ESA opublikowała nowy raport, z którego dowiedzieliśmy się m.in. w ilu procentach amerykańskich domostw znajdują się już gogle Virtual Reality.

Jak wynika z raportu amerykańskiego stowarzyszenia Entertainment Software Association w 11-procentach gospodarstw domowych w Stanach Zjednoczonych znajdują się gogle wirtualnej rzeczywistości. Dla porównaniu komputery osobiste uzyskały wynik na poziomie 97%, natomiast konsole do gier posiada 48% domostw. Choć wynik wydaje się całkiem wysoki jak na pierwszy rok obecności konsumenckich wersji VR-owych headsetów, w badaniu uwzględniono prawdopodobnie także wszelkiego rodzaju tanie alternatywy w postaci mobilnych gogli typu Cardboard.

Co ciekawe aż jedna trzecia ankietowanych zamierza w tym roku zakupić jeden z różnego rodzaju dostępnych na rynku modeli. Wśród tych, którzy już to zrobili 90 procent uważa, że gogle VR spełniły ich oczekiwania.

Raport uwzględnia także najpopularniejsze aktywności wykonywane w wirtualnej rzeczywistości. Najczęściej użytkownicy gogli grają w gry jednoosobowe. Taką formę rozgrywki zaznaczyło 74% użytkowników headsetów współpracujących z PC i konsolami oraz 48% właścicieli urządzeń mobilnych. Drugi miejsce uzyskały doświadczenia VR pozwalające na eksplorację różnego rodzaju lokacji (37% i 36%).

Dużą popularnością cieszy się także oglądanie filmów (30% 27%) oraz gry wieloosobowe (38% i 22%) i aplikacje typu Virtual Desktop (27% i 17%). Z kolei aplikacje social VR uzyskały 19% (PC/konsole VR) i 15% (gogle mobilne).