Firefox już ze wsparciem dla wirtualnej rzeczywistości.

Najnowsza aktualizacja stabilnej wersji przeglądarki Firefox oznaczona numerem 55 wprowadza wsparcie dla standardu WebVR. Oznacza to, że od teraz wirtualną rzeczywistość uruchomimy bezpośrednio ze strony internetowej.

Aby skorzystać z nowej funkcji oprócz najnowszej Mozilli Firefox w wersji 64-bitowej musimy posiadać gogle Oculus Rift lub HTC Vive. Kolejnym warunkiem jest odwiedzenie odpowiedniej strony zbudowanej przy użyciu biblioteki A-Frame. Przykłady takich witryn znajdziecie pod adresem mozvr.com.

WebVR jest eksperymentalnym API opartym na JavaScript. Obecne z tego standardu korzysta już aplikacja Samsung Internet Browser for Gear VR przeznaczona dla mobilnych gogli Gear VR współprodukowanych przez Oculusa, a także przeglądarka Chrome na Androida (gogle typu Cardboard i Daydream).

W przypadku PC-towych headsetów obsługę WebVR poza Firefoxem umożliwia eksperymentalna wersja Chrome o nazwie Chromium. W przyszłości różnego rodzaju doświadczenia wirtualnej rzeczywistości uruchomimy bezpośrednio z Microsoft Edge, domyślnej przeglądarki systemu Windows 10 oraz przeglądarki Carmel projektowanej przez firmę Oculus VR.

Firefox 55 oprócz wspomnianych wyżej modeli gogli wspiera także ich kontrolery ruchowe oraz urządzenie o nazwie Vive Tracker.

  • AdireQ

    A najzabawniejsze jest to że wyłączenie aplikacji VR lub wyłączenie SteamVR powoduje zamknięcie całej przeglądarki. No fajno, fajno.