolnej karcie graficznej. Teraz największy producent układów graficznych udostępnił bezpłatnie FCAT VR, czyli aplikację pozwalającą w podobny sposób testować środowisko wirtualnej rzeczywistości.

FCAT VR potrafi analizować dane pozyskiwane m.in. ze sterownika karty graficznej oraz mechanizmu ETW (Event Tracing for Windows), a także dziennika zdarzeń Oculus Rift lub API SteamVR dla gogli HTC Vive. Dzięki temu sprawdzimy np. jak często gubione są klatki. Aplikacja jest w stanie także precyzyjne określić momenty, w których system korzysta z techniki Asynchronous Spacewarp (ASW). Uzyskane w ten sposób informacje można następnie wyświetlić przy pomocy wykresów.

FCAT VR udostępniony został do pobrania bezpłatnie w tym miejscu. Nvidia przygotowała także szczegółowy podręcznik użytkownika.

VR Visio na Mobile World Congress 2017 – wideorelacja

0

Gdyńska firma VR Visio była jednym z wystawców zakończonych przed tygodniem w Barcelonie targów Mobile World Congress 2017. Polacy pojawili się tam z prototypem mobilnej wersji gry Drone Hunter VR na Samsung Gear VR oraz innymi realizacjami, m.in. filmami sferycznymi.

Przy okazji powstał wideoreportaż dokumentujący największą na świecie konferencję poświęconą technologiom mobilnym. Jak możecie zauważyć wirtualna rzeczywistość była jednym z głównych trendów tegorocznej edycji.

VR Visio na Mobile World Congress 2017

Najlepiej sprzedające się gry na PlayStation VR w PS Store – luty 2017

0

„Symulator pracy” kolejny raz okazał się najlepiej sprzedającą grą na gogle PlayStation VR.

Firma Sony jak co miesiąc opublikowała listę najlepiej sprzedających się gier w cyfrowym sklepie dla konsoli PlayStation 4. Także i tym razem udostępniono listę dziesięciu najpopularniejszych gier przeznaczonych na gogle PlayStation VR.

Ponownie pierwsze miejsce przypadło produkcji o nazwie Job Simulator, najlepiej zarabiającej grze VR roku 2016. Na drugim miejscu uplasowała się jedna z lutowych nowości PSVR – Psychonauts in the Rhombus of Ruin. Na podium znalazła się także stylizowana na park rozrywki kolekcja 12 mini-gier – Carnival Games VR.

Poniżej pierwsza dziesiątka bestsellerów PSVR w lutym:

  1. Job Simulator
  2. Psychonauts In The Rhombus Of Ruin
  3. Carnival Games VR
  4. Keep Talking and Nobody Explodes
  5. Fruit Ninja VR
  6. Batman: Arkham VR
  7. I Expect You To Die
  8. PlayStation VR Worlds
  9. Until Dawn: Rush of Blood
  10. Surgeon Simulator: Experience Reality

RTS „Korix” pierwszą grą na PlayStation VR z natywnym odświeżaniem 120Hz

0

Poznaliśmy pierwszą grę na gogle PlayStation VR, którą uruchomimy z natywnym odświeżaniem 120Hz. Będzie nią strategia czasu rzeczywistego – Korix.

Gogle wirtualnej rzeczywistości PlayStation VR mogą działać w trzech trybach odświeżania obrazu: 60 Hz, 90 Hz i 120 Hz. Ten ostatni jest możliwy jak na razie wyłącznie teoretycznie, ponieważ nie pojawiła się jak dotąd żadna gra działająca w tej częstotliwości. Zapowiedziano jednak już pierwszą z nich, którą będzie produkcja z gatunku RTS (real-time strategy) o nazwie Korix. Uruchomimy ją w tym trybie zarówno na konsoli PS4 jak i PS4 Pro.

Większość aplikacji przeznaczonych na PSVR działa z częstotliwością 60 Hz, która jest podwajana dzięki technice zwanej „asynchronous reprojection”. Oczywiście powodem, dla którego Korix nie będzie musiał tego robić jest minimalistyczna oprawa graficzna.

Produkcja studia StellarVR jest mieszanką klasycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier z gatunku tower defence. Sterowanie w Korix odbywać się będzie przy użyciu kontrolerów PlayStation Move, aczkolwiek nie będą one wymagane do prowadzenia rozgrywki.

Tytuł powinien zadebiutować PS Store w ciągu najbliższych kilku tygodni.

CNN otworzył oddział VR i platformę CNNVR 360°

0

Stacja CNN otworzyła nowy oddział VR, którego dziennikarze zajmą się produkcją 360-stopniowych imersyjnych nagrań poświęconych najważniejszym wydarzeniom z całego świata.

Amerykańska telewizja informacyjna Cable News Network (CNN) poinformowała o utworzeniu oddziału dedykowanego imersyjnemu dziennikarstwu oraz własnej platformy 360º. Inicjatywa o nazwie CNNVR obejmie produkcję sferycznych treści poświęconych najważniejszym wydarzeniom z całego świata, a także bezpośrednie transmisje na gogle wirtualnej rzeczywistości.

To druga po New York Times tak duża marka medialna, która zainwestowała w rozwój własnej redakcji skupiającej się wyłącznie na tworzeniu imersyjnych materiałów 360º. W ciągu kilku ostatnich lat stacja CNN eksperymentowała z technologiami wirtualnej rzeczywistości, w efekcie czego powstało ponad 50 sferycznych nagrań. Zarejestrowano m.in. prezydencką debatę, a także wyprodukowano 360-stopniowe reportaże na terenie miejsc ogarniętych wojną.

Dostęp do treści CNN VR 360 będziemy mogli uzyskać poprzez mobilne aplikacje na Androida i iOS oraz przez stronę internetową cnn.com/VR. Osoby posiadające gogle Oculus Rift sferyczne materiały znajdą w aplikacji Oculus Video, natomiast dla gogli Daydream przygotowano aplikację CNN VR.

Vimeo ze wsparciem dla filmów 360º

0

Kolejny duży serwis wideo wprowadza wsparcie dla sferycznych 360-stopniowych filmów. Tym razem o użytkowników gogli VR zadbała platforma Vimeo.

Vimeo – jeden z popularniejszych serwisów internetowych umożliwiających oglądanie i udostępnianie plików filmowych, poszedł w ślady YouTube i wprowadził na swoją platformę filmy 360º. Platforma charakteryzująca się wysoką jakością materiałów stworzonych wyłącznie przez jej użytkowników wzbogaciła się o trzy nowe usługi: możliwość przesyłania własnych nagrań, a także 360 Video School, czyli poradnik dla twórców sferycznych filmów oraz sekcję 360 Cinema, w której znajdziemy pozycje wyselekcjonowane przez twórców serwisu.

Autorzy 360-treści mogą od teraz przesyłać swoje dzieła w jakości 8K, a także na nich zarabiać. Dostępna jest również opcja dodawania materiałów bezpośrednio z aplikacji Adobe Premiere Pro oraz Sony Vegas. Efekty można obserwować w goglach VR poprzez mobilne aplikacje Vimeo na Androidzie oraz iOS.

Obserwuj nas

11,519FaniLubię
24ObserwującyObserwuj
361ObserwującyObserwuj

Zobacz także