Nvidia Shield

Pod koniec lutego informowaliśmy o doniesieniach jakoby jeden z czołowych producentów kart graficznych – firma Nvidia – planował ujawnić na GDC 2015 własne gogle wirtualnej rzeczywistości o nazwie Titan VR. Nic takiego jednak nie miało miejsca. W zamian za to zaprezentowano nowe urządzenia z rodziny Nvidia Shield: m.in. dobrze zapowiadającą się konsolę do gier. Zamiast Titan VR poznaliśmy kartę graficzną Titan X.

Stacjonarna konsola Nvidia SHIELD wydaje się być czymś nowym i może odebrać część rynku zdominowanego przez Xbox i Playstation. Niewielkie urządzenie wielkości standardowego tabletu wyposażono w mobilny układ Nvidii Tegra X1, system Android TV i obsługiwać będzie rozdzielczość 4K przy odświeżaniu 60 Hz. Podczas premiery, dostępnych ma być co najmniej 50 gier zoptymalizowanych pod nową konsolę (m.in. Wiedźmin 3, Doom 3, Crysis 3, Portal, Half-Life 2: Episode 1), nie licząc oferty gier z Androida. Oprócz tego dostępna będzie dodatkowo usługa o nazwie Grid, umożliwiająca strumieniowanie gier w rozdzielczości 1080p i w 60 klatkach na sekundę prosto z chmury oraz opcja lokalnego strumieniowania z PC na konsolę dla użytkowników pecetów z kartą graficzną GeForce. Konsola Shield trafi na rynek już w maju bieżącego roku i wyceniono ja na 199 dolarów.

Pomimo nieporozumienia związanego z headsetem Nvidii, miłośników wirtualnej rzeczywistości powinna zainteresować najnowsza karta graficzna GeForce GTX Titan X, reklamowana jako „najbardziej zaawansowany procesor graficzny na świecie”. Titan X pochwalić się może 12 GB wbudowanej pamięci RAM, i 8 miliardami tranzystorów. Jak na razie nie znamy ceny urządzenia ale ma się to zmienić jeszcze w tym miesiącu. Nie należy jednak spodziewać się czegoś każdą kieszeń. Powyżej możecie zobaczyć demo technologiczne silnika Unreal Engine 4 o nazwie „Kite”, wykorzystujące wspomniany Titan X. Animacja została wygenerowana w czasie rzeczywistym i utrzymuje poziom 30 FPS. Moc „Tytana” wykorzystano również do prezentacji dema Thief in the Shadows, stworzonego pod gogle Oculus Rift przez studio Weta Digital, specjalistów od filmowych, cyfrowych efektów specjalnych.