Kontrolery ruchowe dedykowane platformie Windows Mixed Reality to jedynie model referencyjny. O ich ostatecznym kształcie zadecydują partnerzy Microsoftu.

Nadia Steer-Mobley z Windows Devices Group ujawniła podczas niedawnej konferencji WinHEC, iż zaprezentowane w maju kontrolery ruchowe dla gogli z serii Windows Mixed Reality są jedynie projektem referencyjnym, a nie produktem samym w sobie.

„Kontroler ruchu jest projektem referencyjnym. Myślę, że jest to ważne rozróżnienie. Nie jest to produkt brandowany logiem Microsoftu, jest on dostępny dla każdego z naszych partnerów tworzących headsety Windows Mixed Reality” – powiedziała Steer-Mobley.

Oznacza to, że każda z firm współpracujących na tym polu z Microsoftem będzie musiała zaprojektować własny model kontrolera. Dotychczas wydanie gogli Windows Mixed Reality potwierdzili m.in. Dell, ASUS, Acer, HP i Lenovo.

Wizualnie model referencyjny przypomina mieszankę Oculus Touch oraz kontrolera HTC Vive. Podobnie jak produkty konkurencji zaoferuje pełne sześć stopni swobody, lecz jego śledzenie w przestrzeni nie będzie uzależnione od zewnętrznych czujników, takich jak stacje bazowe SteamVR czy sensory Oculusa.

Jak wiadomo windowsowskie headsety wyposażone zostały w dwie kamerki odpowiedzialne za tracking w tzw. technologii typu ‚inside-out’. Będą one odpowiadały także za śledzenie kontrolerów, o ile znajdą się one w zasięgu naszego wzroku. W związku z tym, że czasami może się tak zdarzyć taka sytuacja (np. strzelanie z łuku), w przyszłości będzie możliwe rozszerzenie zasięgu śledzenia poprzez dodatkowe czujniki.