Disney wykorzysta wirtualną rzeczywistość do promocji najnowszej części „Gwiezdnych wojen”.

„Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi” (ang. „Star Wars: The Last Jedi”), najnowszy kinowy epizod słynnej kosmicznej sagi, otrzyma materiały promocyjne przeznaczone do oglądania w goglach wirtualnej rzeczywistości. Posiadający prawa do marki Disney zamierza pozwolić użytkownikom VR-owych headsetów m.in. wejść za kulisy ósmej części Star Wars.

Materiały zostaną zarejestrowane kamerą 360-stopni Nokia OZO. To efekt podpisanej w ubiegłym roku współpracy pomiędzy Disneyem i firmą Nokia. Urządzenie dotychczas wykorzystano już m.in. przy produkcji VR-owych doświadczeń powiązanych z filmami „Księga dżungli” oraz „Alicja po drugiej stronie lustra”. Część z nich można obejrzeć dzięki aplikacji Disney Movies VR.

Kinowa premiera „Star Wars: The Last Jedi” zapowiadana jest na 14 grudnia 2017 roku. Mniej więcej w tym czasie możemy spodziewać się publikacji dedykowanej aplikacji VR.