Project Tango, czyli opracowywany przez Google tablet potrafiący mapować otoczenie i przekształcać je na modele 3D, wciąż znajduje się we wczesnej fazie rozwoju. Twórcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki internetowej zdają się pokładać w projekcie duże nadzieje i właśnie nagrodzili najlepsze pomysły w konkursie dla innowatorów tej technologii.

W ramach konkursu zgłoszono 190 prac, z których wyłoniono zwycięzców w czterech kategoriach.

Nagroda główna – We Are Cubed (WeR3)

Pierwsza nagroda przypadła grze logicznej WeR3. Aplikacja powstała na smartfony i umożliwia zarówno tradycyjną rozgrywkę na ekranie telefonu, a także wykorzystanie w tym celu kartonowych gogli typu Cardboard. Gra dostępna jest do pobrania w sklepie z aplikacjami dla Androida.

Kategoria: VR i AR – InnAR Wars

InnAR Wars jest wieloosobową grą rozszerzonej rzeczywistości (AR) z gatunku RTS. Dwóch graczy rywalizuje ze sobą o dominację w kosmosie. Naszym zadaniem jest zlokalizowanie baz wroga rozmieszczonych w różnych miejscach pokoju i wysyłanie w jego stronę statków bojowych.

Kategoria: Użyteczność – Phi3D

Phi3D jest aplikacją wykorzystującą możliwości Project Tango w celu przechwytywania w czasie rzeczywistym obiektów z realnego świata i zamienianie ich w trójwymiarowe modele kompatybilne z dowolnym programem do tworzenia grafiki 3D.

Kategoria: Rozrywka i gry – Ghostly Mansion

W tej kategorii zwyciężyła logiczna przygodówka detektywistyczna Ghostly Mansion. W grze wcielamy się w ducha, który próbuje rozwikłać zagadkę własnej śmieci. Gra dostępna jest do pobrania na smartfony z systemem Android w sklepie Google Play.

Co dalej z Project Tango?

Podczas zorganizowanego w maju tego roku wykładu „Project Tango – Mobile 3D tracking and perception” w trakcie konferencji Google I/O 2015, prowadzący prezentację Johnny Lee wyraził nadzieję, iż rozpoznawanie obrazów i tracking 3D stanie się wkrótce istotną częścią nowych mobilnych doświadczeń, począwszy od rozwiązań nawigacyjnych do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, a nawet robotyki. Aplikacje Virtual Reality, dzięki wykorzystaniu technologii Tango będą świadome swojej pozycji i otoczenia, w którym się znajdują. Pozwoli to m.in. na organizowanie konferencji VR, w których pozycje osób biorących w nich udział, pokrywać się będą z miejscami, w których znajdują się w rzeczywistości.

Jednocześnie Lee zaznacza, iż obecny poziom zaawansowania Tango nie jest na wystarczającym etapie, aby takie rozwiązania wprowadzać już teraz. Główne założenia projektu pozostają niezmienne, lecz niewykluczone, że w przyszłości to właśnie rozszerzona i wirtualna rzeczywistość będą głównymi beneficjentami tej technologii.