Powstaje oprogramowanie, dzięki któremu wszystko co dotychczas robimy na monitorze może zostać przeniesione do środowiska wirtualnej rzeczywistości. Autorzy platformy Envelop VR chcieliby, żebyśmy nie rozstawali się z goglami Virtual Reality nawet podczas pracy.

Wyobraźmy sobie przez chwilę, że zamiast jednego monitora znajdującego się na naszym biurku stoi pięć, a na każdym wyświetlane jest coś innego. W zależności od upodobań organizujemy sobie środowisko pracy tak, że np. na jednym uruchomiona została przeglądarka internetowa, na drugim edytor tekstowy bądź arkusz kalkulacyjny, na trzecim ulubiony portal społecznościowy, na kolejnym leci sobie w tle mecz piłki nożnej, a na jeszcze innym sprawdzacie sobie co tam nowego pojawiło się na vrHunters. Możliwości jest dużo więcej. Taka sytuacja jest oczywiście możliwa w realnym świecie, ale potrzebować będziemy zaawansowanego sprzętu, aby połączyć pięć monitorów i wyjątkowo dużego biurka.

Aplikacja Envelop VR projektowana jest właśnie po to, abyśmy mogli taki efekt osiągnąć wyłącznie przy użyciu gogli wirtualnej rzeczywistości. Ktoś może zapytać „po nam tyle okienek naraz”. Oczywiście nie każdy znajdzie dla niego zastosowanie, ale założę się, że np. maklerzy giełdowi czy osoby, których praca polega na śledzeniu kilku tematów jednocześnie, nie będą mieli wątpliwości jak ten potencjał wykorzystać.

Dotychczas nie ujawniono szczegółowych informacji dotyczących aplikacji, jednakże na jednym ze screenów opublikowanych przez twórców Envelop VR możemy dostrzec (zobacz zdjęcie powyżej) wklejony obraz przedstawiający dłonie na klawiaturze. Prawdopodobnie jest to „ficzer”, który udostępniony zostanie (przynajmniej na razie) wyłącznie użytkownikom gogli HTC Vive, bowiem tylko ten headset wyposażony jest w przednią kamerę umożliwiającą podgląd tego co dzieje się poza wirtualną rzeczywistością.

Twórcy platformy weszli kilka dni temu w fazę zamkniętych testów Beta. Osoby zainteresowane uczestnictwem w niej mogą złożyć swoje zgłoszenie w tym miejscu.

  • Zdzislaw Goik

    Zawsze mnie ciekawiło jak się tworzy „zwykłe” programy na VR. Gry VR są całkiem proste do stworzenia w dużych silnikach, gdyż valve czy oculus udostępniają swoje pluginy i prefarby. Tylko jak to się robi gdy chcę stworzyć, załóżmy kino VR bez użycia silnika (czyt Unity, Cryengine, UnrealEngine)?