HTC przygotowuje dwa warianty samodzielnych gogli Vive. Amerykańsko-europejski i chiński.

Firma HTC ujawniła nowy wariant samodzielnych gogli wirtualnej rzeczywistości Vive przeznaczonych wyłącznie na rynek chiński. Urządzenie w przeciwieństwie do wersji amerykańsko-europejskiej, która opierać się będzie na ekosystemie Google Daydream (Google Play), wykorzysta autorski cyfrowy sklep HTC – Viveport.

W maju Google ogłosiło dwóch partnerów – HTC oraz Lenovo – którzy zbudują własne modele samodzielnych gogli VR. Firma z Mountain View nazywa je tak, ponieważ cała elektronika (m.in. procesor Snapdragon 835) zostanie wbudowana w urządzenie, łącznie z sensorami odpowiedzialnymi za śledzenie ruchów użytkownika w systemie typu „inside-out”. Z uwagi brak sklepu Google Play w Chinach firma HTC będzie jednak zmuszona wypuścić wersję lokalną, która możliwe, iż różnić się będzie nie tylko oficjalną platformą dla VR-owych treści.

Tracking samodzielnych gogli Daydream opiera się bowiem na połączeniu standardowych czujników pomiarowych takich jak żyroskop czy akcelerometr z technologią Google WorldSense umożliwiającą rozpoznawanie obrazów. Nie wiadomo w tym momencie czy trafi ona do chińskich headsetów.

Rozwiązanie nie wymaga żadnych zewnętrznych sensorów śledzących położenie gogli w przestrzeni, ponieważ headset będzie znał swoją dokładną lokalizację na podstawie wszelkiego rodzaju przedmiotów znajdujących się w naszym najbliższym położeniu. W przeciwieństwie do trackingu Daydream View, który śledzi wyłącznie ruch obrotowy głowy, WorldSense zapewnia 6 stopni swobody (6DOF), co pozwoli m.in. na robienie uników oraz odskakiwanie na bok w grze w dwa ognie.

Nie znamy jeszcze ceny samodzielnych gogli HTC i Lenovo oraz pozostałych modeli stworzonych przez firmy, które w późniejszym terminie dołączą do inicjatywy. Google twierdzi, iż zależeć to będzie od producenta i od tego na montaż jakiego wyświetlacza się zdecyduje, aczkolwiek możemy spodziewać się wyceny zbliżonej do kwoty jaką obecnie trzeba zapłacić za HTC Vive. Oczywiście w tym przypadku do kosztów nie będziemy musieli doliczać zakupu wysokiej klasy PC „VR-Ready”.

Headsety od HTC mają pojawić się w sprzedaży jeszcze w tym roku.

  • Bahus

    „możemy spodziewać się wyceny zbliżonej do kwoty jaką obecnie trzeba zapłacić za HTC Vive”
    No to nie będzie to produkt po który z chęcią polecę i na który będę odkładał kasę. Powodów jest wiele. Po pierwsze Snapdragon czyli zmuszeni zostaniemy do treści typowo androidowych. Po drugie przy tym materiale jaki zaoferują to raczej będzie nieporozumienie jeśli cena osiągnie taki pułap. Osobiście wyceniam taką zabawkę na góra 2 tys. złotych, z przewagą 1,6 tys. Kolejna sprawa to środowisko HTC Vive jest już rozwinięte oparte w pełni o platformę PC oraz bogate w treści AAA i zarówno roomscale jak i kontrolery mają przełożenie na tytuły jakie są do nich dostarczane, tego raczej na starcie samodzielnych gogli nie uświadczymy. Tak że na razie podziękował, nawet za 8K w wykonaniu Androida, chyba że będą miały możliwość podpięcia pod PC na przykład po kablu, to stawiałoby je w zupełnie innym świetle.

    • Yelon

      Przydałaby się możliwość podpięcia do kompa, wtedy faktycznie miałoby to większy sens, ale z tego co widzę to będzie działało tylko z apkami ze stora. Obym się mylił.