Wiemy już, że gogle Oculus Rift i HTC Vive są stosunkowo łatwe w ewentualnej naprawie. Serwis iFixit zajmujący się testowaniem smartfonów, a ostatnio także gogli Virtual Reality, pod kątem ich ewentualnej naprawy, tym razem postanowił wziąć na warsztat najnowszą wersję gogli należących do ekosystemu Open-Source Virtual Reality.

W lipcu ruszyły preordery drugiej deweloperskiej wersji gogli wirtualnej rzeczywistości OSVR HDK 2.0. Headset „na papierze” charakteryzuje się parametrami niemal identycznymi co konsumenckie wersje gogli Oculus Rift i HTC Vive. Wygląda na to, że zamówienia przedpremierowe powoli zaczynają być realizowane. Serwis iFixit jest już w posiadaniu headsetu i oczywiście postanowił sprawdzić jak trudna może być ewentualna naprawa urządzenia.

Okazuje się, że twórcy OSVR Hacker Development Kit 2.0 dotrzymali obietnicy i tak jak zapowiadali gogle bazujące na open-source’owej idei są bardzo łatwo naprawialne. Serwis wystawił headsetowi bardzo dobrą ocenę 9/10 i zauważył kilka niewykorzystanych złączy (m.in. USB 3.0 i gniazdo 10-pinowe), które mogą zostać wykorzystane przez moderów. W podobnym eksperymencie wzięły udział wcześnie także gogle Oculus Rift (ocena 7/10) i HTC Vive (ocena 8/10).

OSVR headset

Ogłoszony podczas tegorocznych targów E3 headset trafił do sprzedaży z nowym wyświetlaczem OLED, a w zasadzie z dwoma o łącznej rozdzielczości 2160 x 1200 pikseli oraz odświeżaniem 90 Hz. Są to parametry identyczne z tymi, które znajdziemy w konsumenckich wersjach gogli Oculus Rift i HTC Vive. Urządzenie wyposażone zostało w specjalnie zaprojektowane soczewki, gwarantujące doskonałej jakości czyste obrazy. Zestaw zawiera także unikalną technologię IQE (Image Quality Enhancer), zastosowaną w celu zredukowania efektu screen door, który sprawia, że wyświetlany obraz wydaje się być pokryty moskitierą.

Gogle HDK 2 mogą być śmiało porównywane z najlepszymi zestawami wirtualnej rzeczywistości dostępnymi teraz na rynku. Tym niemniej urządzenie zostało wycenione jedynie na 399 dolarów (499 Euro), czyli o 200 dolarów mniej, niż konsumencki Oculusu i 400 dolarów mniej, niż HTC Vive. Na goglach OSVR będziemy mogli uruchomić wszystkie gry, doświadczenia i aplikacje VR dostępne na platformie SteamVR.

Szczegóły rozbiórki OSVR HDK 2 wraz ze zdjęciami znajdziecie na stronie iFixit.