250 milionów dolarów zainwestował dotychczas Facebook w gry, doświadczenia i aplikacje wirtualnej rzeczywistości na VR-ową platformę Oculusa. To jednak dopiero początek, ponieważ firma planuje wydać jeszcze co najmniej drugie tyle.

Podczas dzisiejszego keynote Marka Zuckerberga na konferencji Oculus Connect 3, w trakcie którego twórca Facebooka zaprezentował postępy w pracach nad aplikacją społecznościową VR dla Oculusa, dowiedzieliśmy się szczegółów na temat kwot jakie przeznaczono na rozwój oprogramowania dla VR-owej platformy Oculusa.

Według Zuckerberga dotychczas jego firma wydała 250 milionów dolarów, które przeznaczono na wsparcie twórców różnego rodzaju aplikacji wirtualnej rzeczywistości, z czego 50 milionów dotyczy treści na urządzenia mobilne (współprodukowane przez Oculusa gogle Samsung Gear VR).

Przypomnijmy, że każda wydana w ten sposób gra jest Oculusowym „exclusivem” i dostępna jest na wyłączność w oficjalnym cyfrowym sklepie Oculus Home. Praktyka ta była swego czasu mocno krytykowana przez społeczność miłośników Virtual Reality, jednak m.in. dzięki finansowemu wsparciu od społecznościowego giganta baza gier na gogle Oculusa przekroczy do końca tego roku liczbę 500.

Oculus Rift Store

Szef Facebooka zapowiedział też kolejne fundusze – w planach jest wydanie następnych 250 milionów dolarów. Nieco później Nate Mitchell (VP Product @ Oculus VR) poinformował, że firma pokryje deweloperom koszty licencyjne silnika Unreal Engine do czasu, aż firma osiągnie 5 milionów dolarów przychodu ze sprzedaży danej aplikacji VR.

Ponadto już wkrótce w Oculus Home zostanie dodana nowa sekcja mająca na celu uporządkowanie treści dostępnych w cyfrowym sklepie i uwydatnienie wartych uwagi edukacyjnych doświadczeń VR.