Dwie nowe kamery 360-stopni pojawią się w ofercie chińskiej firmy Yi. Pierwsza powstała we współpracy z Google i potrafi nagrywać w jakości 8K. Druga posiada parametry wyróżniające ją wśród podobnych produktów przeznaczonych na rynek konsumencki.

Należący do Xiaomi chiński producent kamer sportowych YI Technology wypuści do sprzedaży dwa nowe produkty, tym razem przeznaczone do rejestrowania obrazu z formacie 360-stopni. Jednym z nich jest powstała we współpracy z firmą Google dedykowana profesjonalistom kamera Yi Halo. Wycenione na 17 tysięcy dolarów urządzenie zbudowane zostało z 17 obiektywów będących w stanie przechwytywać materiał wideo w rozdzielczości 8K w 30 klatkach na sekundę oraz 5,8K w 60 klatkach.

Kamera została zaprojektowana w ramach ogłoszonej w 2015 roku inicjatywy Google Jump mającej na celu uproszczenie nagrywania i udostępniania wideo 360º/3D/VR. Ideą, która przyświeca jej twórcom jest usunięcie największych barier zniechęcających filmowców do tworzenia sferycznych produkcji. Google udostępnia plany dotyczące budowy kamer 360-stopni oraz narzędzia pomagające zszywać rejestrowany równocześnie przez wiele obiektywów obraz. W zamian liczy na powstanie materiałów, które trafią na mobilną platformę Daydream.

Chińczycy przegotowali także model przeznaczony dla konsumentów. Mowa o kamerce Yi 360 VR, która może się pochwalić możliwością nagrywania obrazu w jakości 5,7K w 30 klatkach na sekundę. Urządzenie potrafi także strumieniować wideo w 2,5K (30 fps) bezprzewodowo. Zamontowana w środku bateria powinna wystarczyć na około godzinę pracy. Pełną specyfikację techniczną znajdziecie na oficjalnej stronie produktu.

Twórcy Yi 360 VR reklamują ją jako pierwszą „high-endową” kamerę „live VR” dla każdego. Urządzenie wycenione zostało na 399$.