HTC Vive

X-kom jako pierwszy sklep w Polsce zdecydował się na dołączenie do swojej oferty gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive.

Jeżeli planujecie zakupić gogli HTC Vive nie musicie już tego robić zagranicą, bądź też zamawiać bezpośrednio od producenta. Sklep komputerowy x-com wprowadził właśnie do sprzedaży VR-owe zestawy SteamVR jako pierwszy w Polsce. Sprzedawane są one w cenie 4199 złotych.

Urządzenie oficjalnie zadebiutowało w kwietniu ubiegłego roku jako bezpośredni konkurent gogli Oculus Rift. Mało kto jednak wierzył, że headset niemal dwukrotnie przebije swoją popularnością produkt Facebooka. Choć producenci Vive nie podali jak dotychczas oficjalnych wyników sprzedaży, szacuje się, iż gogle HTC rozeszły się w ilości około pół miliona egzemplarzy. To niewiele w porównaniu do wyników osiąganych przez popularne konsole do gier, jednak na przeszkodzie stanęła nie tylko wysoka cena zestawu, lecz także konieczność posiadania komputera o odpowiednio wysokich parametrach.

Aby móc w komfortowych warunkach korzystać z HTC Vive potrzebować będziemy PC-ta spełniającego poniższe wymagania.

  • Procesor Intel Core i5-4590 3,3 GHz lub AMD FX-8350 4,0 GHz
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Karta graficzna GeForce GTX 970 lub Radeon R9 290
  • Wyjścia wideo HDMI lub DisplayPort
  • USB 2.0
  • Windows 7/8/10

Mimo wszystko nadal bardziej opłaca się zakupić HTC Vive bezpośrednio u producenta. Wraz z kosztami przesyłki do Polski zapłacimy 918,68 Euro co w przeliczeniu daje na chwilę obecną kwotę około 3840 złotych.

Decydując się na zakup ze sklepu Vive do końca czerwca dodatkowo otrzymamy najnowszy VR-owy hit – grę Star Trek: Bridge Crew. Niestety nie posiadamy w tym momencie informacji czy podobną promocją objęty jest zestaw sprzedawany w sklepie x-kom. Gdy tylko uda nam się takową uzyskać zaktualizujemy ten artykuł.

  • Bahus

    Super. Czekam na rozszerzenie oferty o Oculusa i OSVR. Mam nadzieję że w ofercie xkom pojawią się również w sierpniu gogle od lenovo.

  • Giovanne

    Gdybym miał się teraz decydować na gogle VR to poczekałbym na te dla platformy Microsoftu. Wyższa rozdzielczość wyświetlaczy plus znacznie niższa cena niż Vive (ponad połowę) czy nawet Oculusa to wystarczające argumenty. Nawet jeśli nie będzie room scaling to warto, bo na dzień dzisiejszy dobrych i rozbudowanych gier w których można z niego korzystać praktycznie nie ma. Cały czas liczę na Fallout4 VR, może on coś zmieni, bo nie bardzo mam ochotę tracić czas na płytkie strzelaniny w stylu Robo ReCall.
    W przypadku gier nie korzstających z room scaling jest już sporo symulatorów i wyścigów czy innych gier kokpitowych wartych uwagi.

    • Bahus

      Mimo wszystko najważniejsze jest wsparcie. Co nam po sprzęcie jak softu nie będzie… dla mnie no.1 to gogle muszą działać ze Steam VR i tytułami z niego inaczej do widzenia… Nie interesują mnie gogle zamknięte na jednej platformie a tym bardziej nieużywanej Windows Store…

      • Yelon

        Wydaje mi się że producenci gier, które już wyszły po prostu dodadzą wsparcie dla gogli Microsoftu na Steamie.

      • Giovanne

        Steam wspiera Oculusa i OSVR, nie chce mi się wierzyć, że będzie zamknięty na gogle od MS tym bardziej, że za nimi stoją jeszcze inni producenci. I w drugą stronę, raczej MS nie zablokuje odpalania gier z poza Windows Store, bo to by skazywało gogle na porażkę.
        Nie ma jeszcze potwierdzenia, ale wydaje mi się, że będzie jak z Oculus, że do działania samych gogli potrzebny jest Oculus Home, ale treści można uruchamiać z poza niego czyli np. ze Steam, a przyciąga do siebie exami (szkoda, że nie cenami).
        Oczywiście soft to No.1 dlatego wspomniałem o słabych grach na kontrolery ruchowe i dobrych kokpitowych, ale jak gry tu i tu będą te same to lepiej mieć większą rozdzielczość wyświetlaczy i o połowę niższą cenę niż mało praktyczny na tę chwilę room scaling. Do czasu aż nie pojawią się dobre gry ruchowe to może wyjdzie druga wersja Vive czy jeszcze coś innego przebijającego obecne rozwiązania.

    • Yelon

      Też bym poczekał. Wydaje mi się że gogle MS mogą okazać się ze względu na cene hitem.