Według raportu opublikowanego przez organizatorów konferencji VRDC (Virtual Reality Developers Conference) gogle wirtualnej rzeczywistości HTC Vive są najczęściej wskazywanym headsetem przez twórców gier i aplikacji VR. Ankieta dotyczyła zarówno tytułów już powstających jak i dopiero będących w planach.

Jako docelową platformę dla aktualnie produkowanej gry HTC Vive wskazało aż 48,6% deweloperów obecnych na zorganizowanej w listopadzie ubiegłego roku konferencji. Nieco mniej (43,2%) twórców gier zapowiedziało wsparcie dla gogli Oculus Rift. Kolejne miejsca w tej kategorii zajęły mobilne gogle Samsung Gear VR (33,8%), Google Cardboard (29,2%) oraz Google Daydream (14,6%). Z kolei na headset Sony PlayStation VR grę tworzy 12,9% developerów. W rankingu znalazły się także okulary rozszerzonej rzeczywistości Microsoft HoloLens (8,8%) oraz headset opierający się na technologii Google Tango (7,3%).

HTC Vive
HTC Vive

Podobnie prezentują się wyniki w przypadku dalszych planów wydawniczych. HTC Vive zaznaczyło 34,6% ankietowanych, natomiast Oculus Rift 23,4%. W dalszej kolejności wskazywano: Google Cardboard (14,0%), Samsung Gear VR (10,3%), Microsoft HoloLens (6,5%), PlayStation VR (3,7%), Google Daydream (3,7%) oraz Google Tango (3,7%).

Inna ciekawą informacją, którą możemy wyczytać z raportu jest kwestia tytułów na wyłączność. Aż 78,1% deweloperów twierdzi, iż nie zamierza ograniczać się tylko do jednej platformy VR. Zapytano także o przewidywania na temat rozwoju VR/AR i okazuje się, że aż 95,5% ankietowanych wierzy, iż technologie te osiągną w dłuższej perspektywie trwały sukces.

Raport przeprowadzony został pośród ponad 500 osób pracujących w branży związanej z produkcją gier i doświadczeń wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości.

  • itakumre

    Nie ma to teraz znaczenia przy wsparciu Oculus Rifta na SteamVR – każda gra na Vive działa już teraz na Rifcie z kontrolerami Touch. Oczywiście działa to w pewnym stopniu w drugą stronę za sprawą ReVive.

  • qp_7

    Moim zdaniem te wyniki pokazują że studia wolą robić gry na roomscale i jak wyjdzie Touch to się zrównają z Oculusem. Roomscale będzie za chwilę standardem.