Google pracuje nad nowymi formatami reklam wyświetlanych bezpośrednio w wirtualnej rzeczywistości.

Nikt nie lubi reklam, to chyba oczywiste. Jednak to dzięki nim dostęp do wielu treści możemy uzyskać za darmo (z tego miejsca serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy zdecydowali się nie blokować reklam na vrHunters). Choć wirtualna rzeczywistość jest jeszcze w szerszej perspektywie mało istotnym medium, prędzej czy później także i tu możemy spodziewać się ekspansji różnego rodzaju form marketingu.

W tej chwili właściwie jedyną taką formą są 360-stopniowe filmiki będące jednocześnie doświadczeniami VR, na których uruchomienie bądź nie decydujemy się samodzielnie. Wkrótce jednak może się to zmienić. Firma Google poinformowała na swoim blogu dla deweloperów, iż opracowuje nieinwazyjne formaty reklam odpowiednie do umieszczenia wewnątrz VR-owych doświadczeń.

Jedną z koncepcji rozwijanych przez zespół działający w ramach Area 120, wewnętrznego inkubatora pomysłów Google, jest obracający się niewielki sześcian. Po skierowaniu na niego przez kilka sekund wzroku lub wybraniu przy pomocy kontrolera pojawi się ekran wymiarami przypominający duży telewizor, na którym wyświetla się tradycyjne wideo ze spotem reklamowym.

Firma zamierza testować VR-owe reklamy na mobilnych platformach takich jak Google Cardboard, Google Daydream oraz Gear VR. W związku z tym twórcy aplikacji obsługiwanych przez w/w headsety mogą przystąpić do pilotażowego programu „VR Ads Developer”. Zainteresowanych odsyłamy do formularza zgłoszeniowego.