Ark Park – nowe VR-owe doświadczenie edukacyjne bazujące na licencji popularnej survivalowej przygodówki MMO „Ark: Survival Evolved” – trafi w 2017 roku na wszystkie popularne gogle. Właśnie zadebiutował pierwszy zwiastun tego intrygującego projektu.

Pod koniec listopada chińskie studio Snail Games poinformowało o pozyskaniu licencji na produkcję spin-offu popularnej wieloosobowej gry przygodowej Ark: Survival Evolved. Aplikacja, nad którą pracują studia Peacock oraz Wildcard ma być wieloosobowym doświadczeniem edukacyjnym tworzonym od podstaw z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Ręka do góry kto zawsze marzył o możliwości zwiedzenia „Parku Jurajskiego”?

Ark Park zabierze nas na wirtualną wycieczkę po tematycznym parku rozrywki poświęconym dinozaurom. Dotychczas ujawniono niewiele szczegółów, wiadomo jednak, że autorzy doświadczenia skupią się na umożliwieniu użytkownikom gogli obserwacji dinozaurów w ich naturalnym środowisku, a co za tym idzie lepszego zrozumienia procesów życiowych tych prehistorycznych stworzeń. Zapowiedziano ponad 100 gatunków, które będzie można nie tylko obserwować, ale także wchodzić z nimi w pewnego rodzaju interakcje. Wiadomo również, że jurajski park będzie można zwiedzać zarówno w dzień jak i w nocy, a także przemierzać za pomocą Jeepa.

Producenci gry udostępnili właśnie pierwszy zwiastun Ark Park, na którym możemy zobaczyć z czym mniej więcej będziemy mieć do czynienia.

Ark Park wykorzysta uniwersum Ark: Survival Evolved – survivalowej gry MMO wydanej w ubiegłym roku w wersji z wczesnym dostępem, która niespodziewanie szybko zyskała grono oddanych fanów. Głównym zadaniem gracza jest przetrwanie w nieprzyjaznym środowisku zamieszkałym przez różne gatunki dinozaurów. Oprócz polowania, wytwarzania narzędzi, gromadzenia zapasów oraz budowania twierdzy, możemy także oswajać spotykane na drodze stworzenia, które pomogą nam w obronie przeciwko innym graczom polującym na nasz dobytek. Gra od jakiegoś czasu posiada wsparcie dla gogli Oculus Rift.

Nowe VR-owe doświadczenie zadebiutuje w 2017 roku ze wsparciem dla gogli PlayStation VR, Oculus Rift i HTC Vive.