Podczas konferencji Intel Developer Forum w San Francisco, firma Intel ujawniła bezprzewodowe gogle wirtualnej rzeczywistości Project Alloy, które są dość nietypowym połączeniem możliwości technologii Virtual Reality z rozszerzoną rzeczywistością (AR).

Brian Krzanich (Intel CEO) zaprezentował na scenie bezprzewodowy headset VR wyposażony w nowatorski system trackingu pozycyjnego opierający się na wykorzystaniu sensorów Real Sense oraz kamer.

Zastosowana technologia pozwoli na tzw. połączenie rzeczywistości, dzięki czemu poruszając się po pokoju w wirtualnej rzeczywistości, na wyświetlaczu pojawią się elementy ze świata realnego. Oznacza to oczywiście zmniejszenie skali problemów związanych z przedmiotami w pokoju, które potencjalnie mogłyby zostać uszkodzone podczas „wędrówki”. Technika pozwoli także na wykrycie ścian i poinformuje nas o możliwej kolizji.

Project Alloy

To jednak nie wszystko co potrafi Project Alloy. Technologia wykorzystująca czujniki Real Sense pozwoli na przeniesienie do wirtualnego świata naszych rąk i dłoni, dzięki czemu nie tylko zwiększy się poziom odczuwanej immersji, lecz także w naturalny sposób będziemy mogli wykonywać różnego rodzaju interakcje z przedmiotami w grze. Znacznemu usprawnieniu ulegnie także sposób korzystania z elementów menu w różnego rodzaju aplikacjach VR.

To wszystko osiągniemy bez konieczności rozstawiania w pomieszczeniu dodatkowych sensorów, które obecnie dołączane są do zestawów z headsetami HTC Vive i Oculus Rift. Tymczasem gogle Project Alloy mają być całkowicie bezprzewodowe, co oznacza, że nie będzie także potrzeby podłączania ich do komputera. Kabel widoczny na poniższym materiale z prezentacji urządzenia został wykorzystany jednie do podpięcia pod telebim w celach prezentacji.

Choć firma nie ujawniła wielu szczegółów wiadomo, że urządzenie posiadać będzie na pokładzie baterię oraz własny procesor klasy PC (6 generacja Intel Core), który zaoferuje duże ilości mocy obliczeniowej. Co bardzo istotne, Intel planuje udostępnić kod źródłowy Project Alloy, dzięki czemu niezależni producenci będą mogli zbudować własne urządzenia w oparciu nową technologię. Ma to nastąpić w 2017 roku.

Wiadomo także o nawiązaniu współpracy z Microsoftem, w rezultacie której powstanie oprogramowanie dla VR-owej platformy Intela.