W sklepie dla gogli Oculus Rift zadebiutowało dziś doświadczenie wirtualnej rzeczywistości Everest VR. Aplikacja dostępna dotychczas jedynie dla użytkowników HTC Vive otrzymała również dodatkową zawartość oraz niższą cenę.

Everest VR jest doświadczeniem symulującym prawdziwą wyprawę wysokogórską, zrealizowanym przez islandzkie studio Solfar i wydanym w połowie zeszłego roku ze wsparciem dla gogli HTC Vive. Od dziś aplikacja dostępna jest także w sklepie dla gogli Oculus Rift, gdzie wyceniona została na 14,99 dolarów. Jednocześnie obniżono o 5 Euro cenę wydanej na Steamie wersji wspierającej Vive, która dotychczas wynosiła 19,99 Euro.

Doświadczenie podzielone zostało na kilka części, jednak aby ukończyć wszystkie etapy przewidziane w podstawowym trybie potrzebować będziemy około pół godziny (zdobycie szczytu w rzeczywistości zajmuje mniej więcej 7 dni, nie licząc okresu klimatyzacji). Wspinaczkę rozpoczniemy od przygotowań w obozie, by nieco później wyruszyć drogą przez lodospad Khumbu na sam szczyt Mount Everest.

Aplikacja nie została zbyt dobrze przyjęta przez społeczność Steam więc jej twórcy postanowili ją jakiś czas temu zaktualizować wprowadzając nowe możliwości, a także obniżyli cenę oraz wypuścili nowy trailer w stylu „Mixed Reality”, na którym możemy zobaczyć gracza wklejonego i zsynchronizowanego z obrazem z rozgrywki.

Wspomniane działania nie zmieniły w zasadzie nic w odbiorze doświadczenia (liczba pozytywnych recenzji utrzymała się na poziomie 41%), ale producenci Everest VR nie poddają się. Wraz ze wsparciem dla gogli Oculus Rift, które nie było możliwe w dniu premiery z uwagi na brak kontrolerów ruchowych wymaganych do jej obsługi, dodano nową zawartość, a także kolejny raz obniżono cenę.

W związku z tym, ze głównym zarzutem stawianym Everest VR jest krótki czas wymagany na ukończenie doświadczenia, twórcy aplikacji przygotowali nowy tryb (God Mode), który po ukończeniu trybu podstawowego pozwoli na podziwianie ośmiotysięcznika z góry. Podziwiać akurat jest co, ponieważ islandzkie studio zadbało przede wszystkim o oprawę graficzną VR-owej wycieczki. Do tego celu wykorzystano ponad 300 tysięcy wysokiej rozdzielczości zdjęć wykonanych w technice fotogrametrii. Jest to technologia polegająca na skanowaniu otoczenia, szeroko wykorzystana chociażby w naszej rodzimej produkcji Chernobyl VR Project.

Oprócz nowego trybu dostaniemy także nową trasę wzorowaną na historycznym pierwszym zdobyciu szczytu Mount Everest w 1953 roku, którego dokonał nowozelandzki himalaista Edmund Hillary oraz nepalski Szerpa – Tenzing Norgay. Użytkownicy gogli HTC Vive, którzy posiadają już ten tytuł w swojej bibliotece gier, otrzymają nową zawartość wraz z bezpłatną aktualizacją.

Aby zachęcić do nabycia aplikacji, twórcy Everest VR opublikowali 360-stopniowy materiał przestawiający ujęcia wykreowanego przez nich świata. Oczywiście można go obejrzeć bezpośrednio na goglach VR.

W dalszych planach Sólfar Studios jest wydanie wersji na gogle PlayStation VR. Więcej na temat wirtualnej wycieczki na Mount Everest pisaliśmy w tym miejscu.