PSVR Aim Controller

Do sklepów na całym świecie trafił nowy kontroler dedykowany konsolowym goglom PlayStation VR. Urządzenie o nazwie PSVR Aim pozwoli jeszcze bardziej zagłębić się w świecie gry dzięki wrażeniu obcowania z prawdziwą bronią.

Kontroler PlayStation VR Aim dedykowany grom wirtualnej rzeczywistości z gatunku FPS (first-person shooter) właśnie trafił do sprzedaży. Zadaniem urządzenia jest imitacja różnego rodzaju broni, dzięki czemu konsolowy gracz jest w stanie uzyskać jeszcze wyższy stopnień imersji, niż podczas rozgrywki przy pomocy PS Move lub gamepada.

Gadżet pomimo swojej roli nie przypomina prawdziwej broni, a raczej kawałek plastikowej pozaginanej rury. Nie ma to jednak większego znaczenia, bowiem kontrolera nie zobaczymy w trakcie VR-owej rozgrywki. Jego projektanci tłumaczą taki a nie inny wygląd PSVR Aim bezpieczeństwem i wygodą korzystania z kontrolera w połączeniu z goglami VR. Chcieli oni także, aby wyglądał neutralnie, tak aby każdy począwszy od dzieci do dorosłych czuł się komfortowo podczas rozgrywki.

Kontroler został wyposażony w różnego rodzaju przyciski, triggery i gałki analogowe, których lokalizacje zostały rozplanowane w taki sposób, aby gracze odruchowo umieszczali na nich swoje place. W rezultacie urządzenie powinno umożliwić bardziej precyzyjne celowanie do wirtualnych wrogów.

Śledzenie PlayStation VR Aim opiera się na systemie trackingu, z którego korzystają już konsolowe gogle oraz kontrolery PS Move. W związku z tym możemy liczyć na 6 stopni swobody i pełne odwzorowanie ruchów VR-owej broni.

Nowy kontroler dostępny jest już także w Polsce, gdzie sprzedawany jest w zestawie z grą Farpoint w cenie od 335 złotych. Wspomniana produkcja jest w tej chwili jedynym tytułem współpracującym z PSVR Aim z wyjątkiem wydanej w maju gry Dick Wilde.

Pierwsze recenzje, które pojawiły się już w internecie sugerują, iż urządzenie generalnie spełnia obietnice twórców. Nieco gorzej jest z treścią. Farpoint co prawda okazał się jedną z bardziej rozbudowanych VR-owych produkcji, jednak nie zachwycił okazując się typowym przeciętniakiem i gdyby nie PSVR Aim nie miałby prawa bytu jako typowa gra na PS4. Na chwilę obecną tytuł ten zbiera od recenzentów oceny w okolicach „siódemki” (69/100 na metacritic). Nieco lepiej ocenili go gracze (8,8/10 bazując na 55 opiniach).

Dotychczas potwierdzono trzy inne gry, które otrzymają wsparcie PlayStation VR Aim:

  • Pawel

    Mialem przez weekend Farpointa z tym Aim’em. Jest calkiem nie zle. Kontroller mimo, ze dziwnie wyglada, to podczas gry jest bardzo wygodny i latwo znalesc wybrany przycisk, ktorych jest tyle samo, co na normalnym padzie. Tracking nie jest idealny bo zasada ta sama, co przy PS Move ale podczas gry, zapomina sie o tym. Sama gra jest raczej srednia. Osobiscie wolalbym postrzelac do zombikow albo czegos bardziej krwistego 🙂 Przez nieco ponad godzine grania, pojawily sie tylko 3 rodzaje pajakopodobnych stworkow. Ogolnie polecam ale glownie ze wzgledu na kontroller, na ktory maja pojawiac sie kolejne gry.