Intelowskie gogle VR spod znaku „Project Alloy” mogą kosztować blisko 1000 dolarów. Nie jest to jednak aż tak wygórowana cena jak pozornie może się wydawać.

Na czwarty kwartał tego roku zapowiadana jest premiera modelu referencyjnego gogli Project Alloy opracowywanych przez firmę Intel. Urządzenie nie trafi do publicznej sprzedaży. W zamian wszystkie inne firmy zainteresowane produkcją headsetu bazującego na tej technologii będą mogły nawiązać współpracę z Intelem i rozwijać własny model gogli typu „all-in-one”.

Achin Bhowmik (Vice President & General Manager, Perceptual Computing Group w Intel Corporation) udzielił wywiadu UploadVR, w którym ujawnił, iż cena headsetu zbudowanego na bazie „Project Alloy” będzie zbliżona do 1000 dolarów. Uściślając nakreślił przedział cenowy od 599 do 899 dolarów, porównując go do kosztu zakupu typowego laptopa. Takie porównanie ma większy sens jeżeli weźmiemy pod uwagę, że Intelowskie gogle będą urządzeniem samodzielnym, nie wymagającym do działania żadnej jednostki zewnętrznej.

Obecna wersja prototypu wyposażona została w nowatorski system trackingu pozycyjnego opierający się na wykorzystaniu czujników RealSense oraz kamer. Zastosowana technologia pozwoli na tzw. połączenie rzeczywistości, dzięki czemu poruszając się po pokoju w wirtualnej rzeczywistości, na wyświetlaczu pojawią się elementy ze świata realnego. Tego typu rozwiązanie pomoże w zmniejszeniu skali problemów związanych z przedmiotami w pokoju, które potencjalnie mogłyby zostać uszkodzone podczas zanurzenia w wirtualnym świecie. Technika pozwoli także na wykrycie ścian i poinformuje nas o możliwej kolizji.

To jednak nie wszystko co potrafi Project Alloy. Technologia wykorzystująca czujniki Real Sense pozwoli na przeniesienie do wirtualnego świata naszych rąk i dłoni, dzięki czemu nie tylko uzyskamy wyższy poziom odczuwanej imersji, lecz także w bardziej naturalny sposób będziemy mogli wykonywać różnego rodzaju interakcje z przedmiotami w grze oraz elementami interfejsu. Taki efekt osiągniemy bez konieczności rozstawiania w pomieszczeniu dodatkowych sensorów, takich jak np. te dołączane są do zestawów z headsetami HTC Vive i Oculus Rift. Gogle „Project Alloy” mają być całkowicie bezprzewodowe.

Do czasu premiery modelu referencyjnego poprawie ulegnie pozostawiająca na chwilę obecną wiele do życzenia technologia RealSense. Nowa generacja czujników głębi zostanie zaimplementowana wraz z układem Movidious dedykowanym operacjom z obszaru rozpoznawania obrazów.

Planowane jest również zwiększenie pola widzenia (FOV). Co ciekawe obecne soczewki Fresnela już teraz posiadają parametry zbliżone do tych wykorzystywanych przez twórców gogli Oculus Rift i HTC Vive. Ponadto wzrosnąć ma także energooszczędność i szybkość procesora oraz zintegrowanego układu graficznego.

Poniżej możecie zobaczyć jak dotychczasowy prototyp Intelowskiego headsetu prezentował się podczas styczniowych targów CES 2017 (główna część prezentacji rozpoczyna się około minuty 1:50).

Pierwsze konsumenckie headsety bazujące na technologii Project Alloy pojawią się w sprzedaży prawdopodobnie dopiero w 2018 roku.

  • Mariusz Kozakiewicz

    Codziennie pod wieczór, wiedze jak dzieciaki z bloku wybiegają na parking, dzierżąc w dłoniach spluwy rodem z mrocznego hard SF.
    Biegają w grupach po miedzy śmietnikiem a piaskownicą ukrywając się za samochodami.
    Strzelają do siebie zapamiętale, niektórzy padają na trawę a inni kłócą się kto „strzelił” pierwszy…
    Tutaj następuje koniec zabawy i zaczyna się kłótnia.
    Wielu z nas pamięta takie zabawy i odwieczny problem kto kogo trafił pierwszy.

    Technologię RealSense widzę właśnie w tym momencie, bo wyobraźcie sobie ile to rozwiązuje problemów…
    Staje taka banda przed klatką, nakłada okulary, wybierają odpowiedni świat (na przykład jakiś labirynt albo opuszczona budowlę), synchronizują ustawienia, dzielą się na grupy i ruszają do akcji.
    Marzy mi się kiedyś zobaczyć z okna (nakładając gogle) co widzą te dzieciaki i jak przebiega potyczka 😉

  • opal

    Zapowiada się ciekawie. Cena również nie odstrasza jeśli faktycznie zakładamy to na głowę i nic więcej już nie potrzeba. No i mają zamiar zrobić coś z FOVem. Duży plus. Intel może pozamiatać w tym temacie – mają fundusze i sprzęt.