Szef firmy Valve wziął udział w sesji AMA, podczas której ujawnił pracę nad nowymi grami na gogle wirtualnej rzeczywistości. Potwierdzono także plany wypuszczenia nowych stacji bazowych współpracujących z ekosystemem SteamVR.

Gabe Newell, szef firmy Valve stojącej m.in. serią Half-Life oraz największym cyfrowym sklepem z grami Steam, wziął udział w sesji AMA (Ask Me Anything), podczas której odpowiadał na pytania użytkowników Reddita. Zapytany o plany na przyszłość ujawnił prace nad nowymi grami VR prowadzonymi przez Valve Software.

Dotychczas Valve może pochwalić się najwyżej ocenianą produkcją przeznaczoną na gogle HTC Vive znajdującą się na Steamie. Doświadczenie The Lab to zestaw mini-gier, których akcja toczy się w świecie Aperture Science, fikcyjnym ośrodku naukowym znanym z popularnych gier Portal i Portal 2. Jest to jednak niewielka produkcja, a miłośnicy wirtualnej rzeczywistości coraz częściej narzekają na brak dużych tytułów. Być może zmieni się to za sprawą Valve, ponieważ jedno z pytań, na które odpowiedział Newell dotyczyło właśnie pełnoprawnych gier VR na HTC Vive. Z zagadkowej odpowiedzi dowiedzieliśmy się, że właściciele Steam są takimi produkcjami zainteresowani.

Szczegóły na ich temat pozostają tajemnicą, ale w jednej z jego wypowiedzi czytamy, że projektowane były w tym samym czasie co ujawniony podczas ubiegłorocznej konferencji Steam Dev Days prototyp kontrolera VR. Urządzenie charakteryzuje się przede wszystkim tym, że… nie musimy go trzymać. Wystarczy jedynie przymocować na nadgarstku oraz części dłoni nad palcami, aby rozpocząć pracę. Kontroler potrafi określić to czy nasza dłoń jest zaciśnięta czy wyprostowana, a także stany pośrednie, dlatego też pozwoli na odwzorowanie rzucania cyfrowymi obiektami w wirtualnej rzeczywistości.

@ Shawn Whiting (Twitter)

W AMA wziął udział także Joe Ludwig – programista Valve związany z technologiami VR – który potwierdził postępy w budowie linii produkcyjnej dla nowych stacji bazowych systemu SteamVR Lighthouse, o których po raz pierwszy usłyszeliśmy także podczas Steam Dev Days. Prace nad rozwojem urządzenia sprawiły, że kolejna wersja będzie lżejsza, cichsza, tańsza i bardziej energooszczędna.

Udoskonalone „latarnie” powinny trafić do sprzedaży jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie będzie to oznaczać także niewielkie obniżenie ceny całego zestawu HTC Vive.

Ludwig poinformował ponadto, że aż 500 różnych firm pracuje z technologią Lighthouse i za jakiś czas możemy spodziewać się z ich strony ogłoszeń, także wśród producentów gogli Virtual Reality.

  • Maciej Soinski

    Myślę, że dopiero w tym roku zaczniemy dostrzegać jak genialny jest plan Valve. Stworzyli platformę Steam VR, której fundametem jest system do trackingu pozycji gracza Lighthouse (kontrolery + 2 stacje bazowe). Na rynku jest bardzo wiele headsetów o których nawet nie wiemy – ich wspólnym problemem jest kiepski tracking. Valve rozwiązując ten problem i uwalniając tą technologię sprawił, że za chwilę obok HTC Vive pojawi się wiele headsetów korzystających z Lighthouse i w pełni kompatybilnych ze Steam VR. Oznacza to, że na wszystkich tych headsetach będzie można zagrać w gry działające obecnie na Vive. Headsety będą różnej jakości i w różnych cenach, ale będą miały jedną wspólną cechę – wysokiej klasy tracking gwarantowany przez Lighthouse. Doprawdy genialne zagranie.

  • Yelon

    Mogli by zacząć od zoptymalizowania Half Life pod VR. Wszystkich części po kolei. W dwójkę już się dało grać na Oculusie DK2 więc dużo roboty by nie mieli. Zagrałbym chętnie nawet w jedynkę, ale mogliby trochę odświeżyć ją graficznie.