Valve zaktualizowało swoją platformę dla gier wirtualnej rzeczywistości SteamVR. Najważniejszą nowością jest implementacja obsługi kontrolerów ruchowych Oculus Touch.

Choć do premiery Oculus Touch pozostało jeszcze zapewne kilka miesięcy, popularna platforma cyfrowej dystrybucji gier Steam już teraz umożliwia uruchomienie gier i aplikacji VR wykorzystujących wspomniane urządzenia. Kontrolery projektowane są w taki sposób, aby jak najwierniej odwzorować w środowisku wirtualnej rzeczywistości ruchy rąk użytkownika.

Firma Oculus VR rozpoczęła w ostatnim czasie wysyłkę kontrolerów studiom deweloperskim pracującym nad tytułami obsługującymi Touch. Podczas zakończonych wczoraj w Los Angeles targów E3 producenci Oculus Touch zapowiedzieli, że wraz z oficjalną premierą urządzenia, która zaplanowana została na drugą połowę tego roku, pojawi się ponad 30 gier VR wspierających tę technologię. Będą to jednak tytuły, których część najpewniej znajdziemy początkowo jedynie w oficjalnym sklepie Oculus Home.

Oculus Touch Oculus Rift

SteamVR od jakiegoś czasu umożliwia obsługę podobnych kontrolerów należących do zestawu HTC Vive, notabene produkowanego m.in. przez Valve. Firma nie boi się konkurencji, dlatego też na swoją cyfrową platformę sprzedażową dopuszcza rozwiązania należące do konkurencyjnego Oculusa. Inna sprawa, że gdyby tego nie zrobiła, naraziłaby się na straty finansowe związane z brakiem możliwości sprzedaży gier na inne headsety VR. Należy pamiętać, że cyfrowy sklep Steam niezmiennie pozostaje priorytetem Valve.

Aktualizacja SteamVR wprowadza równoczesną obsługę dwóch kontrolerów Oculus Touch oraz dwóch czujników ruchu, które działając wspólnie są w stanie stworzyć doświadczenie porównywalne do tego co w tej chwili umożliwia technologia Lighthouse.

Na poniższym materiale filmowym możecie zobaczyć jak w praktyce wygląda współpraca Oculus Touch i SteamVR.