Twórcy gogli wirtualnej rzeczywistości HTC Vive zapowiedzieli specjalną edycję headsetu przeznaczą dla zastosowań biznesowych i handlowych. Urządzenie w wersji Vive Business Edition wycenione zostało na 1200 dolarów, czyli o 400 dolarów więcej, niż dostępna od kwietnia wersja konsumencka.

Mylą się jednak ci, którzy spodziewają się zmian parametrów gogli. W zamian za dodatkowe dolary HTC zapewnia po prostu dedykowaną linię serwisową oraz bogatsze wyposażenie całego zestawu. Mowa o wymiennych poduszkach przylegających do twarzy, które sprawdzą się właśnie w różnego rodzaju masowych prezentacjach doświadczeń VR. Ponadto z warunków sprzedaży Vive BE zniknie ograniczenie zakupu wyłącznie jednego egzemplarza gogli, co praktykowane jest w przypadku realizacji zamówień HTC Vive CV1.

SteamVR Lighthouse

Sprzedaż Vive Business Edition ruszy jeszcze w tym miesiącu. W pierwszej kolejności z możliwości zakupu skorzystają podmioty biznesowe zlokalizowane w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Niewiele później do listy powinny dołączyć kolejne kraje.

Kilka dni temu HTC zaktualizowało informację na temat wysyłki pierwszej konsumenckiej wersji urządzenia, która zadebiutowała na początku kwietnia. Od teraz realizacja zamówień nie powinna trwać dłużej, niż trzy dni robocze. Firma pomału przymierza się już do sprzedaży swoich gogli w sklepach stacjonarnych. Jeszcze w maju HTC Vive (CV1) trafi do około stu stacjonarnych sklepów na terenie Ameryki Północnej.

Konsumencka wersja Vive sprzedawana jest w cenie 899 Euro (799 dolarów). W przypadku wysyłki do Polski naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości około 63 Euro.

Zobacz także: Wszystko co musisz wiedzieć o platformie SteamVR

SteamVR HTC Vive