Już wkrótce możemy spodziewać się większej ilości gier i aplikacji na gogle Daydream. Firma Google pozwoliła właśnie na publikacje własnego oprogramowania niezależnym deweloperom.

Jeszcze przed premierą nowej mobilnej platformy wirtualnej rzeczywistości Daydream, która w dłuższej perspektywie ma zastąpić popularne gogle Cardboard, firma Google zapowiedziała, że w pierwszej kolejności w Daydream Store pojawią się jedynie produkcje wybranych deweloperów. Wśród nich znalazły się m.in. Netflix, HBO, Imax, Lionsgate, NBA, Hulu, CNN, New York Times, Wall Street Journal oraz USA Today. Taka sytuacja miała potrwać do końca zeszłego roku.

Zgodnie z zapowiedziami Google otworzyło drzwi przed niezależnymi producentami oprogramowania. Od teraz aplikacje dla gogli Daydream może publikować każdy, na podobnej zasadzie, która do tej pory obowiązywała deweloperów projektujących dla platformy Cardboard. Zainteresowanych odsyłamy na stronę Google VR Concepts.

Platforma Daydream zadebiutowała 10 listopada ubiegłego roku wraz z premierą referencyjnego modelu headsetu – Daydream View – na bazie którego w przyszłości powstaną współpracujące z nowym VR-owym ekosystemem Google headsety firm trzecich. W związku z ograniczeniami narzuconymi przez twórców Daydream, na starcie otrzymaliśmy dostęp jedynie do 10 gier i aplikacji VR wspierających nowe gogle. Z czasem liczba ta wzrosła, jednak nadal oferta VR-owego oprogramowania świeci pustkami. Teraz powinno się to powoli zmieniać.

Obecnie gogle Daydream View współpracują jedynie z dwoma modelami smartfonów – Google Pixel oraz Lenovo Moto Z. W kolejce na premierę czekają już Asus ZenFone AR, Huawei Mate 9 Pro oraz ZTE Axon 7. W niedługim czasie możemy oczekiwać modeli od kolejnych producentów, m.in. Samsunga, LG, HTC, Xiaomi oraz Alcatela.

Według oficjalnej dokumentacji najnowszego Androida 7.0, jedynej wersji mobilnego systemu współpracującej z Daydream, producenci smartfonów przewidzianych do współpracy z platformą muszą spełnić określone warunki. Wśród nich znajdziemy specyfikację wyświetlaczy o przekątnej od 4,7 do 6 cali, które muszą oferować rozdzielczość co najmniej 1080p, przy czym rekomendowana jest 1440p lub wyższa. Powinny one także osiągać odświeżanie obrazu na poziomie 60Hz (w trybie VR).

Nie bez znaczenia jest liczba rdzeni procesora. Według dokumentacji urządzenie musi zostać wyposażone przynajmniej w dwa z czego jeden powinien zostać dedykowany wyłącznie aplikacjom VR i sterownikom przez nie wykorzystywanym. Ponadto smartfony muszą wspierać standard kompresji wideo H.264 w rozdzielczości 3840 x 2160 zapewniający wydajność na poziomie 30fps-40Mbps, a także kodeki VP9 oraz HEVC. Warto wspomnieć również o API – OpenGL ES 3.2 oraz Vulkan.

Współpracujące z nimi gogle Daydream View dostępne są w sprzedaży w cenie 79 dolarów. Urządzenie kupimy w internetowym sklepie Google, Best Buy oraz Verizon.