Okulary wirtualnej rzeczywistości od Google

Według oficjalnych statystyk opublikowanych przez firmę Google na świecie jest już ponad 5 milionów mobilnych gogli wirtualnej rzeczywistości typu Cardboard. Zapoczątkowana półtora roku temu inicjatywa tanich bezprzewodowych headsetów wykorzystujących jako ekran wyświetlacz smartfona, okazała się zdumiewająco popularna i pozwoliła milionom ludzi na całym świecie niewielkim kosztem posmakować nadchodzącej rewolucji.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że pierwsza generacja konsumenckich gogli VR okaże się zbyt droga jak na kieszeń przeciętnego gracza. Jak pokazują statystki najlepiej na takim stanie rzeczy wychodzi firma Google, która co prawda nie zarabia na sprzedaży Cardboardów nawet centa, to niewątpliwie temat wirtualnej rzeczywistości traktuje z coraz większym respektem. Według najnowszych danych na świecie jest już ponad 5 milionów kartonowych gogli.

Firma opiera się na statystykach „Works with Google Cardboard”, inicjatywy mającej na celu ujednolicenie standardów dla kartonowych urządzeń. Co ciekawa Google liczy także urządzenia zbudowane z innych materiałów (np. plastikowy View-Master firmy Mattel), a także zestawy, w projekcie których wprowadzono pewne usprawnienia i modyfikacje. Innym interesującym faktem jest 25 milionów instalacji oficjalnej aplikacji Cardboard w sklepie Google Play dla telefonów z systemem Android. Wygląda więc na to, że podobnych urządzeń może być na świecie o wiele więcej niż podaje Google.

Twórcy Cardboarda ujawnili również 5 najpopularniejszych aplikacji dla gogli. Ranking oparty na liczbie instalacji oraz ocenach użytkowników otwiera aplikacja Chair in a Room.

Drugie miejsce przypada obecnie aplikacji z filmami 360-stopni – Vrse, natomiast trzecie grze Lamper VR: Firefly Rescue. Na kolejnych miejscach znalazły się Caaaaardboard oraz Proton Pulse.

Od jakiegoś czasu tryb VR posiada również oficjalna aplikacja YouTube, dzięki której możemy uruchomić na goglach filmy 360º. Jak się okazuje użytkownicy Cardboardów spędzili w tym trybie łącznie już ponad 350 tysięcy godzin. Z kolei 750 tysięcy to liczba zdjęć VR wykonanych aplikacją Aparat Cardboard.

W przypadku programu edukacyjnego „Google Expeditions” firma pochwaliła się wynikiem 500 tysięcy uczniów, którzy skorzystali z inicjatywy, dzięki której młodzież na całym świecie otrzymała możliwość wirtualnych wycieczek po wielu najważniejszych i najciekawszych miejscach naszego globu.