Informacja prasowa

YouTube już ponad 2 lata temu umożliwił zamieszanie na tej platformie produkcji VR. Czy youtuberzy chętnie korzystają z tej możliwości? Jakie zastosowanie znajduje ta technologia na ich kanałach? Czy VR to przyszłość YouTube? Podczas European VR Congress porozmawiają na ten temat Huyen i Marcin z kanału EMCE, youtuber Bartek Kułakowski i autor kanału Zagrajnik TV.

Youtuberzy są dziś gwiazdami niemniejszymi od najlepszych sportowców, najpopularniejszych muzyków, czy największych osobowości telewizyjnych. Ci najlepsi, potrafią pociągnąć za sobą wielotysięczne tłumy, które z wypiekami na twarzach czekają na ich kolejne produkcje. Wszystko dlatego, że influencerzy wiedzą, jak przykuć uwagę widza, jak stworzyć atrakcyjny materiał i jak, dbając o dystrybucję, zapewnić mu odpowiednią oglądalność.

Podczas European VR Congress opowiedzą o swoich doświadczeniach w tworzeniu treści z wykorzystaniem VR i możliwościach jakie daje ta technologia. Zdradzą, jakiego nakładu pracy i sprzętu wymagają takie produkcje. Zastanowią się, jak wirtualna rzeczywistość na YouTube będzie rozwijać się w Polsce i zagranicą w najbliższych latach.

Na kongresowej scenie rozmawiać na ten temat będą Huyen i Marcin z kanału EMCE, na którym autorzy w przystępny sposób tłumaczą zagadnienia z różnych dziedzin nauki i udowadniają, że warto zgłębiać wiedzę na temat świata. W dyskusji weźmie udział także Bartek Kułakowski, który od ponad 5 lat zajmuje się tworzeniem testów urządzeń mobilnych. W panelu weźmie udział również twórca publicystycznego kanału na YouTube, na którym można znaleźć newsy, zapowiedzi i recenzje starych i nowych gier – Zagrajnik TV.

Dyskusję poprowadzi Łukasz Głombicki, szef komunikacji w LifeTube – największej sieci wielokanałowej YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej, zrzeszającej 329 Twórców wideo.

European VR Congress odbędzie się 23-24 maja w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Będzie to doskonała okazja żeby poznać ekspertów i przedsiębiorców działających w branży VR/AR i dowiedzieć się jak wykorzystać ją w biznesie. Podczas konferencji wystąpią m.in. Joe Robbins, który opowie o wykorzystaniu VRu w firmie Unity Technologies, Artur Kurasiński, który powie jak i po co badać produkcję wideo 360 oraz Maciej Piwowarczuk, który pokaże, jak VR jest w stanie przełamywać stereotypy i jak dzięki niemu prowadzić kampanię społeczną. Nieodłączną częścią Kongresu jest strefa EXPO, gdzie będzie można osobiście przetestować najnowszy sprzęt, na własnym ciele zapoznać się z najbardziej innowacyjnymi doświadczeniami VR / AR oraz porozmawiać z ich twórcami. Nowością tegorocznej edycji będą warsztaty oraz Startup Zone.

Więcej informacji o wydarzeniu można znaleźć na stronie internetowej: vrcongress.pl i FB /europeanvrcongress.