Źródło: Engadget

Lenovo jest pierwszą firmą, która ujawniła gogle wirtualnej rzeczywistości dedykowane platformie Windows Holographic. Pod względem parametrów prezentują się całkiem obiecująco.

Jakiś czas temu informowaliśmy, iż wiosną tego roku użytkownicy systemu operacyjnego Windows 10 otrzymają bezpłatne uaktualnienie „Win10 Creators Update”, którego częścią będzie wsparcie dla nowych gogli wirtualnej rzeczywistości. Ich producentami mają być takie firmy jak: HP, Dell, Asus, Acer czy Lenovo, które przygotują headsety „za 300$” porównywalne z HTC Vive i Oculus Rift. Właśnie poznaliśmy pierwszy z nich.

Chińska firma Lenovo ujawniała własne gogle VR, które pokazywane będą na podczas rozpoczynających się w czwartek w Las Vegas targów elektroniki użytkowej CES 2017. Pokazywane w sensie dosłownym, bowiem urządzenia nie będzie można założyć i przetestować. Poznaliśmy za to niektóre parametry.

Gogle Lenovo VR wyposażone zostaną w dwa wyświetlacze o OLED o rozdzielczości 1440×1440 (dla porównania rozdzielczość Oculus Rift i HTC Vive to 2x 1080×1200), oraz dwie kamerki odpowiedzialne za śledzenie pozycyjne. Będą one w stanie wychwycić głębię otoczenia, dzięki czemu nie potrzebować będziemy systemów trackingu takich jak stacje bazowe SteamVR Lighthouse czy sensory Oculusa.

W urządzeniu znajdziemy również system montażu zbliżony do rozwiązania, w które wyposażone zostały gogle PlayStation VR. Jedną z ciekawostek będzie możliwość chwilowego odchylenia gogli, na tyle abyśmy mogli swobodnie spojrzeć na telefon, napić się wody, czy choćby chwilę odpocząć od cyfrowej rzeczywistości.

Headset waży około 350 gram co oznacza, że będzie mniej więcej 200 gram lżejszy od HTC Vive i nieco ponad 100 gram od Oculus Rifta. Jeżeli chodzi o sterowanie to na początek będziemy robili to za pomocą kontrolerów Xbox One, przynajmniej do czasu, aż powstaną rozwiązania dedykowane Windows Holographic.

Cena gogli Lenovo nie została jeszcze ustalona, ale nie powinna przekroczyć 400 dolarów. Według serwisu The Verge będzie raczej zbliżona do 300 dolarów, czyli kwoty, która podawana była w momencie ogłaszania VR-owej platformy Microsoftu. Premiera gogli także nie jest jeszcze znana, choć raczej na pewno odbędzie się jeszcze w tym roku.

  • Marcin

    Czyli nie ma sensu kupować Oculus/HTC. Nie w aktualnej cenie.
    Ciekawe co pokażą na CES 2017…

  • Pawel

    Dobrze, ze zgapili system mocowania od Sony bo to naprawde bardzo wygodne okulary. Pewnie inni tez beda szli ta droga. Fajnie, ze podnosza te rozdzielczosci ale bez przesady bo niedlugo nawet PC za 15 tysiecy, bedzie mial zadyszke w byle grze.
    Jezeli juz ktos ma PS4 ,a jeszcze lepiej pro, to pewnie, ze PSVR jest najtansza opcja. Ja czekam do wakacji, co sie bedzie dzialo. Zobaczymy, co i za ile wystawi Microsoft. Moze ich okularki beda kompatybilne z PC i Xbox, to byloby cos.

    • PC nie musi renderować obrazu w natywnej rozdzielczości ekranów, wystarczy że będzie renderował w mniejszej, a potem skalował do większej i wysyłał do gogli. A po cóż to taki misterny zabieg, jak można mieć po prostu gogle z mniejszą rozdzielczością wyświetlaczy? Śpieszę z odpowiedzią, żeby zniwelować screen-door effect i przede wszystkim poprawić ostrość obiektów w oddali, tak żeby mniejsze czcionki były czytelniejsze, i obraz wydawał się ostrzejszy.